router->switch->vraag

Pagina: 1
Acties:

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 10:09

Clush

Do as I say...

Topicstarter
als ik een switch aansluit op mijn router (ik wil namelijk met 6 pc's op internet)
zal dat er ongeveer als volgt uit gaan zien:

PC4
PC5<-SWITCH,PC3,PC2,PC1<-Router
PC6

mijn vraag is of dit nadelige gevolgen heeft voor de verbindingssnelheid van 4, 5 en 6.

zo ja, is dit een goede oplossing:

PC1
PC2
PC3
PC4<-SWITCH<-Router
PC5
PC6

?

of bestaan er misschien ondanks mijn speurtochten toch 6 of 8-poorts routers?

... not as I do.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:45

jurma

simply connecting...

uhm vind het een beetje onduidelijk kun je geen plaatje maken hoe de situatie moet komen en hoe hij nu is?
dit is dan iets overzichtelijker.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Sluit een switch aan op de uplink van je router....

en daar zet je dan de rest van je pc's op, daar is je uplink port voor gemaakt.

easy :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je internet abbo gaat ook niet door een verbinding groter dan 10/100 dus waarom denk jij dan dat je problemen gaat krijgen, volgens mij heb je nog niet de moeite genomen om er over na te denken.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verbindingssnelheid met het internet of als je een DVD aan 't overpompen bent met 100 Mbps?

Je internetsnelheid gaat bij gebruik van 100 Mbps echt niet achteruit hoor.. En je router heeft ook een switch en geen hub, dus dan gaat het zelfs bij de DVD overpompen wel goed.

• Clush

Clush

Do as I say...

Topicstarter
op het moment heb ik nog geen situatie.

het idee van 'plaatje' 1 is dat er 3 pc's en een switch op de router aangesloten worden, en 3 pc's op de switch.

en dat van plaatje 2 is enkel een switch op de router, en alle pc's op de switch.

het gaat erom dat de bandbreedte zo eerlijk mogelijk verdeeld wordt.

... not as I do.

• Lordy79
  • Laatst online: 15-05 18:04

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Geen probleem. Beide oplossing niet. Persoonlijk zou ik ook alle PC's op de switch zetten zodat er op je router slechts 1 poort gebruikt wordt met de kabel naar de switch. Maar da's puur gevoelsmatig :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Osiris
  • Niet online
Internet-snelheid gaat het dus om? Dat maakt geen moer uit hoor :)
Lordy79 schreef op 03 november 2004 @ 21:19:
Geen probleem. Beide oplossing niet. Persoonlijk zou ik ook alle PC's op de switch zetten zodat er op je router slechts 1 poort gebruikt wordt met de kabel naar de switch. Maar da's puur gevoelsmatig :)
Ik zou 't eerder zoals de 1e doen ivm de backplane-snelheid van de switchen. Ik weet niet wat hij er tussen heeft hangen, maar als nu PC1 en PC2 iets gaan overpompen, dan belast je de backplane van de losse switch niet :)

[ Voor 82% gewijzigd door Osiris op 03-11-2004 21:21 ]

• Lordy79
  • Laatst online: 15-05 18:04

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Osiris schreef op 03 november 2004 @ 21:19:
Internet-snelheid gaat het dus om? Dat maakt geen moer uit hoor :)
[...]

Ik zou 't eerder zoals de 1e doen ivm de backplane-snelheid van de switchen.
Je hebt gelijk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Clusharaw schreef op 03 november 2004 @ 21:12:
PC4
PC5<-SWITCH,PC3,PC2,PC1<-Router
PC6

mijn vraag is of dit nadelige gevolgen heeft voor de verbindingssnelheid van 4, 5 en 6.
Nee, voor internet snelheden zul je niet merken dat er er een switch tussen zit. Die vertraagd in dat opzicht nauwelijks. Dus dit is geen reden een router te zoeken met meer poorten.

(PS, vergeet niet dat tussen router en switch misschien een crosscable moet)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

http://www.tweakers.net/pricewatch/65532

Koop zo 1 en je bent klaar.
Maar dit had je zelf ook kunnen vinden.................... ik deed er precies 1.23673 sec over om dit te vinden.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dooyeweerd/voorbeeld_netwerk.jpg

op deze manier heb ik het en heeft iedereen een dezelfde hoeveelheid recht op dataverkeer.

