Toon posts:

modem bout rate

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij heeft een supra 56k externe modem op com 1
Maar bij welke provider je ook inbelt, hij is altijd connected@33k
Alle baud rates staan verder goed ingesteld en er zitten geen switches op de modem

Iemand?

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zet hem eens op standaard 56k V90 modem en zet de baud rate allemaal op max (115200) probeer dan nog eens en hardware ipv software controle of zoiets (heb zelf een kabelmodem)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Of je met een 56K-modem ook echt de 53,333 Kb/s (theoretisch maximum) haalt hangt ook sterk af van de kwaliteit van de lijn. Probeer eens het modem met zo weinig mogelijk kabel aan de aansluiting te hangen, of probeer het modem eens bij iemand anders.

Verwijderd

Als je goed is kan je de baud-rate zelfs op 230400 zetten, maar het kan natuurlijk aan de drukte op de server liggen...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de adviezen
Helaas ligt het niet aan de server (verschillende isp's geprobeerd, ook m'n eigen snelle account bij xs4all)
Hogere baud rate dan mogelijk met 56k heeft geen zin
Zou het echt aan de lijn liggen? Met een slechte lijn ben je volgens mij WEL connected@53.333 (is trouwens praktisch maximum ;) ) het gaat alleen veel langzamer dan dat

Maar ik zal 'm idd eens bij mij proberen

Thnx anywayz

• Chaos
  • Niet online
53,333 Kb/s is wel een theoretisch maximum. Het praktische is in het meest gunstige geval gelijk aan het theoretische maximum, maar ligt meestal rond de 50 Kb/s.

Dit belooft weer een boeiende thread te worden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verbeter me als ik het verkeerd heb maar ik dacht dat die 53.333 kbits/s max lag aan bepaalde standaarden die (Amerikaanse) telefoonmaatschappijen opleggen, en niet aan beperkingen van het modem

Dat noem ik dus 'praktisch maximum'

• Chaos
  • Niet online
Klopt ja, maar dat zou ik eerder theoretisch noemen.

Verwijderd

Ik heb hier ook een extern 56k modem, die ook altijd op 33k6 connectte. Bij mij bleek dat de fabriekinstellingen gewoon bout waren. Ik heb een rockwell chipset, en met het commando ms=12 was het opgelost (moet je in je initialisatie-string zetten, bij mij is die atm1l1ms=12). Dat ms=12 commando betekent: verbind met v90 als voorkeur. de standaard waarde was bij mij 11 en dat is 33k6. Als je 56 invult probeert die van mij met K56flex te verbinden, maar dat wordt niet overal geaccepteerd.
Pagina: 1