[MSI DR-4A DVD+/-RW] Wel schrijven maar niet lezen..

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Mijn 1 jaar oude MSI DR-4A DVD+/-RW heeft een klein probleempje. (D.w.z. ik heb een klein probleempje!).

MijN DR-4A gebruikt de 2.60 firmware en ik heb net een spindel van 25 Philips DVD+R 8x gehaald (deze staan op de compatibility list!).

Ik kan deze disks mbv Nero 6.6.x.x wel beschrijven (het gaat hier gewoon om een 4.7GB Data DVDtje) en ook de verify van de data gaat goed.

Maar daarna begint de ellende. Ik kon de DVD niet lezen in mijn oudere Philips DVD-ROM dus dan maar weer in de DR-4A gestopt. Deze kan de DVD's OOK niet lezen!! Ik denk, die disk is gewoon gaar.. dus nog maar 1tje gemaakt. Zelfde verhaal.

Mijn Dell Ispiron 5100 laptop met DVD-ROM drive kan de DVD *WEL* lezen. Maar dat is niet de bedoeling, ik wil die DVD's gewoon in mijn DR-4A kunnen lezen.

Ik heb ook even andere DVD-tjes gepakt die ik eerder gemaakt heb.. o.a. Imation DVD+Rs en deze kan ik prima lezen.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Deze spindel in de vuilnisbak mikken en weer 35 euro uitgeven voor een nieuwe? :( :( :(

EDIT:

Ben zo te zien niet de enige met dit probleem:
Tested an Iomega dual b4.Maybe was a monday product.Bought MSI 4X.. tryed with Nero6.full and i have some problems with Memorex dvd-r write ok but can´t read data...cyclic redundancy error... maybe my misstake?:)Just burning on same media with 2X speed.. hopes working.I have 40 empty dvd.s left:)
Ik had de philips op 2.3x gefikt - langzamer kan volgens mij niet. Toch maar andere spindel halen? (GVD!) Kan ik iemand in de buurt van Utrecht blij maken met een bijna complete spindel voor een leuk prijsje? (25 - 2 = 23 stuks).

[ Voor 24% gewijzigd door tazzman op 04-11-2004 02:46 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Zijn er eigenlijk nog wel mensen hier met een DR-4A? :) Ik zat de topics van de afgelopen tijd eens te bekijken maar het lijkt er op of ik als enige nog met dit beestje werk... de rest is allemaal overgestapt op NEC, Plextor en Pioneer.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)