Toon posts:

[VBS] Bestand instellen als achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een scriptje te schrijven wat onder andere een bestand als achtergrond instelt. Nu heb ik de bestandsnaam als variabele, maar wat nu? Hoe kan ik die als windows achtergrond gebruiken? Ik heb met zoeken op internet wel wat code van Visual Basic gevonden, maar dat krijg ik niet werkend als Visual Basic Script.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als wat van achtergrond wil je het bestand zetten? Moet het in de achtergrond draaien (dat kan middels het schedulen van tasks) of bedoel je dat je een andere achtergrond wilt plaatsen voor de desktop?

• DannyCLD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09-2021
je zegt dat je bezig bent,
als je nou je
code:
1
 code
die je al hebt even plaatst,
zouden we mischien al wat meer kunnen helpen

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal het even duidelijker uitleggen... Het is een script voor iView MediaPro, een fotobeheer programma. Ik wil dat als je op een foto klikt in dat programma, en dan het script uitvoert, dat de geselecteerde foto dan als windows achtergrondplaatje wordt ingesteld.
Ik ben zover dat ik het pad van de geselecteerde foto kan uitlezen, maar hoe ik dat nou als achtergrondafbeelding van windows instel weet ik niet...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je dat wilt doen met VBS kan je ook gaan [google=VBS set desktop wallpaper] en dan vond ik de volgende link, daarin staat hoe je middels VB Script je wallpaper kan aanpassen....

Verwijderd

Topicstarter
Je bent de man!
Ik had al op set wallpaper, set desktop image, set desktop background gezocht en allemaal niks gevonden.
Bedankt voor je moeite :)
Pagina: 1