VCR naar PC -> geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• tehkaz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Hallo,
Ik heb een analoge videocamera gekocht die ik aan wil sluiten op de pc. Dit heb ik gedaan:
Een tv tuner kaart (medion) geïnstalleerd, en deze verbonden met de ANTENNE OUT van mijn videorecorder. Via de scartaansluiting op mijn videorecorder heb ik de camera aangesloten (beeld en geluidkabel). Ik kan via bijv. Windows Media Encoder en VirtualDub wél beeld zien, maar ik hoor geen geluid.
De fout ligt niet bij het aansluiten van de camera, want ook als ik een videoband afspeel heb ik geen geluid.
In Pinnacle Studio 9 hoor ik wél geluid, maar kan ik niet de juiste frequentie instellen van de videorecorder. Ik zie dus ruis en ik hoor ruis.
Weet iemand misschien hoe ik het geluid er weer op kan krijgen??
Kaz

Verwijderd

Wat gebeurt er als je de video via coax op de TV aansluit? Heeft je TV-kaart trouwens geen aansluiting voor een camera?

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
Hoe heb je het geluid van je Tuner kaart doorgelust naar je geluidskaart? intern of extern? Kijk bij extern of je het geluid van je Line-In niet mute, en bij intern of je het geluid van 'CD', 'Video' of 'AUX' niet mute.... ( In het kort: kijk in de Volume Mixer van windows of je niet toevallig de ingang waarin je tuner steekt mute)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Probeer anders een de gratis DScaler. Misschien dat die wel gelijk werkt.

Verder zal het dus wel een instelling in je programma's zijn.
Staat als opname bron (bij het luisprekerstje en dan via file menu voor opname kiezen) wel op je TV-kaart?

Senile! Senile Oekaki

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je een normale zender in op je pc kiest, heb je dan wel geluid?
Bij veel geluidskaarten loopt het geluid via een kabeltje naar geluidskaart. (aux of line-in). In dat geval in je mixer even het juiste schuifje open zetten.

Verwijderd

Je kunt veel beter je camera direct aansluiten op je TVkaart. Betere beeldkwaliteit, minder ruisintroductie en makkelijker in te regelen.

Geluid moet je overigens instellen op je opnamepaneel, niet je weergave paneel (aux/line-input indien kabeltje op mobo/geluidskaart of video-input indien PCI-bus)....

• tehkaz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb op de tuner kaart alleen maar een "antenne in" en een "radio in" aansluiting, dus direct aansluiten is denk ik geen optie. Ik heb nu het geluid via een audio out op een line in aangesloten, en nu werkt het dus wel. Alleen bij harde geluiden klinkt het niet zo goed, komt dit door de microfoon v/d camera?
Pagina: 1