Thuis netwerl/proxyserver

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ik wil thuis mijn netwerk een beetje op orde krijgen want de kabels vliegen nu door elke kamer :)

ik zat te denken aan zoiets:

ik heb nu 5 pc's thuis

- celeron 500/256MB <- primaire pc
- p200
- mobile celeron 500 laptop

deze twee computers zijn het denk ik niet waard om op te nemen in het netwerk:

- een p90 laptop (half dood)
- een 486

Op dit moment hang alles aan elkaar dmv een 10mbit hubje en netwerken (alles wat ik nodig heb)

Nu zat ik eraan te denken nog een pc'tje te kopen. Een simpele p100-200 zonder monitor of poespas met een simpele gig of 2 hd, 16mb ram (of meer?)

nu is mijn vraag of dit voldoende zal zijn voor wat ik wil gaan doen:

- hij moet linux gaan draaien
- primaire taak word proxy-server (zal dus aanstaan van smorgens tot savonds.. ik ben een van die mensen die het onzinnig vind om een pc snachts aan te laten, behalve als je iets download natuurlijk)
- firewall
- webserver (alleen voor persoonlijke doeleinden, testen van websites, toegang tot thuisnetwerk vanaf web met php en dat soort gedoe)

ongeveer hoe snel zal die computer moeten zijn voor deze doeleinden? en wat ben ik ongeveer kwijt?

plus ik vraag me af of er mensen zijn die al een beetje ge-experimenteerd hebben met zo een tijdklok waarme je je pc om 7 uur sochtends vanzelf aan kan laten zetten en 1 uur snachts vanzelf uit?

alvast bedankt

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

486 (wel een snelle) is genoeg voor en simpele server
Met PHP en veeeeeel gebruikers is een P166 wel aan te raden. Maar ik zou eerst eens met de 486 gaan kloten voordat je geld gaat uitgeven wat beter in je zak kan blijven.

dirck.mine.nu
is een server die:
printserver
proxyserver
web (met cgi, perl)
ftp
firewall
tunneling server
SMTP en POP3 server
Webmail (soort van hotmail toegang)
Samba-server (windows-netwerkomgeving)
etc....

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ja dat hoor ik wel vaker :)
maar het probleem met die 486 is.. het is een compaq pressario (mn eerste pc ;x)

zo een alles-in-een ding.. mointor zit eraan vast en alle soorten poespas wat ik a. niet nodig heb. b. niet wil daarom ben ik op zoek naar iets anders + de distro's die ik tot nu toe heb geprobeerd op die compaq doen het niet echt goed door alle maffe hardware die compaq erin gooit

(ps als iemand nog iets heeft staan omgeving rotterdam contact me ff op icq)

• slacksoff
  • Laatst online: 18:56
ik zou die gare laptop pakken.
p90 is meeeer dan snel genoeg... lekker compact. beeldscherm kan je als het goed is inklappen. het is gewoon een rechthoekig doosje. waar dan een server in zit. of is die zo gaar? wat is er mis mee?

op netstroom draaien natuurlijk.

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ram is een beetje kapot :)

doet het soms wel dan weer niet..

maare lapotop als proxy server is wel origineel heb alleen probleempje met netwerkkaarten