[Win server 2k3]MySQL server werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
L.S.

Ik heb een win2k3 server thuis en wil daarop mijn website hosten. Apache en PHP draait reeds, maar MySQL krijg ik niet werkend.

Apache 1.3.31
PHP 4.3.9
MySQL 4.0.22

Ik heb MySQL "standard" geinstalleerd en krijg een stoplichtje naast mijn klok, maar deze staat op rood. Ik heb voor zover ik weet een juist my.ini in de windows map staan. Wat kan er fout zijn? Ik breek hier reeds meerdere dagen mijn hoofd over en ik kan nergens op internet een oplossing vinden die mijn probleem oplost.

Als ik TOCH probeer te connecten met de server krijg ik:
"Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)" , maar dit komt volgens mij gewoon omdat de server nog niet actief is...

Waarom gaat de server niet "aan"?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
net start mysql

is je service uberhaubt wel gestart :?

A wise man's life is based around fuck you

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Als ik de service wil starten zegt hij:

"Weet u zeker dat u de service wilt starten?"

Wanneer ik ja doe, gebeurt er niks en wordt de service NIET gestart...dat is juist het probleem

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
jk_warrior schreef op 03 november 2004 @ 19:08:
Als ik de service wil starten zegt hij:

"Weet u zeker dat u de service wilt starten?"

Wanneer ik ja doe, gebeurt er niks en wordt de service NIET gestart...dat is juist het probleem
firewall draaien op je systeem

* Zwelgje verwacht een volmondig ja, dat ding zal wel wat poortjes dichzetten die mysql nodig heeft (3306) socket is dan in use...

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Denk niet dat het daaraan ligt.
standaard draait MySQL op win32 ook op localhost:3306, en loopt er geen firewall te mekkeren daarover.

Controleer de inhoud van de registry key
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MySql

eens?
Kloppen de parameters wel met de server-executable die je wilt gebruiken?

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 03-11-2004 21:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb in die registry key gekeken en niks vreemds gevonden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet wat er in zou moeten staan...

De dingen die er staan, zijn voor zover ik kan beoordelen niet onjuist, alleen bij (default) staat (value not set).

Kan hier iets niet aan kloppen? Wat is jullie inhoud van de my.ini file? (ja ik weet dat dat niks met die register sleutel te maken heeft) Misschien dat ik het daar mee kan oplossen.

<EDIT>Wanneer ik net start mysql typ in het command venster krijg ik:

The MySQL service is starting...
The MySQL service could not be started

A system error has occured

System error 1067 has occured
The process terminated unexpectially

:'( Wat doe ik toch fout... :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Jk_W op 04-11-2004 00:12 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen, op Mysql website staan toch wel een aantal antwoorden hoor met jou error. Ook op Google is enorm veel te vinden betreffende jou probleem.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
ik hebt hetzelfde probleem gehad, heb het nog steeds. Zelfde situatie.

Wat je kunt doen is om het via de command line in standalone modus te draaien. Bij mij werkte dat wel. Uiteindelijk heb ik alles opnieuw geinstalleerd en toen werkte het ook op de normale manier, echter is dat bij een server niet altijd mogelijk.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

mischien is het ook even slim om apache 2 te draaien, met PHP5 en nieuwste MySQL versie.....

Iig, ik heb al verschillende webservers geinstalled (apache/php/mysql) en eigenlijk nooit last gehad......maarja, ik heb het ook nog nooit op een win2k3 server gezet.

Probeer eens alles eraf te halen, en van alles de stabiele versie te downloaden (weet je niet welke versie? laat het even weten....zoek ik even op wat ik hier op me laptop heb draaien)

Gigre

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55

Pogostokje

* twiet *

Gewoon de eerste keer even vanaf de commandline opstarten, zoals ook netjes in de documentatie staat beschreven. Misschien heb je wat installatiepaden verandert en zoekt hij zich rot naar de mysql database ofzo. Die foutmelding zie je niet als je hem als service opstart, maar wel vanaf de commandline. RTM. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb natuurlijk al veel rondgezocht en ik heb ook al veel mogelijke oplossingen gevonden, maar allen wilden niet werken bij mijn server. Het installeren van een andere php en apache versie vind ik ook weer meteen zo drastisch... (ik ben altijd bang dat ik datgene wat nu WEL werkt dan ook kapot maak.) Als ik er niet uit kom is het misschien de enige oplossing...

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Hij werkt!!!!!

Ik heb alles (apache, php en mysql) opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd, daarna MySQL precies volgens de manual gestart. Nu werkt hij en doet mijn webserver het helemaal! Iedereen bedankt voor de hulp, maar het probleem waarom hij het eerst niet deed weet ik eigenlijk ngo steeds niet. Maar ja, nu werkt hij.
Pagina: 1