Van VHS naar COMP werkt niet :-(

Pagina: 1
Acties:

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 14:01
Beste tweakers.

Ik zal het probleem even opschrijven zoals de titel al zegt:

Ik heb een videobewerkingskaart van Pinnacle en ook Studio 8 van Pinnacle. Als ik de JVC camera er op aansluit werkt alles perfect! (dat gaat dus via de firewire verbinding). Nu wil ik een aantal videobanden op de comp zetten en heb dus de videorecorder (JVC HR-J770, vrij nieuw ding) aangesloten op de videobewerkingskaart die beschikt over 2 firewire aansluitingen, 1 composiet en 1 s-video. Dit zijn de ingangen. Ik heb nu dus een s-video kabel aangesloten en deze op een scartblokje en die dus in de videorecorder. Dit scartblokje kun je op input en op output zetten. Deze heb ik op output gezet.

In studio 8 kun je alleen als videobron DV-Camcorder - Pinnacle 1394 kiezen (ik weet eigenlijk ook niet of dit programma geschikt is voor wat ik wil doen). Daarnaast heb ik nog Amcap geprobeerd maar hier krijg ik de foutmelding: "Sorry, you have no video capture hardware".

Ook heb ik nog Virtualdup geprobeerd maar deze werkt ook niet. Ik krijg hier de volgende error: Error 418: Vastlegapparaat niet gevonden.

De videobewerkingskaart staat goed geinstalleerd want anders zou de camera aansluiten ook niet moeten werken. Alhoewel dat wel digitaal is en wat ik nu probeer analoog. Ik heb alles nog een keer opnieuw geinstalleerd en ook echt alles! Ik weet niet of ik nog een extra driver nodig heb voor analoog (wdm driver ofzo) maar ik kan niks vinden op de pinnacle site......

Wie kan mij aub helpen?

Super bedankt alvast!

Groetjes,

Joost

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Check eens of je wel alle drivers hebt geinstalleerd. Het kan best zijn dat alleen FW driver geinstalleerd staan, en de rest niet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Road-runner83
Ok ga ik ff doen....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

sorry verkeerd gelezen :(

[ Voor 86% gewijzigd door job op 03-11-2004 19:49 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je geeft zelf het antwoord op je vraag: "In studio 8 kun je alleen als videobron DV-Camcorder - Pinnacle 1394 kiezen". Duidelijk. Je kan echt alleen van DV capturen in Pinnacle. Als je van een analoge bron wilt capturen moet je zelf zorgen dat je het op je PC krijgt. Ik doe dat bijv. middels een Canopus ADVC-300 kastje. Analoog in, DV uit. Handig en eenvoudig (maar niet goedkoop). Of je moet direct naar MPEG2 capturen met bijv een Hauppauge PVR250 ofzo (doe ik ook dus).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Microkid schreef op 03 november 2004 @ 19:56:
Je geeft zelf het antwoord op je vraag: "In studio 8 kun je alleen als videobron DV-Camcorder - Pinnacle 1394 kiezen". Duidelijk. Je kan echt alleen van DV capturen in Pinnacle. Als je van een analoge bron wilt capturen moet je zelf zorgen dat je het op je PC krijgt. Ik doe dat bijv. middels een Canopus ADVC-300 kastje. Analoog in, DV uit. Handig en eenvoudig (maar niet goedkoop). Of je moet direct naar MPEG2 capturen met bijv een Hauppauge PVR250 ofzo (doe ik ook dus).
Nee, nee, nee! Hij zegt toch al dat ie een kaart heeft met S-video en composite in! Dus al die onzin heeft ie niet meer nodig. En via Vdub werkte het ook niet, dus is er gewoon wat mis het de drivers of software!

• mallept
  • Laatst online: 10-06 19:49
Volgens mij werkt het niet omdat s-video een andere uitgang geeft als composite! Probeer eens die gele tulp stekker in de kaart te stoppen en op dat scart-blokje!

edit/ taal foutje's ;)

[ Voor 14% gewijzigd door mallept op 03-11-2004 20:22 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mallept schreef op 03 november 2004 @ 20:21:
Volgens mij werkt het niet omdat s-video een andere uitgang geeft als composite! Probeer eens die gele tulp stekker in de kaart te stoppen en op dat scart-blokje!

edit/ taal foutje's ;)
:? Hij heeft gewoon S-video -> S-video aangesloten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

deepspace schreef op 03 november 2004 @ 20:16:
[...]

Nee, nee, nee! Hij zegt toch al dat ie een kaart heeft met S-video en composite in! Dus al die onzin heeft ie niet meer nodig. En via Vdub werkte het ook niet, dus is er gewoon wat mis het de drivers of software!
Studio kan alleen van DV capturen. Of je moet de speciale AV/DV kaart van Pinnacle hebben, maar dat kan ik uit de tekst van TS niet opmaken.
En dat Vdub niet werkt kan ook wel kloppen, Vdub werkt nog met de oude VfW techniek, die dus zowiezo niet met DV werkt.

