Toon posts:

Stats probleempje..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij (Sub Team DTC Computershops Delfzijl) hebben een statspage, draait op zich allemaal prima, maar nu heb ik het vermoeden dat iemand of meerdere mensen de boel lopen te verzieken dmv dubbele blocks of zoiets..

Is er een manier (logs ofzo) om dit te kunnen controleren ?

ff een staatje met de blocks van de keyserver en de blocks op dnet :

Distributed.net Keyserver

30-Dec-2000 14,140 21,156
29-Dec-2000 9,217 13,060
28-Dec-2000 19,266 23,643
27-Dec-2000 9,077 9,682
26-Dec-2000 15,060 17,531
25-Dec-2000 25,165 27,169
24-Dec-2000 8,508 11,191
23-Dec-2000 11,958 12,064
22-Dec-2000 37,106 42,456
21-Dec-2000 7,473 7,594
20-Dec-2000 7,073 6,509
19-Dec-2000 23,076 21,489
18-Dec-2000 7,970 15,289
17-Dec-2000 6,817 7,026
16-Dec-2000 8,397 8,522
15-Dec-2000 11,993 12,527

Scheelt nogal zoals je kunt zien .. :(

thxs..

Verwijderd

waar staan je log files? op Linux? dan kan je via een eenvoudig scriptje kijken of er dubbele workunits inziten. (ehu zit net me lunix server te verbouwen naar novell 5.1. morgen op me werk maar eens kijken op linux hoe ik het ook al weer controleerde).

Verwijderd

Topicstarter
yup stats draai ik met Slackware 7.1 :)

mooi dat het mogelijk is, had ik niet verwacht ! :)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Ik heb daar ook last van. Ik ben er net achter gekomen. Wat een lame LUL is dat zeg :r
Hij flushde zijn buffer regelmatig 2x achter elkaar :(.
Hij is helaas nog niet online gekomen ivm de kerst vakantie, want ik zou hem graag willen spreken hierover.
Ik weet niet hoevaak en hoelang hij dit al doet. Ik zag wel eens dat hij 2x achter elkaar flushde maar ik dacht dat hij 2 verschillende buffers achter elkaar flushde, vvan 2 pc bij hem thuis ofzo. Maar toen ik er in de vakantie eens wat beter naar keek zag ik in de logs dat het gewoon precies dezelfde paketjes waren :(

Ik draai win2k, is het mogelijk om daar iets op los te laten dat mij kan vertellen of mensen de boel zitten te verneuken?

...

Verwijderd

uit de readme.txt:
CONFIGURATION: Dupechecking
---------------------------

The proxy now does limited timespan dechecking, to reduce the network-load of upstream servers a little bit. It works as follows:

A block is submitted, first it is looked up in the dupe-history queue. If it is found there, it's a triple dupe. Just increment the dupe-number (so it says: "block xx, 3 dupes" in the logs)

If it's not found in the dupe-history, look it up in the "block-history" (explained later). If so, it a double dupe, log it as "block xx, 2 dupes". Remove it from the block-history-queue en put it in the dupe-history-queue.

If it's not found in the block-history, it's not a dupe. Add it to the "block-history", so we can compare subsequent blocks to it. This dupechecking can be turned off with a ini-option: Set [rc564]/checkduplicates or [desII]/checkduplicates] to 0 (zero) and this mechanism will be disabled. Note that this is not useful at all, since the fullproxies (or the keymaster) will filter them out eventually anyway!
er is dus een mooi woord voor: RTFM :)

Verwijderd

Topicstarter
ik vat het niet helemaal..

ik moet gewoon iets hebben waarbij ik het ip van iemand kan vinden die constant dubbele wu's flushed..

dat kan hier niet mee volgensmij..

Verwijderd

a. kijk in het bestand met dupes wat wordt aangemaakt (pas zodra er dupes zijn dus)
b. zoek naar het bewuste blokje in je console-logfile (let op: zoek de dupe!)
c. vind het bewuste IP en emailadres
d. give that man a cigar :7

speel op zeker en geef de bewuste knakker eerst een waarschuwing :)
hij/zij/het kan trouwens aanklooien wat hij/zij/het wilt, dubbel ingestuurde stubs/packets/whatever komen toch maar 1 keer in zijn stats op jouw proxy tevoorschijn zodra je dupechecking aan hebt staan :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze bestanden niet..

betekend dit dat ik in de ini iets van checkduplicates=1 moet zetten ?

thxs

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 19:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Nou, het is niet zo dat dupes uit de logs worden geweigerd. Dubbele blocks kunnen makkelijk voorkomen, daar is al vaker gedonder mee geweest.
Wat je het makkelijkst kan doen (als je windows-gebruiker bent) is de log file op je windows bak zetten, en openen in excel als 'komma-gescheiden-bestand'. Dan komen de verschillende gegevens uit de logs meteen in een eigen kolom. Nu kan je sorteren op de kolom met de packetnummers. Dan is vrij snel te zien of er bepaalde packetnummers dubbel instaan, en zie je meteen ook wie die geflusht heeft/hebben.

Succes!

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja dat werkt wel maar ik heb altijd logfiles van meer dan 1000 regels..

is er een fuctie in excel om dubbele teksten te vinden in excel ? (ik gebruik dat programma nooit :) )

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 19:05

NightBird

DPC-Crew Coding
moet je in een vrije kolom op de 2e regel het volgende zetten:
code:
1
=if(D2==D1;"1";"0")

(Hierin is die D de kolom met packetnummers)

Dan doe je een "enter", en een pijltje omhoog. Nu zie je rechtsonderin dit vakje een zwart vierkantje (ja? ja).
Dit vierkantje 'grijp' je beet (op gaan staan met de cursor, muisknop inhouden) en sleep je zo naar de onderste regel van je logs... (ja, 1000 regels naar beneden ;))

Nu heb je als het goed is een hele kolom met 0'en. Dit kan je snel zien door de hele kolom te selecteren, en dan zie je in je statusbalk (onderin excel) iets staan als 'Sum=blabla'. Daar staat dus als het goed is '0', en anders staat er een getal wat aangeeft hoeveel dubbele packets je hebt.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Topicstarter
dat =if(D2==D1;"1";"0")werkt niet, excel zegt dat de forumle niet goed is ?

ik heb gewoon copy paste gedaan dus geen type ofzo..

2e regel van een lege kolum..

net deed ie het ff wel maar dan krijg ik gewoon een gekleurde regel met =if(D2==D1;"1";"0")en voor de rest nix :?

thxs voor de hulp :)

Verwijderd

oke dit werkt. ergens in de proxy directory staan log files met daarin alle blocks die voorbij zijn gekomen. meestal heet deze : pproxyrc5{datum}.log
daar kan je het volgende commando geven:

cat pproxyrc5* | awk -F, ' { print $4 "\t" $3 "\t" $2 } ' | sort | uniq -d -c

je moet dan een list krijgen met :
1) aantal keer voorgekomen
2) block nummer
3) email address
4) source ip nummer

Verwijderd

Topicstarter
kee dat werkt dus prima ! :)

thxs ! (nogmaals)

met dit commando kun je prima zien wie er allemaal dubbel geflushed hebben

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Dat commando werkt dus alleen in linux. Ik draai win2k, is dat misschien te "vertalen" in een perl sciptje?

...

Pagina: 1