[x86] Stunts / 4D Sp.Drv. en het woord dat je moest invoeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 00:05

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik kwam laatst weer tot het spelen van Stunts, en daarmee ook tot dat bekende balkje wat je krijgt als je op RACE drukt...

"Enter the word in the manual located on page *** , line *** ..."

Ik drukte daar altijd op enter, of vulde een lollig woordje in, en racen maar.

Na 11 jaar fascineert dat woordje me nog steeds; omdat ik het simpelweg nooit heb geweten.
Wij hadden geen officiële doos, de pc was softwarematig voor mij samengesteld dus ik verwacht niet dat we de game legaal hadden.

Op veel sites die ik over Stunts / 4D Sports Driving vind, staat nu dat de game freeware / abandonware is geworden. En daarmee zou ook de code nu wel gezegd mogen worden... dat weet ik echter niet zeker.

Nu vraag ik me af:
- is de game al zover verouderd dat het niet meer uitmaakt om dat woordje uit de manual hier te posten?
- if so, wat is dan dat woord?

Bevrijd mij - if allowed - na 11 jaar van deze kwestie!!! :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Nu vraag ik me af:
- is de game al zover verouderd dat het niet meer uitmaakt om dat woordje uit de manual hier te posten?
Dat valt onder Abandonware en de Manual heeft een Copyright. Dus ik denk niet dat we de hele manual mogen posten.

Wat je eventueel zo kunnen proberen is contact op te nemen met Brøderbund. Dat is namelijk de Publisher van het spel. De developer was Distinctive Software, maar dat is in 1990 opgekocht door EA Canada. Aangezien EA altijd geweldig reageerd zo ik dat maar skippen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 03-11-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan zien, is Stunts inderdaad freeware geworden en ligt dit denk ik nog binnen het toelaatbare. Het laatste wat een beetje gamer zou willen is Stunts onteren.

Wat je er in moest vullen, dat weet ik niet, maar het is niet één woord. Het pagina-, regel- en woordnummer waren niet altijd hetzelfde. Misschien dat er maar 10 mogelijkheden zijn, maar het kunnen er net zo goed 1000 zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

als ik het goed herinner is stunts nog geen freeware... Abandon ware is nog steed scopyrighted, alleen is het een term die wordt gebruikt om de prasktijken 'legaal' te laten klinken. Immers, de fabrikant verdient er tochg niet meer op.

Met andere woorden... de manual zal ook bog wel een copyright op zitten (en waarschijnlijk was het steeds weer een andere woord ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Beter oplossing. Er is een Sourceforge remake van het spel. Krijg je tenminste niet meer de vraag :P
Afbeeldingslocatie: http://ultimatestunts.sourceforge.net/screenshots/0413.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ultimatestunts.sourceforge.net/screenshots/0471.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Cardinal op 03-11-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Holy crap, heb je die Sourceforge versie ook wel eens gespeeld?
Het is duidelijk nog een soort van.... niet af.
Verder wel een leuk inititief natuurlijk!

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
White Dust schreef op 03 november 2004 @ 22:00:
als ik het goed herinner is stunts nog geen freeware... Abandon ware is nog steed scopyrighted, alleen is het een term die wordt gebruikt om de prasktijken 'legaal' te laten klinken. Immers, de fabrikant verdient er tochg niet meer op.

Met andere woorden... de manual zal ook bog wel een copyright op zitten (en waarschijnlijk was het steeds weer een andere woord ;))
Ja, dat abandonware niet freeware is, wist ik ook, maargoed, voor een korte openingspost heb ik het even niet toegelicht.

En of het telkens wat anders was... erm... weetniet :P ik zal er eens op letten.

Ik heb nu dus een versie om te testen, van internet, maar dat is die van Broderbund... ik wil die van Mindscape spelen, die had ik vroeger - die heeft beter geluid en andere kleuren - o.a. donkerpaars ipv. gerasterd paars zeg maar.

Maar dan nog blijven we met dat woord steken!!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Waarom vind ik de originele Stunts er beter uitzien dan die Sourceforge-remake?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 14:31
Dark Blue schreef op 03 november 2004 @ 21:44:
Ik kwam laatst weer tot het spelen van Stunts, en daarmee ook tot dat bekende balkje wat je krijgt als je op RACE drukt...

"Enter the word in the manual located on page *** , line *** ..."

Ik drukte daar altijd op enter, of vulde een lollig woordje in, en racen maar.

Na 11 jaar fascineert dat woordje me nog steeds; omdat ik het simpelweg nooit heb geweten.
Wij hadden geen officiële doos, de pc was softwarematig voor mij samengesteld dus ik verwacht niet dat we de game legaal hadden.

