Radeon 9700pro loopt vast bij Far Cry

Pagina: 1
Acties:

• jejbr
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 20:41
Mijn Sapphire Radeon 9700pro loopt om de paar minuten vast bij het spelen van Far Cry. Nu heb ik geprobeerd de kaart onder te klokken (-40MHz core en mem) en dan heb ik het probleem niet. Door de VPU recovery kan ik na 15 sec wel weer gewoon doorspelen.
Bij het draaien van 3DMark03 is er echter geen enkel probleem, draait de kaart gewoon de hele benchmark door en behaalt een score van 5036. Ook bij Fifa 2005 loopt de kaart niet vast.
Nu lijkt het er op dat het een soort driver probleem met Far Cry is, maar soms krijg ik bij het booten van de pc ook rare groene balkjes op het scherm (nog voor het starten van WinXP).
Ik denk zelf niet dat het aan de temperatuur van de kaart ligt, want dan zou het vastlopen toch ook moeten gebeuren bij Fifa en 3DMark?
AGP staat op 4x en Fast Writes is uitgeschakeld, zoals gezegd wordt in andere topics, maar dat helpt dus niet.

Systeem:
AMD 64 3400+
2x WD Raptor 36GB
1x WD Caviar 200GB
Sapphire 9700pro
400W A-Open Voeding

AMD Athlon 64 3400+, Radeon 9700pro @371/317

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je de nieuwste drivers van ATi al gedownload? v4.10 XP

De laatste patch voor FarCry heb je ook geïnstalleerd?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Ik heb zelf ook dat farcry regelmatig vastloopt, maar bij mij geeft ie dan een critical exception, bladiebla en gaat terug naar win2k.

Verder is de kaar altijd stabiel, wel een overgeclockte 9700 @ 9700 pro van club3d.

Mijn far cry heeft wel gewoon de 1.1 patch, maar dat hielp niet buitengewoon veel. Heb hem desondanks wel gewoon uit kunnen spelen. ( hopend dat je het volgende save punt haalt voor die vastloopt :( Bij andere spellen heb ik dit dus niet gehad.

systeem : abit nf7-s rev 2.0, xp 1700+ @ 3200+ (400fsb) 512 mb kingston en de club3d 9700@9700pro en voeding is 350 watt van Antec.

oh ja ik gebruik driver 4.9 van ati.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 10:15 ]

• jejbr
Ik heb versie 4.10 van Catalyst en Far Cry 1.3 patch. Dus daar kan het niet aan liggen.
Heb nog geprobeert om de pc zo koud mogelijk te laten worden en dan snel op te starten en far cry te spelen, maar ook nu binnen 20 sec een vastloper.
Maar wat me eigenlijk meer zorgen baart zijn die artifacts bij het booten van de pc af en toe. Ik denk dat ik ze ongeveer 1 op de 10 keer krijg. En dat Far Cry wel gewoon doorloopt als ik de kaart onderklok lijkt me ook niet helemaal normaal.

Verwijderd

9700Pro geeft nochal veel problemen met o.a. Far Cry en Doom III.
Waarom? Daar heb ik me ook al dol op gezocht.
Maar... probeer eens de laatste versie omega-drivers te installeren.
Sindsdien loopt bij mij Doom III niet meer vast!!!! Yippie! Lekker de hel doorkruisen... en zoek ik dus ook niet meer verder.

Laat me weten als je dit probeert en het probleem zou opgelost zijn.

Indien zo... slagen die mannen er nu nog altijd niet in om goede drivers af te leveren?

D.

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Darkman, ik heb hetzelfde probleem als ik mijn 3200xp @ 4000 laat lopen, dan krijg ik ook af en toe een exception. Dit gebeurt niet als ik mijn videokaart (9800pro flashed XT) overklok. Het ligt dus aan de processor.

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:36:
9700Pro geeft nochal veel problemen met o.a. Far Cry en Doom III.
Waarom? Daar heb ik me ook al dol op gezocht.
Maar... probeer eens de laatste versie omega-drivers te installeren.
Sindsdien loopt bij mij Doom III niet meer vast!!!! Yippie! Lekker de hel doorkruisen... en zoek ik dus ook niet meer verder.

Laat me weten als je dit probeert en het probleem zou opgelost zijn.

Indien zo... slagen die mannen er nu nog altijd niet in om goede drivers af te leveren?

D.
Helemaal NERGENS last van. Ik heb hier de 4.11 Beta drivers van omega met vpu recover uit en oc naar 351/324 en loop zowel farcry als doom III op highest en 1024x768 zonder problemen...

Verwijderd

Vergeet niet dat dit een probleem is met veel mogelijke oorzaken, veel mogelijke omschrijvingen en zelfs verschillende problemen onder de zelfde omschrijving.
't Is een complexe.
En ook: een 9800 en een 9700pro is een heel verschil.
Velen hebben inderdaad geen last met Catalyst drivers maar bij sommigen is dit dan weer wel het probleem. Van alles proberen is de enige oplossing. Heb nog nergens dé oplossing gelezen voor het 'vastloop'-probleem.

• jejbr
Oke, heel erg bedankt DarkDirk. Ik heb de omega drivers geinstalleerd (4.10beta) en Far Cry heeft het een uur gedaan zonder vast te lopen. Het probleem lijkt hierbij verholpen. :)

Blijf het toch vreemd vinden dat de officiële drivers niet goed werken en de onofficiële wel, maarja, het zal wel goed zijn zo.

Pagina: 1