IPSEC over Chello werkt niet..

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik probeer een VPN-verbinding te leggen naar de VPN server van ons bedrijf (verzorgd door Equant). Ik krijg het echter niet voor mekaar. Continu "host is not responding".

Ik zie het verkeer wel in Winroute (daar zit ik dus achter). Ik heb vanalles geprobeerd. In Winroute staat IPSEC pass through aan. En ik heb al het verkeer (IKE en IPSEC) al gemapt via de Winroute Traffic Policy naar mijn interne IP en van mijn interne IP het internet op. Ik blijf echter die "host not responding"-melding krijgen.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Prober het eens met de PC rechtstreeks aan het modem. Dan weet je of het probleem bij WinRoute ligt of niet.

Verwijderd

Lijkt me dat je probleem bij WinRoute ligt.. ik heb met een maat van me een IPSEC VPN opgezet.. hij zit bij TweakDSL en ik dus bij Chello.. Wij gebruiken overigens allebei een ClarkConnect router/firewall..

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ga ik es proberen Fodder!

-edit-

Het ligt dus aan Winroute (of NAT in het algemeen) want direct op het modem werkt het wel.

Maar goed, nou ben ik nog niet veel verder, want ik heb geen idee wat er dan mis is met de instellingen van Winroute. Heeft hier iemand ervaring met Winroute + VPN en de traffic policy-instellingen?

Het uitgaand verkeer is automatisch in orde lijkt me.

Hier mijn huidige policy:

Afbeeldingslocatie: http://www.thijsadriaans.nl/pictures/traffic_policy.jpg

Ik heb tevens geprobeerd al het inkomend verkeer van de services IPSEC en IKE te mappen naar mijn lokale IP, en al het uitgaand richting internet. Maar ook dat hielp niet....

[ Voor 120% gewijzigd door FaceDown op 04-11-2004 12:32 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Van Kerio faq:
Winroute Pro works with Microsoft VPN (PPTP), and most IPSEC solutions. Winroute Pro currently supports multiple PPTP VPN connections from the Winroute network to the Internet. Version 4.2.4 and up offers automatic support for IPsec. WinRoute will also support multiple IPsec tunnels as long as each tunnel is established with a different IPsec gateway.

Ik neem aan dat je 4.2.4 of hoger gebruikt?

Heb je een erdere versie kijk dan eens:
http://www.kerio.sk/manual/wrp/en/530.htm

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 14:41 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik gebruik versie 6.

-edit-

Is gelukt! Poorten 500 en 10000 TCP/UDP geforward de client en het werkt! :)

[ Voor 70% gewijzigd door FaceDown op 05-11-2004 00:10 ]

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1