Toon posts:

Computer start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval.
Ik heb net een nieuw moederbord en processor gekocht. Alles netjes geinstalleerd, maar nou start hij niet meer op. Krijg ook geen bliepjes of geluid via de boxen, waardoor ik kan achterhalen waar het aan ligt.

Ik heb zoveel mogelijk onderdelen proberen te vervangen met andere rotzooi die ik nog heb liggen, om te achterhalen waar het aan ligt. Ik verwacht dat het aan mijn processor ligt of aan mijn interne geheugen. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan achterhalen aan welke het van deze twee ligt.

De computer gaat wel aan... lichtjes op mijn moederbord gaan netjes branden. Processer fan gaat draaien, maar daar houdt de pret op.

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13
Heb je je speaker goed aangesloten :P?
Heb je de videokaart vervangen?
Heb je met alleen één geheugenreep en cpu gedraaid?
Wat voor mobo heb je? Soms kan je met ledjes aflezen welke foutmelding er optreed...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Start hij niet op, of start hij niet meer op?
Je zou bijv. eens een processor bij iemand proberen te lenen die ook op je moederbord past, zodat je kan bepalen of het aan je CPU ligt of niet :)

Leave only footprints, take only memories

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik mis wat gegevens over het moederbord, geheugen en de rest van de gegevens, zo word het erg moeilijk. Kun je de gegevens posten?
:) :)

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuw moederbord geinstalleerd. Asus P4p800.
en een intel p4 2,4 ghz processor.

Na die tijd start hij niet meer op. Het lampje van het moederbord blijft continu branden, dus daar zit geen code in verstopt.

Ik verwacht eigenlijk dat de processor niet werkt.. maar hoe herken ik dat ?

Verwijderd

Topicstarter
voor de rest 512 kingston geheugen
120 maxtor hardeschijf
nvidia fx5900 le 128 mb videokaart
plextor 4x dvd brander

Verwijderd

Dit is evne wat leesvoer voor je

[rml][ MOBO] Piept niet => Dood?[/rml]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
mobo kapot, heb ik 1 week geleden gehad met een asus a7v8x8 bij perfect systems... nog steeds niks van gehoord...
maargoed, als je zeker wil zijn van je zaak moet je ff een andere cpu er op leggen (als je die niet hebt naar een leuke compushop gaan, die willen je misschien wel helpen... :) bij mij wel met een amd2500 en 2800 (had zelf ook een nieuwe 2800, maar wist toen dus niet of het mn cpu was of het mobo)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt.. ga morgen maar eens even mijn garantie claimen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. De specs ontbreken volledig in de topicstart. En we kunnen op geen enkele manier afleiden of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Zoals duidelijk in de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum staat vermeld, dien je de startpost van het PMG Beleid te doornemen. Daarin had je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden dat jou al een heel eind verder had kunnen helpen ;)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 04-11-2004 08:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.