Toon posts:

nieuwe pc, cooler werkt half?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
net mijn nieuwe pc aangesloten, en naast dat hij harder zoemt dan mijn vorige (uit 1999 stammende) exemplaar (is dat niet raar?), is er nog iets

uit het roostertje aan de achterkant komt erg warme lucht, en ook het roostertje zelf is warm

maak ik me zorgen om niks?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Elke systeem is anders, dus elke PC maakt ook 'ander' geluid :), dat hoort dus. Ook is het volkomen normaal dat er warme lucht uit je PC komt, als het er allemaal in bleef hangen was het schadelijker.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26

UTM

zoek op google.nl naar motherboard monitor. Hiermee kan je de temperaturen uitlezen ;) Nu kan je zelf bepalen of het verkeerd is ja of te nee. Daarbij, een nieuwe PC = nieuwe cooler = eventueel harder geluid ;)

Verwijderd

Topicstarter
hm ok
dat van dat geluid vind ik toch wel jammer, maargoed

dank

Verwijderd

er zijn vele mogenlijkheden om je pc stiller temaken gewoon ff google zoeken. geluids niveau word meestal in dB of dB(A) aan geduid, alles onder de 20 is lekker stil, liefst nog lager!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het er mee te maken dat er twee hd's in zitten
die brommen redelijk

motherboard monitor zegt:

case 41c
cpu 45c
sensor 3 0c

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 20:38:
ik denk dat het er mee te maken dat er twee hd's in zitten
die brommen redelijk

motherboard monitor zegt:

case 41c
cpu 45c
sensor 3 0c
CPU is gewoon een nette temperatuur (ligt ver onder het maximum) wat voor cpu het ook is. De case van 41 graden is wel aan de hoge kant. Misschien een FAN in je kast plaatsen? Lees daar ook een de faq voor door hoe je dat het beste kunt doen :) ! (kast temperatuur is niet dramatisch hoog hoor ;)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

mijn kast is 32 graden van jouw is wel btje hoog, maar kan geen kwaad zolang je cpu lekker koel blijft en dat is die wel. Als je een fan plaatst doe dat dan zo hoog mogelijk in je kast (warmte stijgt :P )

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een fan of 2 in je kast plaatsen aangezien er op het moederbord nog andere componenten zitten die berekent zijn voor gekoeld te worden door de airflow.

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02-2023
Waarschijnlijk wordt je videokaart een beetje warm.
`k zou idd een extra koeler in de kast plaatsen

`k heb het zelfde probleem gehad en nadat ik de kast van de pc had vervangen was het allemaal een stuk beter.

http://awoltering.blogspot.com

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Even een heeeeel subtiele titel fix....

+R

[ Voor 14% gewijzigd door Apen-nootjes op 04-11-2004 22:30 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1