K8N Neo2 54G: LiteON DVD brander speelt erg traag dvd's

Pagina: 1
Acties:

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 12:52
Ik heb sinds de laatste tijd het probleem als ik met mijn DVD-brander (Lite-On SOHW-823S) een dvd bekijk met powerdvd 5, dat het beeld schokkerig gaat en langzaam vast loopt. Kijk ik dan bij de eigenschappen van mijn IDE-poorten dan staat er bij de informatie van mijn secundaire poort - slave, hier zit dan ook mijn brander aan, een melding dat de software de snelheid van heeft aangepast naar PIO-mode, omdat er erg veel fouten gemaakt zijn tijdens het doorvoeren van data.
Er wordt dan ook aangeraden om een 80 conductor flatcable te gebruiken.
Dit probleem komt namelijk niet voor bij mijn plextor px-116a dvd-speler en deze zit ook op dezelfde kabel :(

Wat heb ik geprobeerd:
Flatcable vervangen door een splinter nieuwe
Een image van het begin in het laden via ghost
Tijdens branden van cd's / DVD's komt de klacht niet voor.
Drivers van IDE niet meer geinstalleerd, dan komt de klacht niet meer voor, maar dan heeft de driver ook niet de mogelijkheid om uberhaupt wat aan de verbindingssnelheid te veranderen.

Wie weet hier een oplossing voor?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers

Dat de beelden schokken, komt ongetwijfeld door het feit dat de brander op PIO mode fungeert :)
Wat betreft de drivers: deze moet je juist weglaten, wat je zelf al hebt ondervonden :)

Zie voor meer tips ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed".

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 04-11-2004 15:43 ]