Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De Nokia 6020:

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/press/photo/phones/jpeg/6020_01.jpg

Nokia 6020 website

De Nokia 6020 bezit de volgende specificaties:

• Integrated VGA camera
• Camcorder for clips up to 50 seconds
• xHTML browser over EDGE and GPRS
• Java™ downloading
• Dedicated Push to Talk button
• Sync ML for remote data synchronization
• 65,536-color screen
• Instant messaging with Presence enhanced contacts
• Multimedia messaging
• Email and Chat
• Customizable color themes

Dit is de Nokia 6230, maar dan zonder bluetooth en uitbreidbaar geheugen, voor een geschatte prijs van slechts € 200.00

Ik schat dat ze hiermee wel een hoge verkoop gaan halen, aangezien de Nokia 6020 dan ook voor een redelijke prijs in een prepaid pakket te vinden zal zijn. De jeugd van tegenwoordig willen gewoon een telefoon met uiterlijk. Als hij op de momenteel erg populaire Nokia 6230 lijkt, en voor een prikkie te verkijgen is, dan boeit het de meeste jeugd niet dat er geen MMC/SD uitbreiding en geen Bluetooth inzit.

Volgens mij een hardloper dus

Planned: 1ste kwartaal 2005

offtopic:
Grappige overeenkomsten tegenwoordig:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/forum2/attachment.php?attachmentid=2234

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 21-02-2005 03:26 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Zijn de mensen Nokia zat ofzo?

Is nu Samsung alleen maar in?

-

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 09:30

Nyana

Who?!

Ik moet zeggen dat et voor een nokia naast de 6230 idd een aardig telefoontje lijkt. maar ik ga wel voor samsung.. nokia maakt meer speelgoed de laatste jaren.

Waiting for D500

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49

scorpie

Supra Addict

Ik koop alleen maar Nokia's, ik vind de menuutjes veel overzichtelijker dan ieder ander merk (en ik heb er veel gezien). Alleen ga ik niet ieder half jaar een mobiel kopen van 500 euro omdat ik het een geile telefoon vind. Ik koop alleen een telefoon als m'n huidige zo'n beetje uitelkaar valt ofzo :)

Voor mij even niks anders als m'n Nokia 6820 :) (qwerty kb owned :P )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-10 22:59
Bluetooth was juist wat ik wilde. Moet zo'n chippie erbij nou zo veel duurder zijn?
Verder is de overeenkomst wel groot!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Scorperito schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:42:
Ik koop alleen maar Nokia's, ik vind de menuutjes veel overzichtelijker dan ieder ander merk (en ik heb er veel gezien).
Dat zijn opmerkingen van vroeger: "ik wil een Nokia, want die heeft het makkelijkste menu"

Zal ik je vertellen dat ze allemaal hetzelfde platform tegenwoordig gebruiken? Ga jij de D500 bijvoorbeeld maar eens naast jouw 6820 leggen.. En wat zie je dan? Eigenlijk allemaal hetzelfde.

Ja, ik geef toe. Vroeger was Nokia voor de simpele zielen onder ons net haalbaar, en de rest ging gewoon boven het petje van de meeste...
Maar tegenwoordig is er geen moeilijk of makkelijke menubesturing meer (met uitzondering van Motorola, maar dat zijn Amerikanen. Dus wat wil je :? ) Allemaal zijn ze hetzelfde opgebouwd.

Maar dat zeg je zelf al, je koop niet elk half jaar een nieuwe, dus dan zie je de verbeteringen ook niet van andere merken als je dan 1x per jaar een nieuwe Nokia koop...

-

• scorpie
  • Laatst online: 19:49

scorpie

Supra Addict

Ga mij nou niet afschilderen als noob ;)
Ik zie zat telefoons, heb laatst nog een Samsung voor iemand anders gekocht en dat ding vond ik niet 'relaxt' bedienbaar. Ik zeg niet dat ik het niet KAN, dat is iets heel anders.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Scorperito schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:26:
Ga mij nou niet afschilderen als noob ;)
Ik zie zat telefoons, heb laatst nog een Samsung voor iemand anders gekocht en dat ding vond ik niet 'relaxt' bedienbaar. Ik zeg niet dat ik het niet KAN, dat is iets heel anders.
Nee, ik wil je ook niet afschilderen als een n00b.... :>

En iedereen kan gewoon zijn eigen ervaringen het beste weten. En jij werk gewoon liever met Nokia dan met merk X, dat is ook geen probleem. Maar ik ken veel mensen die Nokia willen omdat ze de andere niet snappen. Naja, dan breekt mijn klomp. Die mensen leven dan nog in jaar kruik ofzo? (Misschien is zoiets eigenlijk gewoon toe te schrijven aan het 'oog-klep-effect') En ik dacht eventjes dat ik die gedacht ook bij jou ondekte, maar niet dus.... Dan is het goed B) O-)

-

Verwijderd

*kick*
Ik kijk al een tijdje uit naar deze telefoon. M'n 3210 begint een beetje defect te raken, batterij snel op etc.
op deze site staat dat hij 219 euro gaat kosten. Best redelijke prijs. Op de nokia site staat ook niet meer 'coming soon' Dus ik verwacht dat hij er wel snel aan gaat komen. Een paar weken geleden bij de nokia store in amsterdam gevraagd wanneer ie uit zou komen, maar zij wisten niks.. Iemand nog meer info?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 18:05
Kick!

