Apache + PHP = geen phpbb

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik heb al lange tijd een LAMP combinatie draaien op een linux systeem. Werkt allemaal goed, totdat ik zal dat safe_mode niet aan stond!

Bleek dat ik de config file in /usr/local/etc had gezet ipv in /usr/local/lib.

Na aanpassen van alles werken nu sommmige site's niet goed. Hier en daar een uitzondering gemaakt voor de include dir etc, maar bijvoorbeeld deze site van een vriend blijft niet werken: http://forum.zeehonden.com/

Klik maar op een topic, daarna "bestaat het niet".

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Misschien een andere configuratie optie?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; weten wij veel? Op basis waarvan zou de PHPbb software beslissen dat dat onderwerp niet bestaat? Kan het zijn dat je PHPbb gebruik maakt van registered_globals ofzo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Probeer eens MySQL aan dit lijstje toe te voegen....

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• AW_Bos
  • Laatst online: 18:02

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

trouwens, al op phpBB.nl gekeken? Of daar een oplossing is? Volgens mij is dit een bekend probleem :?. Enkele andere forum die ik tegenkwam op internet hadden dr ook last van.

[ Voor 139% gewijzigd door AW_Bos op 04-11-2004 15:13 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• pierre-oord
  • Laatst online: 16-08 20:53
Sorry dat ik wat kort was, ik had even weinig tijd. Hier wat uitgebreider:

Alles werkte prima. PHP 5.01, Apache 1.3 en Mysql 4.nogwat.

Na echter het opgeven van een php.ini aan PHP, met daarin safe_mode aan, vanuit de "recommeded" ini, stopte het.

Ik heb het probleem nu ook gevonden na enige tijd, het stond best netjes gedocumenteerd de verschillen. Het probleem zat hem ik de optie "register_long_arrays = Off" deze moet dus "on" staan voor PHPbb!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Probeer dan meteen een ander forum, phpBB is het meest prutserige forum dat er is, _vooral_ icm php 5.

verder kan ik gewoon topics bekijken?

[ Voor 21% gewijzigd door GX op 04-11-2004 15:28 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Even een onderbouwing voor GX stelling (:P): Paprika! draait ook op phpBB icm php5. Het heeft nog al wat kuren. Zo kan een moderator niet goed aan een forum worden toegewezen etc. phpBB zal dus waarschijnlijk niet goed voor PHP 5 geprogrammeerd zijn.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1