Toon posts:

[WinXP] Webcam werkt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webcam geinstalleerd op een AMD 1,8. Het LED blijft branden totdat WINDOWS XP pro de drivers laadt. De webcam houdt het dan voor gezien. Het is typisch dat dat gebeurt terwijl het LED van de draadloze spulen gaan branden.

Interessant om t weten is dat er ook een Pinacle TV kaart in de machine zit. Als ik (ook al is er geen webcam aangesloten) bezig ben op MSN en ik schakel de (niet aanwezige!!) webcam aan, de mensen aan de andere kant gewoon tv kunnen kijken via MSN. En dat terwijl ik geen TV station ben! :9

TV kaart uitschakelen helpt niet, drivers opnieuw installeren helpt niet, USB hub helpt niet, andere USB poort help niet, IRQ's storen elkaar (waarschijnlijk) ook niet. USB selecteert toch zelf zijn IRQ's.... Kortom: Spul werkt gewoon niet zoals het hoort, terwijl ik de indruk heb dat er niets kaduuk is......

Maar goed: ik zit nu met de handen in het spaarzame haar.

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 13:28
al op een andere pc geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zoveel PC's heb ik nou ook weer niet.....

Verwijderd

Merk/type van de webcam? Zijn de drivers écht XP compitatible?
Heb hier hetzelfde euvel gehad met een webcam die zelf niet met XP wou werken, ook al had ik drivers die wel met XP zouden moeten werken. Of dit third-party of van de fabrikant zelf waren weet ik niet meer.

Ik had iig. wel hetzelfde, dat na het installeren de webcam 'uit' ding, en pas weer aan wanneer je in het bios/boot menu kwam. Zodra XP de drivers weer begon te laden floepte het ledje uit, en was er niks meer aan te doen :(

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:02

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

TV kaart eruithalen... lijkt me de laatste optie, anders is ie misschien toch stuk

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Of je kiest bij de webcam eigenschappen van MSN dat je je webcam wilt gebruiken in plaats van je TV-kaart. Lost denk ik je probleem wel op...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Is een Logitec webcam (Quickcam pro), geschikt voor XP. Drivers zouden goed moeten zijn. Hardware control zegt ook dat de drivers in orde zijn en het apparaat goed werkt. Niet dus...

Verwijderd

Die zou het idd. zonder problemen met XP moeten doen.

Heb je écht geen beschikking over een andere computer bij een kennis o.i.d.? Lijkt mij dat dat de makkelijkste optie is, als het verwijderen/verplaatsen van de TV kaart niet helpt.

Op die manier weet je i.i.g. zeker of het aan de webcam, of je eigen systeem ligt ;)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde: Pinnacle TV kaart en een webcam (quickzoom).

Als ik dan de webcam activeer op msn kunnen ze aan de andere kant Spongebob
kijken..
Dit heb ik trouwens alleen als ik met Xp opstart, bij win98 werkt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Enne Muzikant, heb je misschien ook al een oplossing gevonden????? Ik ben erg nieuwsgierig

Verwijderd

Nee, nog niet.

Als ik de webcam wil gebruiken start ik op met win98. < geen oplossing, werkt wel.

Heel soms pakt ie hem wel op Xp. Waarom de cam het dan wel (een keer) doet snap ik niet.
Trouwens, webcam-opnames maken gaat probleemloos op Xp, terwijl ik dan zou verwachten dat de pc het signaal pakt van de tv-kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Opnames maken kan ik ook niet.
Wat is nu de oplossing?? Weet iemand anders nog iets?

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix leverde (geheel onverwacht) toch de oplossing. Het was even zoeken, maar het is idd slechts een instelling. Lijkt er op dat de videokaart voorkeur krijgt boven de webcam in het enumeration-process, en daarom eerder aangesproken zal worden dan de webcam.

Bedankt vor alle hulp......

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb 2 webcams, Philips ToUcam Pro, Sony DV TRV 140 camera en een 9600 XT met vivo, en Pinnalce PC/TV Pro, bij het runnen van de audio en video wizard kan ik de gewenste cam/capture mogelijkhied kiezen.

-

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb een AIW kaart, Firewire videocamera en een usb webcam, en ik kan ook altijd gewoon kiezen.. Ik denk echt dat je ergens erg brakke budget hardware hebt, of eea is niet goed geinstalleerd.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1