Ik heb sinds vandaag deze telefoon. Ik heb hem gekozen omdat ik hem er erg stijlvol vind uitzien. Ik vond de mini-joystick ook erg prettig in het gebruik. Bovendien was 'ie gratis bij een 1-jarig Orange abonnement. Ik heb een 32,50 abonnement genomen waarbij ik de eerste 4 maanden 16,25 betaal en vervolgens 2 maanden de volle mep. Na 6 maanden mag je je abonnement wijzigen, ik ben voornemens om dan naar een 22,50 abonnement te gaan. Dan ben ik uiteindelijk 5,- goedkoper uitgeweest dan een 22,50 abonnement van 1 jaar. Door deze actie heb je dus eigenlijk dit toestel met een 1-jarig 22,50 abonnement met 5 euro korting... :) Maar goed, dit is offtopic...

- Geluid vind ik goed, erg duidelijk, merkbaar beter dan mijn (erg oude) Sony-Ericsson T600.
- Scherm is erg helder, mooie kleuren ook.
- Joystickje werkt prima, hopelijk breekt dit niet af of gaat het op een andere manier stuk...
- knopjes zijn van plastic, niet van metaal, zoals bij sommige andere modellen (6100?, 6610i?)

Verder kan ik er nog niet veel over zeggen, ik heb hem immers pas een halve dag...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ehm ik heb dan mijn 6100 een hele tijd geleden al weggedaan maar die knopjes zijn toch echt niet van metaal. Volgens mij is er geen enkele Nokia met metalen knopjes, uitzonderingen daargelaten.

Verwijderd

ach voor dat geld is het een leuke 6230 wannebe

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Jammer dat er geen bluetooth inzit.. Tegenwoordig gebruiken veel mensen bluetooth om bestanden te verzenden.. Althans ik en mijn vrienden gebruiken vaker bluetooth dan bv infrarood...

• estorino
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:42:
ach voor dat geld is het een leuke 6230 wannebe
Tja, zo kun je het zien. Ik zie het meer als een mooi vormgegeven toestel zonder bluetooth of mp3 of andere dingen die ik niet nodig heb. Als er geen camera op had gezeten was ie wat mij betreft helemaal ideaal geweest. De Nokia 2600 had ik eigenlijk op het oog, de 6020 kende ik nog niet en deze laatste vond ik in de winkel toch prettiger. Lichter, mooier schermpje en een betere cursor, dus daarom heb ik deze maar gekozen, ze waren allebei 0,-...

P.S. Ik was vandaag ff op marktplaats.nl enzo aan het kijken voor een goedkope datakabel. Lijkt me wel prettig om contacten enzo mee te ordenen. De CA-42 USB kabel is geschikt voor deze foon.

[ Voor 15% gewijzigd door estorino op 03-03-2005 13:52 ]

• J0ngemAn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb dit toestel gekocht op gsmhuis.nl en enkele dagen later kreeg ik dit toestel thuisgestuurd via TPGpost.

Ik heb hem nou 2 dagen in bezit en ik moet zeggen dat ik erg tevreden over dit toestel ben.

Voorheen had ik een NEC N223i met i-mode en daar vond ik de software ervan nogal traag reageren en dat heb ik met deze Nokia 6020 absoluut niet, dit menu werkt veel sneller dan van mijn NEC en is tevens veel overzichtelijker/gebruiksvriendelijker.

Deze telefoon ziet er echt uit als een mooie zakentelefoon en voelt ook heel stevig aan, en de cover kraakt op geen enkele wijze.
En het toetsenbord en de joystick voelt ook erg goed aan, zodat je er erg snel mee door de menu's kunt navigeren en SMSjes intikken.

Een VGA camera zit in dit toestel verwerkt wat (volgens mij) dezelfde soort camera is als in de nokia 6230.
Hier kan je foto's mee maken en korte filmpjes mee maken (15 seconden per filmpje) en slaat deze op in 3gp formaat.

Het beeldscherm is ook hetzelfde als bij de Nokia 6230, dus is wat aan de kleine kant.

Er zit GEEN bluetooth op dit toestel.
Als je dat graag zou willen hebben zal je moeten wachten op de Nokia 6021, die er hetzelfde uitziet, maar alleen de camera is geruild voor bluetooth.
Het is dus maar net wat je liever hebt.

En de geluidskwaliteit is ook in orde.

Hoelang de batterij meegaat weet ik niet want ik heb hem nu 2 dagen en hij is nog niet leeg.

Ik heb even enkele foto's VAN dit toetstel gemaakt. Deze kun je op de onderstaande link even bekijken.
Hier staat 6 hoge-resolutiefoto's van ca. 400 kB per stuk

http://members.home.nl/d.vanderzee

Verwijderd

Beetje heel off topic, maar wat bezielt je pics van 1,8MB te plaatsen op je homepage terwijl ze via bv Paint Shop Pro door gewoon te openen en weer op te slaan naar 450KB (net zo hoge resolutie en kwaliteit) terug te brengen te zijn :?

ontopic: mooie foon, vandaag even in hand gehad. degelijk en voor zakelijk gebruik prima geschikt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 03:06 ]

• J0ngemAn
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 03:05:
Beetje heel off topic, maar wat bezielt je pics van 1,8MB te plaatsen op je homepage terwijl ze via bv Paint Shop Pro door gewoon te openen en weer op te slaan naar 450KB (net zo hoge resolutie en kwaliteit) terug te brengen te zijn :?:)
Heb ze inmiddels in een wat normalere bestandsgrootte gebracht (ca. 400 kB)

[ Voor 15% gewijzigd door J0ngemAn op 12-03-2005 03:32 ]

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ondersteunt deze telefoon wel infrarood. of echt helemaal geen vorm van draadloze dataoverdracht

• J0ngemAn
spacejam schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:59:
ondersteunt deze telefoon wel infrarood. of echt helemaal geen vorm van draadloze dataoverdracht
Ja er zit wel infrarood op.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

J0ngemAn schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 02:31:
[...]

