Toon posts:

Netwerk knoppix boot cd, windows pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit ik met het volgende probleem. Mijn pc heeft het begeven, nu wil ik wat bestanden op de andere pc's in het netwerk zetten. Ik draai nu knoppix via de boot versie vanaf mijn cdrom drive. Alleen nu wordt mijn pc niet herkend in het netwerk, hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel herkend wordt in het netwerk.

Owja ik heb gemerkt dat ik documenten kan openen en lezen, maar ik kan geen documenten op mijn schijven opslaan. Verder kan ik ook geen mappen aanmaken via knoppix op een van mijn schijven.

Wie kan mij helpen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je pc word niet herkend in het netwerk? In welk onderdeel van het netwerk moet hij herkend worden dan?
Heb je DHCP? Krijgt hij dan ook een IP?
Indien hij geen IP krijgt kan je wel zn static IP pingen?

Verder zit er standaard een SSH server in knoppix, connect gewoon daar op, of ftp als die er in zit.

Verwijderd

Met "niet herkend in netwerk" kunnen we natuurlijk helemaal niks.

Kan je pingen naar andere PC's? Heb je dit doorgenomen: http://www.knoppix.net/docs/index.php/SmbClientHowTo? Heb je uberhaupt documentatie van Knoppix doorgenomen?

Wat betreft schrijfrechten; je hebt waarschijnlijk NTFS-partities. NTFS-ondersteuning in Linux is afaik nog experimenteel en zal dus al helemaal niet read-write in Knoppix zitten.

Is het niet makkelijker die harddisk eruit te halen en even in een andere computer te hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 20:24:
Met "niet herkend in netwerk" kunnen we natuurlijk helemaal niks.

Kan je pingen naar andere PC's? Heb je dit doorgenomen: http://www.knoppix.net/docs/index.php/SmbClientHowTo? Heb je uberhaupt documentatie van Knoppix doorgenomen?

Wat betreft schrijfrechten; je hebt waarschijnlijk NTFS-partities. NTFS-ondersteuning in Linux is afaik nog experimenteel en zal dus al helemaal niet read-write in Knoppix zitten.

Is het niet makkelijker die harddisk eruit te halen en even in een andere computer te hangen?
dat laatse dat hebben we al een keer beprobeerd maar de hd is sata en de ander pc is ata en daar was die pc niet blij mee waardoor deze niet opstart.

Ik heb de knoppix howto wel vluchtig even doorgenomen. Maar om het zo te zeggen, ik kan internetten, de posts zijn ook allemaal gedaan via knoppix, maar ik kan niet op een van de andere pc's in het netwerk deze pc herkennen. En als ik deze pc kan zien via een van de andere pc's moet ik ook instaat zijn de bestanden veilig te stellen. Tenminste dat lijkt mij lochies.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zit je wel in hetzelfde subnet enzo dan? dump eens de automatische ip configuratie instellingen van al je pcs?

Verder heb je het al geprobeerd door SSH / Samba / FTP op te zetten op de knoppix machine? Een ftp server op je windows machine kan natuurlijk ook.