Toon posts:

Netwerk tussen 2 windows 2000 servers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal win2000 servers die ik moet beheren,
dit lukt prima via terminal service in remote administration mode.

Nu wil ik echter een vpn opzetten, ik heb aardig wat opgezocht en het lukt ook tot in een bepaalde mate.

Op de servers die ik beheer heb ik door middel van routing and remote acces, een vpn server opgezet die inkomende verbindingen accepteert. dhcp aan en de dial in een ip adress geven. (pptp en de nodige poorten geforward).

Het volgende gaat niet goed.

Als ik de client een dial in verbinding laat maken handmatig doormiddel van een een inbel naar de vpn server gaat het goed, ik krijg een ip en kan bij de resources. Als ik een server met routing and remote acces een dial in laat maken maakt hij ook verbinding maar kan ik niet pingen of niks niet.

Wat doe ik hier fout of wat vergeet ik?

Verwijderd

Krijgt je server een IP-adres? Welke instellingen heeft die server normaal?

PNS > NT ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik krijg een ip adres in dit geval 10.0.0.5 maar ik kan niet pingen naar de pc's en server in het netwerk.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Heeft die server al een gateway? Heeft de server een ip-adres in dezelfde range als de andere server ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de servers waar ik op inbel d.m.v. vpn hangen met 1 nic aan de router.

En hebben standaard een dhcp service en als gw de router.

Hij heeft wel een toegewezen ip in de zelfde range maar niet lokaal dezelfde range.. en dat is volgens mij de fout, ik moet ergens een route aanmaken denk ik?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 22:29 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Al jij dus een ping doet naar de andere server dan zal hij die proberen te vinden via de gateway die hij heeft, en niet via de vpn verbinding.
Je kunt dan via route add een route toevoegen zodat er via die vpn verbinding wordt gezocht naar het betreffende ip-adres.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt ik heb, IP ROUTING > STATIC ROUTES >NEW STATIT ROUTE ?
en dan de als verbinding de desbetreffende vpn verbinding gekozen, en daarbij dan de bijvoor beeld 10.0.0.0 het bijbehorende netmask en ik kan pingen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 22:46 ]

Verwijderd

(Static) routing tutorial

Graag eventjes om je heen kijken voordat je op dat soort dingen direct een wedervraag post.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik gelezen, een routes heb ik dus geadd en die werken.

Verwijderd

Topicstarter
om op dns te resolven heb ik nu de dnsen van de dns servers op de vpn's toegevoegd aan mijn eigen nic.

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt vreemd genoeg niet, ik kan wel pingen op ip maar ik kan geen namen resolven...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Gebruik die alsjeblieft gewoon.
Pagina: 1