Ja er zit wel infrarood op.
Volgens de site van Nokia niet :? Maar het zit er blijkbaar wel op.

Overigens meldt T-Mobile dat er Bluetooth op zit, ik heb ze gemaild met de vraag of ze onjuiste informatie van hun site willen verwijderen (ik had bijna een 6020 bij ze besteld, o.a. omdat er Bluetooth op zou zitten :( )

[ Voor 4% gewijzigd door Reinier op 11-04-2005 12:17 ]

• J0ngemAn
Reinier schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:16:
[...]

Volgens de site van Nokia niet :? Maar het zit er blijkbaar wel op.

Overigens meldt T-Mobile dat er Bluetooth op zit, ik heb ze gemaild met de vraag of ze onjuiste informatie van hun site willen verwijderen (ik had bijna een 6020 bij ze besteld, o.a. omdat er Bluetooth op zou zitten :( )
Ik heb de 6020, en als ik bij menu instellingen en dan connectiviteit druk staat er wel infarood en als ik daar op druk zegt ie infrarood ontvangst geactiveerd.
Heb het nog nooit uitgetest dat infrarood, want ik heb zelf een CA-42 usb datakabel van nokia.

Bluetooth zit er niet op, maar als je zo´n telefoon wilt met bluetooth moet je even wachten dat de nokia 6021 uitkomt, daar zit bluetooth op maar geen VGA camera.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:40
is het mogelijk om via IR javagames te installeren op deze GSM?

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb de 6020 nu ook binnen (gratis bij een Nintendo DS...of moet ik zeggen: de DS gratis bij de 6020...)

Ziet er goed en zakelijk uit. Helaas heb ik een verkeerd datakabeltje DKU-5 die nog hoorde bij een verloren gegane 3220. Het irritante is dat de 3220 zowel de CA-42 als de DKU-5 accepteert, maar de 6020 alleen de CA-42 (volgens de compatibility table op de nokia site).

Ik heb natuurlijk toch geprobeerd de DKU-5 aan te sluiten op de 6020. Fysiek lukt het, maar er wordt helaas toch geen verbinding tot stand gebracht... jammer... (de CA-42 is verrekte duur...veel duurder dan de DKU-5)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Als ik een midi erop gooi kan hij hem niet lezen? Iemand die het werkend heeft gekregen?

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Ik heb dit toestel ook, en ben er zeer tevreden over. Het enige probleem is dat ik mijn wap/gprs instellingen niet goed er in krijg. Ik vind namelijk nergens de instellingen voor de ip adressen. Ik heb vodafone. Automatisch instellen gaat niet omdat de vodafone site deze nokia nog niet kent.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

heeft iemand ervaringen hoe lang dit toestel op de accu meegaat?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MadMan schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:48:
Ik heb dit toestel ook, en ben er zeer tevreden over. Het enige probleem is dat ik mijn wap/gprs instellingen niet goed er in krijg. Ik vind namelijk nergens de instellingen voor de ip adressen. Ik heb vodafone. Automatisch instellen gaat niet omdat de vodafone site deze nokia nog niet kent.
Beter laat dan nooit :)

http://www.nokia.nl/nl/su...ns/settings/settings.html

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Jornjur
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-11 12:46
dit is een beeje offtopic maar ik ben sinds dinsdag in het bezig van een 6021

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/pics/support/phones/6021_main.jpg

Dit is de 6020 zonder camara maar met bluetooth. een hele prettige en gebruikvriendelijke telefoon met een goede accu, goede agenda, makkelijke synchroniseren met pc (via BT), en Edge ondersteuning mocht je dat nodig hebbben.

Dit is volgens mij een echte "zaken nokia" zonder poespas en ongein

Verwijderd

Nog een dag of 9 en dan ben ik de gelukkige eigenaar van een Nokia 6020 :). Ik heb al ruim 2 jaar een Nokia 6610. Qua features ga ik er dus redelijk op vooruit:

- camera
- EDGE
- email (IMAP) client
- xHTML browser
- push-to-talk (lijkt me wel grappig; hopelijk ondersteunt Telfort dit)

De keuze tussen 6020 en 6021 was voor mij snel gemaakt. Persoonlijk zie ik namelijk geen enkel nut in bluetooth. Altijd een camera op zak hebben (lage resolutie maar toch) kan wél handig zijn.