Road-runner, wat voor kaart heb je nu exact?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Microkid schreef op 03 november 2004 @ 20:30:
[...]

Studio kan alleen van DV capturen. Of je moet de speciale AV/DV kaart van Pinnacle hebben, maar dat kan ik uit de tekst van TS niet opmaken.
En dat Vdub niet werkt kan ook wel kloppen, Vdub werkt nog met de oude VfW techniek, die dus zowiezo niet met DV werkt.

Road-runner, wat voor kaart heb je nu exact?
Dat de software het niet kan zegt natuurlijk weinig erover dat ie opeens een andere kaart zou moeten kopen. Hij heeft video in, dus moet capturen kunnen. Aangezien dat niet via DV gebeurt, moet Vdub dat wel kunnen eigenlijk (ook al gebruikt die een oude api).

En anders nog ff verder in de doos kijken of er niet nog een andere proggie inzit.

Andere hardware heb je zeker niet nodig!

• mallept
  • Laatst online: 10-06 19:49
deepspace schreef op 03 november 2004 @ 20:26:
[...]

:? Hij heeft gewoon S-video -> S-video aangesloten.
Als je geen s-video videorecorder hebt kun je dat niet aansluiten! Wel aansluiten maar geen signaal ontvangen. Zo'n scart blok converteerd geen s-video naar composit

edit: s-video moest s-videorecorder worden

Hier kun je het ff nalezen: http://www.planet.nl/plan...ontentid=489517/sc=f3664d

[ Voor 43% gewijzigd door mallept op 03-11-2004 21:23 . Reden: URL ingevoegd ]

• Road-runner83
Ik heb een scartblokje waarop je S-Video, composiet en nog 2 composiet voor audio kunt aansluiten. Dit scartblokje sluit ik dus op de videorecorder aan en vanuit daar een s-video kabel naar de s-video in van mijn videobewerkingskaart. (dit kan ook als het moet via composiet)....

De kaart die ik heb is: Pinnacle Studio DV Plus.....maar ik kom er net achter dat de s-vhs en composiet UITGANGEN zijn :-S...kaart is van m'n vader en die heeft niks bewaard dus ik dacht het zijn ingangen....

Ik heb ook nog een PCTV kaartje liggen van pinnacle dus ga ik die nu maar eens proberen (dat zijn meen ik wel ingangen....

[ Voor 3% gewijzigd door Road-runner83 op 03-11-2004 23:24 ]

• Road-runner83
Het werkt nu wel met m'n PCTV Pro kaartje....alleen raar dat als ik een s-video kabel gebruik geen kleuren krijg en met een tulp kabel wel kleuren. Kwaliteit vind ik ook nog tegenvallen....

Ik gebruik btw virtualdup....heeft er iemand goeie instellingen hiervoor?

Als ik geen compressie kies dan is het avi bestandje al 67 mb voor 12 sec...maar wel een stukje beter van kwaliteit....ik heb dus een videorecorder aangesloten...

Wat voor een instellingen gebruiken jullie?

Bedankt!

Joost

[ Voor 32% gewijzigd door Road-runner83 op 03-11-2004 23:24 ]

• Xymox
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Je kan ook je digitale camera gebruiken om je analoge video op je PC te krijgen.

(Let op hangt wel af of je camcorder analoge ingangen heeft en ingeschakeld zijn) :

Sluit je VHS videorecorder aan op je camcorder en neem de analoge video op, of speel de video meteen door firewire naar je PC.

Je camcorder is een perfecte analog->digital converter, dus maak daar gebruik van. Ik moet zeggen dat hiermee een prima kwaliteit wordt verkregen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Xymox schreef op 04 november 2004 @ 08:20:
Je kan ook je digitale camera gebruiken om je analoge video op je PC te krijgen.

(Let op hangt wel af of je camcorder analoge ingangen heeft en ingeschakeld zijn) :

Sluit je VHS videorecorder aan op je camcorder en neem de analoge video op, of speel de video meteen door firewire naar je PC.

Je camcorder is een perfecte analog->digital converter, dus maak daar gebruik van. Ik moet zeggen dat hiermee een prima kwaliteit wordt verkregen.
Deze oplossing zou ik ook aanraden, zo heb ik reeds meerdere tapes geconverteerd en de kwaliteit is echt prima! (natuurlijk niet beter dan wat er op je vhs-tape staat natuurlijk ;) )

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit werkt echter alleen met Sony cameras!!!
JVC heeft geen Analoog naar DV converter aan boord...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Road-runner83
KLOTE, wij hebben dus een JVC camera...

