[MSDE] aantal gebruikers max 5, wat betekent dat precies

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik wil binnenkort van Access overstappen naar SQL, en in eerste instantie MSDE. Ik weet dat er een max van 5 gebruikers hangt aan het gebruik van MSDE, maar wat houdt dat precies in? :?

Kun je dan vanaf maximaal 5 lokaties verbinding maken met de server? (zoals dat je bijv. vanaf max 10 computers verbinding kunt maken naar een share op windows 2000 (niet server dus!)
Of Kun je bij wijze van spreken met 100 man verbinding maken, alleen moet dan iedereen "op elkaar wachten"?

Ik kan dat niet echt gevonden krijgen (wel die max 5 users). In het eerste geval is MSDE bij voorbaat niet bruikbaar (want db is bedoeld voor >10 gebruikers), in het tweede geval is dat wellicht (tijdelijk) overkomelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 03-11-2004 22:17 ]

Verwijderd

volgens mij kan je met MSDE met max 5 tegelijk verbinding hebben met de database, de 6de krijgt geen verbinding en zal de melding krijgen dat de sql server niet te vinden is.

• Stefke
Dat lijkt me sterk. Als dat al zo is dan lijkt me dat MS wel zo handig is om gewoon een melding te laten geven dat het max aantal gebruikers bereikt is en dat je beter MSSQL-server kunt aan gaan schaffen.

Ik heb zelf geen mogelijkheid om het uit te testen helaas.

Maar stel: 10 gelijktijdig ingelogde gebruikers waarbij gemiddeld elke 15 sec 1 gebruiker een query opvraagt.

Dat gaat helemaal NIET of vertragen ze elkaar?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het gaat over concurrent connections, de rest wordt in een queue geplaatst

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:13

lier

MikroTik nerd

stefijn schreef op 03 november 2004 @ 22:16:
Ik wil binnenkort van Access overstappen naar SQL, en in eerste instantie MSDE. Ik weet dat er een max van 5 gebruikers hangt aan het gebruik van MSDE, maar wat houdt dat precies in? :?

Kun je dan vanaf maximaal 5 lokaties verbinding maken met de server? (zoals dat je bijv. vanaf max 10 computers verbinding kunt maken naar een share op windows 2000 (niet server dus!)
Of Kun je bij wijze van spreken met 100 man verbinding maken, alleen moet dan iedereen "op elkaar wachten"?

Ik kan dat niet echt gevonden krijgen (wel die max 5 users). In het eerste geval is MSDE bij voorbaat niet bruikbaar (want db is bedoeld voor >10 gebruikers), in het tweede geval is dat wellicht (tijdelijk) overkomelijk.
Wordt/blijft je front-end Access, of werk je met een ander front-end ?
Weet je wat concurrent users zijn ?
Weet je wat connections zijn ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 22:23:
volgens mij kan je met MSDE met max 5 tegelijk verbinding hebben met de database, de 6de krijgt geen verbinding en zal de melding krijgen dat de sql server niet te vinden is.
zoals andere al zeggen, het gaat om concurrent connections. Natuurlijk kent de MSDE wel connection pooling. Het zou wat zijn als connecties gewoon geweigerd zouden worden.

MSDE is een prima alternatief voor acces. Je mist alleen de front end dus je database moet goed zijn als je 'em installeerd (of je moet handig zijn met dosbased SQL commando's...)

* party42 bedenkt zich net dat hier natuurlijk ook wel weer gratis front ends voor zijn (ala de enterprise manager)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Stefke
In dat geval is MSDE perfect voor deze database :)

En er zijn inderdaad wel tools beschikbaar (o.a. bijv de MS-tool die bij de MSSQL-server trialversie zit, werkt schijnbaar perfect op MSDE - en is dan gratis :) )
Pagina: 1