Sommigen noemen de 6020 een 6230 look-a-like of wannabe maar dit vind ik onzin. Ten eerste zijn de modellen qua uiterlijk wel degelijk anders (ik vind de 6020 mooier, meer recht-toe-recht-aan). Daarnaast kan de 6230 ook niet zo heel veel meer. Oke, betere camera maar daarvoor heb ik al een echte digicam. En die hogere resolutie van het schermpje heb ik niet nodig. De 128 x 128 pixels van mijn huidige 6610 voldoen prima.

Voor de meerwaarde van een 6230 krijg ik nu iets veel mooiers: een echte Sony camcorder! Met 20-voudige optische zoom en digital8 systeem. Telefoon en camcorder voor nop door simpelweg mijn Telfort abo met 2 jaar te verlengen _/-\o_.

Afbeeldingslocatie: http://agentsmith.mine.nu/images/bg_sonycam.gif

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Jornjur schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:36:
dit is een beeje offtopic maar ik ben sinds dinsdag in het bezig van een 6021

[afbeelding]

Dit is de 6020 zonder camara maar met bluetooth. een hele prettige en gebruikvriendelijke telefoon met een goede accu, goede agenda, makkelijke synchroniseren met pc (via BT), en Edge ondersteuning mocht je dat nodig hebbben.

Dit is volgens mij een echte "zaken nokia" zonder poespas en ongein
De reden dat ik alsnog géén 6020 heb gekocht! Ik denk dat ik ook voor de 6021 ga.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik heb al een tijdje een 6021, zeer tevreden, alleen zit er wat stof of zo in het beeldscherm. Meer mensen daar last van?

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Stof op het schermpje is een kwaal waar volgens mij alle Nokia's mee kampen... slordig :(

• Roog1317
Ja, maar zo erg als nu heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik zie bijna alleen nog maar stof (of het moeten dode pixels zijn, kan dat ook?)

Verwijderd

Ik ben zelf van plan deze week om de Nokia 6020 of de 6021 te gaan halen. Momenteel heb ik een oude siemens van 5 jaar geleden dus de nieuwe techniek van tegenwoordig is me een beetje ontgaan :Y) ...Het is lastig kiezen tussen de 2 modellen vind ikzelf , aangezien de ene bluetooth heeft en de ander een VGA camera. Nu is mijn vraag ofdat je die Bluetooth eigenlijk wel gebruikt. ik bedoel, als je nou foto's gemaakt hebt met die camera van je (waar je geen drol :P op ziet of vergis ik me daar nou in?) en je wilt deze bv. op je pc bekijken. Hoe krijg je die dingen dan op je scherm te zien, Infrarood heb ik hier niet opzitten. Kan je ze emailen? of natuurlijk via zon kabeltje wat eerder vernoemt is. Maar is dat niet een hele hoop gehannes met allerlei zooi? en nu de laatste vraag. die VGA camera he...op je telefoon schermpje van 128x128 kan het er nog redelijk uizien geloof ik. maar als je nou eens die foto's op je Pc scherm bekijkt, is het dan een en al pixel of is er toch nog wat op de onderscheiden?

• estorino
Roog1317 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:52:
Ik heb al een tijdje een 6021, zeer tevreden, alleen zit er wat stof of zo in het beeldscherm. Meer mensen daar last van?
Yep, heeft die van mij ook al een hele tijd. :( Verder doet ie het overigens prima, maar ik vind het wel een beetje sneu. Ik vind ook de leesbaarheid van het schermpje in daglicht vaak erg slecht.

Oeh, ik had heel graag die 6021 gehad ipv de 6020. Die camera gebruik ik niet en bluetooth was wel leuk geweest om te syncen met je pc. Maar ja, van de winter was 'ie er nog niet he...

Verwijderd

@Kontvlees:

De camera schiet plaatjes van 640x480. Nog afgezien van de hoeveelheid ruis, contrast, kleurechtheid enz is deze resolutie niet echt geschikt om foto's af te drukken. Voor weergave op je monitor volstaat het wel, hoewel niet beeldvullend.
Bluetooth is voor mij niet noodzakelijk. Als je het met je pc wilt gebruiken, zul je ook nog zo'n bluetooth usb-geval moeten aanschaffen. Niet veel minder gehannes dan met een kabeltje lijkt me. Alleen in de auto zie ik nog enig nut in bluetooth, namelijk voor zo'n draadloos oortje of carkit. Ik heb geen auto dus kies ik voor de camera :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 02:47 ]

• Roog1317
Weet trouwens iemand wat dat DVS is?

Verwijderd

DVS is een push-to-talk functie (lees: walkie talkie) via GPRS/EDGE waarbij je een of meerdere ontvangers kunt instellen die de gesprekken kunnen horen. Moet ondersteund worden door de provider. Spreken via GPRS klinkt als een soort VoIP maar dat weet ik niet zeker.

*edit*
Lees net dat DVS voor "Druk Voor Spreken" staat, oftewel push-to-talk ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 02:51 ]

• maarten_85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is het frontje van de telefoon los te maken zodat het eventuele stof er tussenuit kan worden verwijderd?

In de handleiding die op de site van Nokia staat kan ik dit namelijk niet vinden...

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Joystickje naar rechts = PTT, op m'n 6100 zat op die plek de organiser. Kan dat bij de 6020/6021 ook zo ingesteld worden? PTT gebruik ik toch niet.

