Ben de laatste maanden echt helemaal gek geworden van dvd's kijken. Alleen begin me telkens meer te irriteren vanwege het feit dat ik alleen dolby prologic heb. En dit natuurlijk geen goede geluidweergave geeft, als je een keer dts of 5.1 gehoord hebt.
Nu heb ik op het moment een HCD-451 (Dolby pro-logic) set van sony. Geen dure set. Maar het geluid wat eruit komt vindt ik heel erg acceptabel. Ik vind het in elk geval beter klinken als de 200-300 € setjes die overal te koop zijn. (DVD-speler + boxen, lang en ronde boxen en/of kleine fronts en kleine rears) Ik bedoel de setjes met het plastice uiterlijk.
Foto van de set:

Nu zit ik een tijdje al rond te snuffelen op hifi.nl in het 2dehands gedeelte op aanraden van iemand maar ik kan me er geen wijs uit worden. Vandaar dat ik nu vandaag bij de Scheer en Foppen ben langsgeweest. Voor advies.
Daar werd me een receiver aangeraden van jvc volgens meneer was dit de beste receiver op het moment qua prijs prestatie. De prijs was 249, € en het type was een. JVC rx-5042.
Plaatje :
Belangrijkste features
• Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
• High-Performance DSP
• Dolby Digital/DTS/DTS 96/24/Dolby Pro Logic II decoders ingebouwd
• 2 component video ingangen en 1 component video uitgang voor PAL Digital Direct Progressive Scan
• Geschikt voor DVD multi-channel audio (5.1 kanaals ingangen)
• Virtual Surround Back
• 3D-PHONIC
• Nieuwe Quick Speaker Setup
• DAP (multi-channel digitale bronnen): THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION
• DAP (tweekanaals bronnen): MONO FILM/THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
• DSP digitale equaliser
Andere features
Audio
• Analogue Direct
• Midnight mode
• Bass boost
Algemeen
• Oplichtend dot matrix display met dimmer
• Vernieuwde COMPU LINK besturing
• A/V-STB afstandsbediening voor meerdere merken
Ingangen/uitgangen
• Audio analoog: 5 ingangen en 2 uitgangen
• Audio digitaal: 2 optische ingangen en 1 coaxiaal ingang (toewijsbaar)
• Video (composiet): 2 ingangen en 2 uitgangen
• Video (S-video): 2 ingangen en 2 uitgangen
• Subwoofer voorversterkeruitgang
• Luidspreker schroefaansluitingen: voor L/R 1, voor L/R 2, midden, surround L/R
Tuner
• RDS Tuner (PS/PTY/RT, PTY Search)
• Enhanced Other Network: TA/NEWS/INFO
• Geheugen voor 30 FM en 15 AM zenders

Stereo: 2x100W, 8 Ohm bij 1 kHz.
- Surround: 6x100W, 8 Ohm, bij 1 Khz
- 6 kanaals ingangen voor DVD Audio / SACD
Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
Ingangen:
Audio: 9x analoog, 4x optisch, 1x coax.
Video: 5x composite, 5x sVideo, 2x component
Uitgangen:
Audio: 4x analoog (+ pre out voor elk kanaal), 1x optisch
Video: 3x composite, 3x sVideo, 1x component.
Ingebouwde decoders:
Dolby Digital EX/Dolby Digital/DTS/DTS-ES/DTS NEO:6/DTS 96/24 / Pro Logic II.
Nu lijkt mij dit een redelijke set. Maar ik vraag me alleen af of het hierop ook mogelijk was om mijn sub-woofer aan te sluiten. Mr zei dat dat mogelijk was maar dat ik via een tulp hem eraan kon hangen. Vervolgens uitgelegd dat ik wat oudere sub heb maar dat er wel een hele lage luide(waar ik van hou) bass uitkomt, en dat deze niet actief was, en dus geen stroomaansluiting had en via 2 draadjes aangesloten diende te worden. Maar Mr zei dat ik deze 2 draadjes in een tulp moest verwerken en vervolgens erop aan moest sluiten in de sub uitgang. Nu lijkt mij dit niet te kunnen of wel ? Kan ik mijn passieve sub ombouwen naar een actieve ?
Nu lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk aangezien het geen actieve sub is en deze dan eigenlijk te samen met de fronts aangesloten dient te worden. In het geval dat ik hem wil gebruiken.
1. Mijn vraag aan jullie is : Klopt het wat de verkoper mij vertelde ?
Als mijn ingeving klopt verlies ik dan veel lage tonen en is dit slechte voor de geluidskwaliteit ?
2. Is dit een redelijke set of is het toch echt beter om verder te gaan zoeken? Ik heb begrepen dat jvc natuurlijk niet te vergelijken is met marantz of denon natuurlijk, maar net iets onder yamaha zit maar beter qua kwaliteit is dan de duurdere sony's tenzij je het over de latere en hogere serie hebt.
3. Aangezien er 1 optische ingang opzit en een coaxiale moet het mogelijk zijn op de ene mijn dvd-speler aan te sluiten(die ik tevens nog moet aanschaffen) en op de andere mijn pc ?
4. Ik neem aan dat mijn speakers beter werken i.c.m. met de jvc dan de speakers die jer bij kan kopen namelijk de "SP-X100 speakers"
Zie plaatje :