En beter als wat er nu opstaat als VHS krijg je idd niet maar kun je dezelfde kwaliteit ook halen dmv wat ik nu doe? Dus de videorecorder rechtstreeks op de composiet ingang van de PCTV Pro kaart van Pinnacle?

En weet er iemand waarom ik via s-video geen kleur krijg?

En zoals ik al zei voor 12 sec wordt je bestand 67MB en dan vind ik de kwaliteit nog steeds niet optimaal, voor mijn gevoel lijkt hij slechter als de kwaliteit van de VHS-tape. Kan dit kloppen?

Mensen super bedankt voor jullie reacties!

• Xymox
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Hou er rekening mee dat een computer monitor veel scherper/beter beeld geeft dan een standaard TV. Vaak zie je in de bewerkte film op je monitor meer kwaliteitsproblemen die uiteindelijk op TV niet zo waarneembaar zijn.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Road-runner83
Hmmm daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben ja. Als je geen compressie kiest wordt hij kei groot maar dan zou hij dezelfde kwaliteit moeten hebben toch? Of zou je wel een compressie kunnen kiezen? Heb het al wel getest maar tussen die 2 bestanden zie je dan ook weer veel kwaliteit verlies!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08
Road-runner83 schreef op 03 november 2004 @ 22:56:
Het werkt nu wel met m'n PCTV Pro kaartje....alleen raar dat als ik een s-video kabel gebruik geen kleuren krijg en met een tulp kabel wel kleuren. Kwaliteit vind ik ook nog tegenvallen....

Ik gebruik btw virtualdup....heeft er iemand goeie instellingen hiervoor?

Als ik geen compressie kies dan is het avi bestandje al 67 mb voor 12 sec...maar wel een stukje beter van kwaliteit....ik heb dus een videorecorder aangesloten...

Wat voor een instellingen gebruiken jullie?

Bedankt!

Joost
ik heb het zelfde kaartje als jij en krijg ook geen kleuren via s-video. heb daarom maar via composiet gedaan en krijg dan wel kleuren.

heb trouwens ook dat als ik s-video uit gebruik op mijn videokaart ik ook alleenmaar zwart wit krijg.

is dit iets wat met de kabel te maken heeft of ligt het gewoon aan de kwaliteit van het spul :P

ik gebruik zelf op het moment ulead video studio 8 en dat werkt perfect , capturen selecteren en branden maar. alleen wel schandalig waardeloze menu maak optie, alleen maar templates die je kan kiezen.

voor de rest ideaal

ik capture in 352*288 en vind het er op een tv goed uitzien , maar op je pc is het idd bagger. maar das het toch wel , ook als je rechtstreeks de video op fullscreen doet.

[ Voor 8% gewijzigd door DaTimMan op 04-11-2004 16:49 ]

• Road-runner83
Ja heel vreemd ja dat s-video zwart/wit geeft, via mijn videokaart (Club3D Radeon 9800 Pro) krijg ik wel gewoon kleuren met een s-video kabel!

Ok thx voor de instellingen! Denk jij dat de kwaliteit hetzelfde is als van de tape zelf? Want daar twijfel ik over? En welke compressie gebruik jij?

Wederom bedankt! _/-\o_

• DaTimMan
ik gebruik mpeg2 , dit is makkelijker met het op een dvd zetten. ik krijg dan op 1 dvd 4 uur aan fillms.Ik zat eerst ook behoorlijk te twijfelen of het wel gelijk was, maar dit kwam omdat het op de pc full screen er echt bagger uit ziet :P

op mijn tv zag ik eigenlijk geen verschil meer tussen vhs en mijn dvd.

352*288 op mpeg2 en dan Yuv 2 dacht ik.

als je echt twijfelt kijk op je tv de video en dan de dvd en beoordeel of je zelf verschil ziet :)

• Road-runner83
Ok thx! Hier heb ik tenminste iets aan!

Ik zal het eens gaan proberen! Maar hoe zet je het dan op DVD die Mpeg2 files? Ik dacht dat als je een video dvd wilt maken dat je dan alleen vobjes daar op kunt zetten....

• DaTimMan
je moet eerst de mpegjes omzetten naar vobjes, er moet dus wel een programma tussen die je mpegjes omzet naar vobjes of meteen op een dvd brand, zoals nero vision expres en Ulead videostudio ,dit zijn de programma's die ik heb gebruikt

• Road-runner83
Ok bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(weet je misschien ook hoe je .avi omzet naar vobjes?)

[ Voor 44% gewijzigd door Road-runner83 op 08-11-2004 20:16 ]

• DaTimMan
hierzo
voor de rest werkt google daar perfect voor :)

en zoals in mijn vorige post staan Ulead video studio en nero vision express

• Road-runner83
Ja ok maar is er ook een shareware programma voor dit gebeuren? B)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

check www.doom9.net , het walhalla van audio en video omzetten :P

Pagina: 1