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:19:
Joystickje naar rechts = PTT, op m'n 6100 zat op die plek de organiser. Kan dat bij de 6020/6021 ook zo ingesteld worden? PTT gebruik ik toch niet.
Da's vreemd want ptt heeft toch een aparte knop aan de zijkant? Of bedoel je dat je de instellingen van ptt zo kunt veranderen? (Ik heb de 6020 nog niet.) Zou jammer zijn want ik ben ook gewend dat je zo naar de organizer kunt.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 03:05:
[...]

Da's vreemd want ptt heeft toch een aparte knop aan de zijkant? Of bedoel je dat je de instellingen van ptt zo kunt veranderen? (Ik heb de 6020 nog niet.) Zou jammer zijn want ik ben ook gewend dat je zo naar de organizer kunt.
Je hebt gelijk ja, PTT heeft een knop aan de zijkant, maar joystick naar rechts = 'PTT groups', wat ik geen interessante functie vind. Ik wil daar zo graag m'n kalendertje hebben!

Verwijderd

Vandaag mijn 6020 thuis ontvangen :).

Er zit een favorietenlijst onder de linker displayknop. Daar kun je ook de agenda aan toevoegen. Maar helaas weer niet de emailfunctie :(.

Nog iets dat ik mis is de optie om het beeldscherm lichter of donkerder te maken. Mijn 6610 had dit wel. Of zit het er wel in en zie ik het over het hoofd? Ik vind het schermpje standaard namelijk iets te donker.

*edit*
Misschien een goed idee om eens softwareversies uit te wisselen. Mijn 6020 heeft versie 3.52 met als datum 14-01-05. Voor de mensen die het niet weten: toets *#0000# voor info over de software.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 00:42 ]

Verwijderd

Heb hier het probleem dat de ingestelde sms ringtone nogal zacht klinkt, ook al staat de beltoon ingesteld om hoog volume. Die laatste is dan ook wel goed hoorbaar. Nog meer mensen met dat probleem?

Helaas kan de helderheid van de display niet veranderd worden. Hopelijk wordt dat alsnog mogelijk met nieuwere firmware. Op mijn 6610 ziet oranje er ook echt orange uit, op de 6020 eerder bruin-rood. Dat de 6020 weer veel meer kleuren weergeeft, is een enorm pluspunt. Foto's zien er veel mooier uit. Op de 6610 was het verschil tussen gif (256 kleuren) en een goede jpeg amper te zien.

Ik heb trouwens ontdekt dat de accu minder lang meegaat als GPRS op "altijd online" is ingesteld. "Wanneer nodig" werkt even goed (duurt een paar tellen langer om te connecten) en mijn 6020 werkt dan zeker 2 dagen langer :). Volgens de handleiding houdt "altijd online" alleen in dat er per se altijd met een gprs-enabled netwerk verbinding wordt gemaakt (handig in het buitenland waar niet alle providers gprs ondersteunen), maar blijkbaar gaat het nog iets verder dan dat.

Los van de 6020: een xhtml-browser in je telefoon is wel even slikken wat betreft dataverkeer. Zeker in combinatie met EDGE heb je in no-time een hele megabyte ontvangen. Kassa voor Telfort, weer 1,50 erbij op de rekening. Tegenwoordig zorg ik dat ik 'ouderwetse' wap pagina's ophaal (wml dus) want dat scheelt enorm. Vergelijk voor de lol maar eens de wap-pagina van tweakers.net met de pda-site!

Verwijderd

Probleem met USB-kabel

Als ik de Nokia 6020 voor het eerst aansluit via een USB-kabel dan wordt deze herkend en kan er verbinding gemaakt worden. Nokia PC Suite werkt dan prima. Als ik echter de telefoon ontkoppel dan wordt dit niet gedetecteerd door de pc. Na opnieuw aansluiten mislukt dan ook de verbinding. Ik wil echter een bureaustandaard gaan gebruiken die ook de dataverbinding doorgeeft. Ontkoppelen en weer aansluiten moet dan gewoon mogelijk zijn want anders is het nut van de standaard natuurlijk grotendeels verdwenen. Het kan niet de bedoeling zijn dat de pc steeds opnieuw opgestart moet worden om de verbinding weer aan de praat te krijgen.

Ik gebruik een merkloze USB-kabel, type CA-42, waarvan de driver op zich echter prima functioneert. Er wordt een virtuele com-poort aangemaakt. En, zoals gezegd, functioneert de kabel ook gewoon, tot op zekere hoogte. Volgens mij ligt het aan de Nokia PC Suite software die niet detecteert dat de telefoon niet meer is aangesloten. Of is het wat anders? In ieder geval, wie herkent dit probleem?!!

Verwijderd

de 6021 is momenteel in de aanbieding bij de Makro

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
.

[ Voor 100% gewijzigd door Le0032 op 25-07-2005 17:14 ]

Verwijderd

Le0032 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:14:
[...]

Heb je misschien een link oid?
www.makro.nl

Heb je wel een makro pasje nodig he...

Maar goed de prijzen zijn denk ik het belangrijkst: 184,45 incl btw (155 ex), simlockvrij

• Roog1317
Kan iemand mij vertellen hoe je de 6021 uit elkaar haalt, want het wordt nu toch wel heel erg met al dat stof....

• verytallman
  • Laatst online: 13-11 10:23
Hoe zit het met die joystick van de 6021? Gaat die lang mee ? Want ik weet van die SonyEriccson joysticks dat ze nogal wat kuren vertonen....