• Clush

Clush

Do as I say...

Topicstarter
thnx, gaat dat altijd zo snel hier?

... not as I do.

Verwijderd

ja, en dat mag ook wel met zoveel gebruikers, maar probeer voortaan eerst even te zoeken voordat je een topic opent, want dit onderwerp is al vaker behandeld dan dat je hele familie bij elkaar oud is.

te vaak dus

Verwijderd

op jeffo's manier heb je 5 pc's die 1 100 mbit poortje moeten delen wat weer nadelig is voor je interne verkeer.

• Clush

Clush

Do as I say...

Topicstarter
sorry, ben een newb :9~

... not as I do.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:28:
op jeffo's manier heb je 5 pc's die 1 100 mbit poortje moeten delen wat weer nadelig is voor je interne verkeer.
dan heb je 5 met allen 20 mbit, lijkt me genoeg voor internet.

en ze zijn allemaal apart aangemeld op 't gateway en krijgen dus evenveel data van de router.

:)

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:36:
[...]

dan heb je 5 met allen 20 mbit, lijkt me genoeg voor internet.

en ze zijn allemaal apart aangemeld op 't gateway en krijgen dus evenveel data van de router.

:)
Ik denk dat ie met "interne verkeer" meer 't échte interne verkeer bedoelt zoals films of iets dergelijks..

Verwijderd

Osiris schreef op 03 november 2004 @ 21:39:
[...]

Ik denk dat ie met "interne verkeer" meer 't échte interne verkeer bedoelt zoals films of iets dergelijks..
sorry....verkeerd gelezen, daar heeft die idd gelijk in, de pc's binnen de siwtch kunnen met 100mbit met elkaar communiceren en wanneer je naar buiten wil moet je je 100mbit delen met de andere 5.

maar dan nog, wanneer ga je met 5 pc's tegelijk bestanden uitwisselen...?

Verwijderd

ik bedoel met internverkeer internverkeer (dus bijv een 192.168.*.* netwerk)
het zou toch leuk zijn als je van pc 1 > 2 een dvd-tje wil pompen dat dat dan met 100 ipv 20 mbit gaat (niet helemaal waar want ik denk niet dat er veel pc's continu bw staan te slurpen maar goed) maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en goedkoper en beter? Daarbij heb je dan gewoon je inet evenredig verdeelt over alle pc's.

Edit: beetje overbodig nadat jeffo zijn bril gevonden heeft :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 21:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:46:
ik bedoel met internverkeer internverkeer (dus bijv een 192.168.*.* netwerk)
het zou toch leuk zijn als je van pc 1 > 2 een dvd-tje wil pompen dat dat dan met 100 ipv 20 mbit gaat (niet helemaal waar want ik denk niet dat er veel pc's continu bw staan te slurpen maar goed) maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en goedkoper en beter? Daarbij heb je dan gewoon je inet evenredig verdeelt over alle pc's.
Die router heeft hij/zij volgens mij al, dus zou het duurder zijn een nieuw router te kopen, een switch heb je voor 20 euri's volgens mij al tegenwoordig.

Verwijderd

ik heb zelf ook een bril nodig zie ik :)
dan nog zou ik voor de 8 poorts router gaan, beter nu iets meer uitgeven en meteen goed dan half en ook geld uitgeven.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 21:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:51:
ik heb zelf ook een bril nodig zie ik :)
dan nog zou ik voor de 8 poorts router gaan, beter nu iets meer uitgeven en meteen goed dan half en ook geld uitgeven.
Tsja...je moet jezelf toch een beetje bezighouden, ik probeer mijn netwerk altijd zo goed mogelijk te laten lopen en zo min mogelijk uit te geven. Zie het als een hobby. en nu loopt het vrij goed moet ik zeggen, enige wat me echt wat gekost heeft is de accespoint, de rest beetje bij elkaar gesnuffeld.

en nu zitten er bij mij 8 pc's op (inclusief 2 apples :) ) en een altijd wisselende hoeveelheid laptops.
Pagina: 1