Doorsparen of kopen ?
Wie o wie wil me helpen met mijn keuze ?
Nu heb ik op het moment een HCD-451 (Dolby pro-logic) set van sony. Geen dure set. Maar het geluid wat eruit komt vindt ik heel erg acceptabel. Ik vind het in elk geval beter klinken als de 200-300 € setjes die overal te koop zijn. (DVD-speler + boxen, lang en ronde boxen en/of kleine fronts en kleine rears) Ik bedoel de setjes met het plastice uiterlijk.
Foto van de set:

Nu zit ik een tijdje al rond te snuffelen op hifi.nl in het 2dehands gedeelte op aanraden van iemand maar ik kan me er geen wijs uit worden. Vandaar dat ik nu vandaag bij de Scheer en Foppen ben langsgeweest. Voor advies.
Daar werd me een receiver aangeraden van jvc volgens meneer was dit de beste receiver op het moment qua prijs prestatie. De prijs was 249, € en het type was een. JVC rx-5042.
Plaatje :
Belangrijkste features
• Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
• High-Performance DSP
• Dolby Digital/DTS/DTS 96/24/Dolby Pro Logic II decoders ingebouwd
• 2 component video ingangen en 1 component video uitgang voor PAL Digital Direct Progressive Scan
• Geschikt voor DVD multi-channel audio (5.1 kanaals ingangen)
• Virtual Surround Back
• 3D-PHONIC
• Nieuwe Quick Speaker Setup
• DAP (multi-channel digitale bronnen): THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION
• DAP (tweekanaals bronnen): MONO FILM/THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
• DSP digitale equaliser
Andere features
Audio
• Analogue Direct
• Midnight mode
• Bass boost
Algemeen
• Oplichtend dot matrix display met dimmer
• Vernieuwde COMPU LINK besturing
• A/V-STB afstandsbediening voor meerdere merken
Ingangen/uitgangen
• Audio analoog: 5 ingangen en 2 uitgangen
• Audio digitaal: 2 optische ingangen en 1 coaxiaal ingang (toewijsbaar)
• Video (composiet): 2 ingangen en 2 uitgangen
• Video (S-video): 2 ingangen en 2 uitgangen
• Subwoofer voorversterkeruitgang
• Luidspreker schroefaansluitingen: voor L/R 1, voor L/R 2, midden, surround L/R
Tuner
• RDS Tuner (PS/PTY/RT, PTY Search)
• Enhanced Other Network: TA/NEWS/INFO
• Geheugen voor 30 FM en 15 AM zenders

Stereo: 2x100W, 8 Ohm bij 1 kHz.
- Surround: 6x100W, 8 Ohm, bij 1 Khz
- 6 kanaals ingangen voor DVD Audio / SACD
Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
Ingangen:
Audio: 9x analoog, 4x optisch, 1x coax.
Video: 5x composite, 5x sVideo, 2x component
Uitgangen:
Audio: 4x analoog (+ pre out voor elk kanaal), 1x optisch
Video: 3x composite, 3x sVideo, 1x component.
Ingebouwde decoders:
Dolby Digital EX/Dolby Digital/DTS/DTS-ES/DTS NEO:6/DTS 96/24 / Pro Logic II.
Nu lijkt mij dit een redelijke set. Maar ik vraag me alleen af of het hierop ook mogelijk was om mijn sub-woofer aan te sluiten. Mr zei dat dat mogelijk was maar dat ik via een tulp hem eraan kon hangen. Vervolgens uitgelegd dat ik wat oudere sub heb maar dat er wel een hele lage luide(waar ik van hou) bass uitkomt, en dat deze niet actief was, en dus geen stroomaansluiting had en via 2 draadjes aangesloten diende te worden. Maar Mr zei dat ik deze 2 draadjes in een tulp moest verwerken en vervolgens erop aan moest sluiten in de sub uitgang. Nu lijkt mij dit niet te kunnen of wel ? Kan ik mijn passieve sub ombouwen naar een actieve ?
Nu lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk aangezien het geen actieve sub is en deze dan eigenlijk te samen met de fronts aangesloten dient te worden. In het geval dat ik hem wil gebruiken.
1. Mijn vraag aan jullie is : Klopt het wat de verkoper mij vertelde ?
Als mijn ingeving klopt verlies ik dan veel lage tonen en is dit slechte voor de geluidskwaliteit ?
2. Is dit een redelijke set of is het toch echt beter om verder te gaan zoeken? Ik heb begrepen dat jvc natuurlijk niet te vergelijken is met marantz of denon natuurlijk, maar net iets onder yamaha zit maar beter qua kwaliteit is dan de duurdere sony's tenzij je het over de latere en hogere serie hebt.
3. Aangezien er 1 optische ingang opzit en een coaxiale moet het mogelijk zijn op de ene mijn dvd-speler aan te sluiten(die ik tevens nog moet aanschaffen) en op de andere mijn pc ?
4. Ik neem aan dat mijn speakers beter werken i.c.m. met de jvc dan de speakers die jer bij kan kopen namelijk de "SP-X100 speakers"
Zie plaatje :

Doorsparen of kopen ?
Wie o wie wil me helpen met mijn keuze ?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 01:05 . Reden: cijfertjes toegevoegd ]