Erg jammer trouwens dat de 6030 geen bluetooth heeft ! Ik vind die er beter uitzien dan de 6021!

Afbeeldingslocatie: http://www.typhone.nl/uploads/1122998635.jpg
De Nokia 6030....

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

verytallman schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:16:
Hoe zit het met die joystick van de 6021? Gaat die lang mee ? Want ik weet van die SonyEriccson joysticks dat ze nogal wat kuren vertonen....

Erg jammer trouwens dat de 6030 geen bluetooth heeft ! Ik vind die er beter uitzien dan de 6021!

[afbeelding]
De Nokia 6030....
Misschien komt er ook een 6031? Zou wel leuk zijn.
Roog1317 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:58:
Kan iemand mij vertellen hoe je de 6021 uit elkaar haalt, want het wordt nu toch wel heel erg met al dat stof....
Ik heb de mijne ook al een paar keer open gehad, maar een paar dagen later is het display alweer onleesbaar door het stof... echt waardeloos.
Je krijgt hem aardig makkelijk open hoor: klepje eraf, accu eruit en het frontje er voorzichtig afhalen, beginnend bij de onderkant (waard die palletjes er doorheen steken). Kan gewoon met je handen, zonder gereedschap.

Verwijderd

Vind die 6030 helemaal niets, priegeltoetsjes en saaie vormgeving. Maar ja, ieder zijn ding natuurlijk :).

• mjszwo
  • Niet online
Ik ben aan het overwegen om de 6021 te kopen, maar ik heb ook de Samsung X620 op het oog, welke eind deze maand in de winkels zou moeten liggen, alleen heeft die geen bluetooth wat wel weer jammer is.

Zit er bij de 6021 trouwens iets van een datakabel? Of kan ik er beter een bluetooth usb adapter voor halen?

Hoe is de kwaliteit van het schermpje eigenlijk? Op deze foto's kan je namelijk bijna de pixels tellen en zijn de kleuren nogal flets:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/6020/pic29.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/6020/pic20-1.jpg

Maar misschien komt dat ook wel omdat ik hiervoor de Motorola MPX200 heb gehad welke vrijwel net zo nauwkeurig is als een PC TFT monitor.

[ Voor 39% gewijzigd door mjszwo op 23-08-2005 18:49 ]

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
NIEUWE SOFTWARE!!!

Versie 3.92

Changes/improvements made from version 3.52 to version 3.92:

Messaging
- Improved functionality of Message Command after GET INPUT in SIM

Toolkit
- Improved handling of concatenated SMS messages

Browser

- “Base” element support improved

Applications
- Texts updated to use Gallery consistently in French language package

SIM
- HomeZone works with new O2 USIM card
- Improved operator name display application when USIM is used.
- Phone SW is also checking 3G SIM lock data in SIM cards
- SIM Toolkit menu display improved
- Improved support of 64kB SIM cards
- It is possible to unlock phone SIM Lock also without having any SIM card in phone.
- Improved support for fill-up a prepaid SIM (SIM toolkit application)
- Pound sign (“£”) is displayed correctly in SIM Application Toolkit application

Languages
- Improved support of Hebrew language in browsing applications
- Predictive text input language follows the default language of a SIM card
- Improved handling of Greek characters in SIM ATK
- Updated Spanish and Portuguese text translations.
- Audio volume can be adjusted simultaneously when opening a downloaded video clip
- Operator name list updated

bron: nokia

don't worry, be happy...

Verwijderd

Probleem ontdekt met de 6020. Java applicaties (spellen maar ook im clients) kunnen geen contact maken met internet. GPRS/EDGE werkt verder prima met wap en standaard email client. Internettoegang is toegestaan, maar iedere java-applicatie geeft na toestemming alsnog een soort van foutmelding dat een verbinding niet mogelijk is. De telefoon probeert overigens niet eens te connecten ("G" komt niet in beeld). GPRS-verbinding instellen op "altijd online" heeft ook geen effect. Firmware versie 3.52.

• DriesA
  • Laatst online: 24-11 11:36
Reinier schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:19:
Even deze vraag kicken, wegens interessant.

Weet iemand of je de snelkoppelingen van de joystick kan programmeren?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

GPRS-toegang voor java-applicaties werkt inmiddels. Was een kwestie van even GPRS-toegangspunt "internet" toevoegen.

Een andere vraag. Netwerktoegang voor java-apps kan niet ingesteld worden op "altijd toestaan". "Niet beschikbaar voor deze toepassing" is dan de melding. "Alleen 1e keer vragen" werkt maar het is vrij irritant om steeds toestemming te moeten geven. Waarom bestaat de optie "altijd toestaan" als deze toch niet gekozen kan worden??

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 21:34
hoi allemaal,
ik ben ook sinds kort in het bezit van de nokia 6021. prima toestelletje. bij mijn vorige 3510i kon ik per persoon een eigen ringtone instellen. dit vind ik een zeer handige optie. ik kan nergens vinden of/waar ik dit op de 6021 kan instellen.
weet iemand of dit mogelijk is?
ps firmware = V03.83

• clements
klein schopje

Verwijderd

Is het mogelijkl javagames via infraroodpoort ook op mijn 6020 te krijgen (en werkend te krijgen!)
?