Op veel sites die ik over Stunts / 4D Sports Driving vind, staat nu dat de game freeware / abandonware is geworden. En daarmee zou ook de code nu wel gezegd mogen worden... dat weet ik echter niet zeker.

Nu vraag ik me af:

Bevrijd mij - if allowed - na 11 jaar van deze kwestie!!! :P
Jouw spel is gekraakt dus het juiste antwoord veranderd niks aan het spel.
OK, I selected everything I needed. How do I drive?
Click on "Let`s Drive" You`ll get a password-requesting prompt, simply ignore it. If you have the crack running, there is no problem. You`ll find yourself in your car, and you can star driving.
Of gaat het alleen om het woordje ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
FunkySmell schreef op 03 november 2004 @ 23:19:
[...]

Jouw spel is gekraakt dus het juiste antwoord veranderd niks aan het spel.

[...]

Of gaat het alleen om het woordje ? :*)
Ja, het gáát alleen om dat woordje 8)7

Dat dacht ik toch in mn TS wel duidelijk te maken :D

Ik heb nu beide geprobeerd:
STUNTS - Broderbund
4D Sports Driving - Mindscape

Die laatste heb ik altijd gespeeld. En beide zijn gecracked door dezelfde persoon, iets met Defjam, Killefit ;) ... dat zijn de enige namen die ik uit dat schermpje me herinner. Darn, ik dacht vroeger dat dat schermpje erbij hoorde, blijkt dat het handtekeningetje van de cracker te zijn :D

Stunts is toch net iets anders. Ik krijg het idee dat hij lichter stuurt, minder gauw begint te miepen en begint te spinnen wanneer ik een bocht scherp neem B) ...de kenner....
Maar het geluid in beide versies is bout, of mijn pc speaker zit gewoon niet goed vast. Het lijkt de hele tijd of ik met z'n tweeën rijd, ook als ik tegen de klok rijd... en dat is jammer, want vroeger kon ik de snelheid etc. en tijd om af te remmen, perfecte bochten, altijd baseren op de toonhoogte van het gezoem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stunts moet je wel spelen met een ad lib hoor :) (voor het geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
ehm, Ad Lib ... Audio Library ofzo? I mean, ik heb wat dingen geprobeerd maar nog niet Ad Lib omdat ik dacht dat dat sowieso niet meer bestond :+

Misschien straks nog even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:00
Zoals gezegd is het niet één woord. Ik heb ook een aantal spellen van vroegah die dit soort beveiligingen hadden, de regel/pagina combinatie varieerde altijd. Het dus in principe elk woord in de manual zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Dune2 had ook van die vragen.

je moest dan in de manual opzoeken wat het antwoord was :P

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hier hebben ze het origineel.

http://www.kalpen.de/stunts/stunts.htm

Misschien eens mailen ofzo?

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Dr. Strangelove schreef op 04 november 2004 @ 08:05:
Zoals gezegd is het niet één woord. Ik heb ook een aantal spellen van vroegah die dit soort beveiligingen hadden, de regel/pagina combinatie varieerde altijd. Het dus in principe elk woord in de manual zijn.
Wat d8 je van Larry dan :? Ik als 8 jarig jochie, proberen om die stomme antwoorden te onthouden en te multiple gokken! Leuke tijden waren dat!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Wel een leuke toevoeging trouwens, ik heb zonet van Dosgames.com , bij de Essential Utilities, het zogenaamde VDMSound gedownload.
Als je de instructies uit de RTF file volgt (en met name over het integreren van de sound emulator in een DOS game...) kan je in Stunts wél Ad Lib sound krijgen.

Met Setup zet je de sound card op Ad Lib B) ... je installeert dat VDMSound, je loadt die exe waardoor hij installeert, en vervolgens heb je in je rechtermuisklikmenuutje de optie 'Run with VDMS' . Even door'enteren' ... En al je simpel PC Speaker gebliep wordt opeens hetzélfde geluid maar dan ondersteund door je geluidskaart!

Hoewel natuurlijk niet zo retro als het originele gebliep, klinkt dit beter dan het Roland MCDnogwat geluid. En het in-game geluid, motorgeluid enzo, klinkt stukken beter (hoewel je bij het wegrijden denkt dat je in de drek rijdt ;) ).

Overigens ben ik op dit moment aan het proberen om de tunes uit de game te krijgen, want ik wil de tune van het evaluation screen graag als ringtone hebben B) ... go retro :P

Pagina: 1