Verwijderd

alclemenso schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:47:
hoi allemaal,
ik ben ook sinds kort in het bezit van de nokia 6021. prima toestelletje. bij mijn vorige 3510i kon ik per persoon een eigen ringtone instellen. dit vind ik een zeer handige optie. ik kan nergens vinden of/waar ik dit op de 6021 kan instellen.
weet iemand of dit mogelijk is?
ps firmware = V03.83
Personen aan een bellersgroep toevoegen en vervolgens aan de groep een ringtone koppelen. Kan helaas niet per persoon.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:08

Piggen

Lekker bakkie

Ook nog een vraagje van mij.

Ik moet weer eens aan een nieuwe telefoon en de 6021 staat ook op lijstje (hoewel ik met dat stofprobleem wel erg begin te twijfelen). Ik heb nu een Sony Ericsson T610 en daarvoor bestaat het erg handige programma FMA waarmee je je telefoon via bluetooth helemaal kunt managen via de PC (berichten versture, telefoonboek editten etc.)

Nu is mijn vraag of zoiets ook bestaat voor Nokia's. Er wordt wel PC Suite meegeleverd, maar ik weet niet hoe uitgebreid die software is.

• DRvDijk
  • Laatst online: 26-10 16:37
Aardig :) Ik heb gister de 6021 gekocht na de 6030 teruggebracht te hebben (nee, dat is géén USB mini aansluiting aan de onderkant die je met een simpele USB kabel aan kunt sluiten meneer de BelCompany verkoper! :D Ruilen was gelukkig geen probleem).

De PC Suite is aardig uitgebreid:
  • Backup (en ook restore, jaja)
  • Synchronize (werkt met Outlook)
  • File Manager (beperkt met bepaalde copyrighted bestanden)
  • Install Applications (die je zelf kunt ontwikkelen met J2ME)
  • Transfer Music
  • Create wallpapers (om je JPEGje goed te croppen en resizen)
  • View multimedia
  • Create ringtones
  • Add contact (erg uitgebreid)
  • Send text messages (yeah :D)
  • Store images
  • Connect to the internet
  • Manage connections
Ook komt er in je 'My Computer' een 'Nokia Phone Browser' waarin je contacts kunt bewerken en dergelijke, alsmede SMSjes lezen.

Samengevat: een rete relaxed phonetje!!

PS: ik zie hier dat er een nieuwe software 3.92 was, maar mijn *#0000# laat toch echt een 3.93 zien.. :?

• clements
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:07:
[...]

Personen aan een bellersgroep toevoegen en vervolgens aan de groep een ringtone koppelen. Kan helaas niet per persoon.
merci. het werkt!

• DRvDijk
  • Laatst online: 26-10 16:37
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:53:
Is het mogelijkl javagames via infraroodpoort ook op mijn 6020 te krijgen (en werkend te krijgen!)
?
Lijkt me wel.. Via de Nokia PC Suite kun je toepassingen installeren.. Als het dan een Java J2ME toepassing is, die correct ingepakt is (jad/jar/??, midleds toch? ik ga binnenkort ontwikkelen :D) moet het lukken..
Op de uni waar we een java-app gaan maken voor de 6630 is het zeker wel gelukt. Okay, da's serie 60, dit serie 40, maar het idee blijft hetzelfde. Dus ik zie absoluut geen reden waarom niet :)

Verwijderd

Ja , het is dus idd gelukt met PcSuite (eerst kijken dan vragen:) )

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Hey,
Ik heb de Nokia 6021 bij de marko gekocht:P
ik was dinsdag bij de marko geweest en was uitverkocht:(
Vrijdag na levering en metteen geweest.
Nu heb ik een vraagje over die DVS.
Is dat gratis?
Weet iemand of T-Mobile dat ondersteund en hoe ik dat in mijn mobiel kan laden?
Verder staat er niet veel over in het boekje dus vraag het maar ff hier.
Er zijn immers veel mensen die een nokia hebben.
Kan iemand mij helpen?

EDIT:
Lol dacht dat het van dit jaar was maar er staat 2005 beetje oud topic maar hoop dat er iemand reageert.

[ Voor 13% gewijzigd door Erik. op 27-05-2006 18:22 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 10:19
Inderdaad nogal een dood topic ;) Ik heb geen info voor je wb DVS. Wel wil ik even mijn tevredenheid over dit toestel uiten. Na allerlei soorten en maten toestellen (incl smartphones e.d.) te hebben gehad, was ik weer eens toe aan een eenvoudig / sober toestel. Ik ben voor eenvoud en degelijkheid gegaan en ik heb er geen spijt van. Mooi formaat toestel, lekker licht en goed stevig in de hand. Geen camera :) Maar wel met bluetooth én voicedialing (helaas slechts 10 namen mogelijk, maar is voldoende voor mij). Erg goede geluidskwaliteit, specifiek opvallend bij gebruik speakerphone. Goed menu, niet supersnel maar vlot genoeg. Joystick-besturing werkt ook prima. Genoeg mogelijkheden. Mooie sobere en effectieve screensaver (klok). 65k kleurenscherm voldoet aangezien dit geen smartphone is en ik 'm gebruik puur voor bellen en af en toe sms-en. Scheelt ook weer in energieverbruik. En dat merk je in de standby- en beltijd....6,5 volle dagen (160u), inclusief 3 uur bellen _/-\o_ . Uitmuntend !

Kortom een prachtig toestel, een absolute aanrader. Enige minpuntje is stof onder display, maar dit is snel en makkelijk opgelost dmv verwijderbaar frontje.

Ps Ik heb de 6021.

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 01-06-2006 19:29 ]

Verwijderd

Komt deze telefoon ook met een usb kabel of moet die er bij worden aangeschaft (de 6020)?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 17:24 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 10:19
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:24:
Komt deze telefoon ook met een usb kabel of moet die er bij worden aangeschaft (de 6020)?
Zat er bij mij niet bij. Aardig prijzig ook die kabels !

Verwijderd

Ow das wel minder :'( , maar een usb kabel zal toch niet al te duur zijn?

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Heb sinds gisteren de Nokia 6020 Vodafone Live! prepaid (€99,99) in huis. Prima toestel, echt super tevreden enzo.
Enige wat me niet lukt in te stellen is e-mail (ophalen en versturen). Ik vul mijn bestaande e-mail settings netjes in, maar wanneer ik dan verbinding maak dan komt ie steeds met de melding "Meld u eerst aan bij GPRS". :?
MMS verzenden gaat wel, sms ook.
Iemand enig idee?

• BonBon
subtiel kickje...

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
heb je wel gprs krediet op je prepaid kaartje staan?
ik veronderstel dat je proximus (pay and go) hebt?

• BonBon
Het toestel is Vodafone Live! prepaid, en er staat momenteel voldoende saldo op (27 euro).

Ik heb nog een andere gsm (Motorola V525, Vodafone Live! prepaid), zelfde e-mailsettings erin, en daar werkt het wel op.

[ Voor 43% gewijzigd door BonBon op 18-06-2006 14:24 ]

• BonBon
^^ Inmiddels werkt e-mail nu. Heb de e-mailsettings via de Nokia website naar m'n gsm laten opsturen.
:) :) :)

• BonBon
Zijn er hier mensen die de 6020 Vodafone prepaid in hun bezit hebben?
1. Ik was benieuwd of iemand al het Vodafone logo heeft kunnen verwijderen onderaan + achterop het toestel.
(bij de V525 ging dat met een koperen muntstuk prima).

2. Is het mogelijk om de scherpte aan te passen van het camerabeeld dmv draaien aan de lens?

[ Voor 19% gewijzigd door BonBon op 22-06-2006 18:52 ]

Verwijderd

yo,

is ie nog steeds met vodafone prepaid te krijgen zo ja waar en sinds wann is die actie al?

• BonBon
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:03:
yo,

is ie nog steeds met vodafone prepaid te krijgen zo ja waar en sinds wann is die actie al?
Volgens mij wel ja. Ik heb hem via de Vodafone Online winkel gekocht (€99,99). En gratis thuisbezorgd.
Oeps, toestel komt niet meer voor in de lijst..... :|

[ Voor 10% gewijzigd door BonBon op 23-06-2006 10:34 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Weet iemand toevallig een code of een menu in de Nokia 6020, waarin je alles kan resetten naar fabrieksinstellingen en bestanden? Want mn moeder heeft een nieuwe tel, en dan verkopen we de oude... anders moet ik alles een-voor-een verwijderen... :(

Met de oude Nokia 2600 zat het wel in een menu...

Gallery V&A

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Heeft iemand anders ook het volgende probleem..? :?

Een collega hier heeft een Nokia 6020, soms lijkt het net of de midi files beschadigd raken na 1 of 2 keer afspelen via de gallery, of gewoon via een oproep. Probleem is vooral dat ie daarna bij inkomende oproepen dus geen belsignaal geeft, gewoon stil is. Na een "reset" (dus telefoon uit en aan) werkt alles wel weer, ook de eerder "beschadigde" midi files.. :?

firm ware versie opvragen (via *#0000#) geeft:
v04.10
07-09-05
RM-30
(c) nokia

language v04.10

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

He!

Ik krijg mijn email niet aan de praat op m'n 6021!
Ik heb telefort.

Hij geeft steeds de fout: "packet-gegevens verbinding niet beschikbaar"

Ik heb echt al van alles in gesteld, maar hij blijft het maar zeggen. Ook kan ik niet het web op (terwijl ik wel persoonlijk instellingen heb toegevoegd met: email + web + toegangspunt)

Wat doe ik fout? Ik wil eigenlijk alleen maar m'n mail ontvangen via een Telfort 150 abbonoment.

- edit:
ik heb ook al Telfort SPOT, Telfort MMS en Pers. Configuratie geprobeerd.. helpt niets

[ Voor 10% gewijzigd door Mir op 01-09-2006 16:20 ]

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

op de telfort website:

Stap 11

* Start scherm
* Zet de telefoon uit en vervolgens weer aan om de instellingen te activeren

..

juist ja..
het werkt _/-\o_

• BonBon
Is het mogelijk om de foto die je maakt automatisch de naam mee te geven van de dag ipv Afb000 ? Bijv "02-10-06_1550".

[ Voor 5% gewijzigd door BonBon op 02-10-2006 15:51 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb een half uur geleden de Nokia 6021 gekocht.

Klopt het dat er geen cdrom met software is meegeleverd?

Kan ik wallpapers en ringtones overdragen naar de telefoon met behulp van een bluetooth dongle? Of moet ik dan een kabel kopen?
Pagina: 1