Toon posts:

A7V crash

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc crash de hele tijd .
Ik heb echt alles geprobeerd.
Wie kent dit probleem met de asus A7V en hoe moet ik dit oplossen?????

A7V+TB800mhz+SBLive!+128mb pc100
win98SE

Verwijderd

Heb het zelfde probleem gehad. Werd er helemaal gestoord van. Heb gelukkig alles om kunnen ruilen. Heb nu pent. III 800EB, wel wat langzamer maar wel STABIEL.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat voor een videokaart zit erin?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

vertel ons meer, zo kunnen we er natuurlijk niets mee!

Er staat een mogelijkheid dat het moederbord defect is. |:(
Mijn vorige A7V was ook niet helemaal goed, kon ik gewoon omruilen voor een nieuwe. :)

Whatever.

Verwijderd

Vraagie tussendoor:

Er is een K7V slot A & K7V socket A plank?

Verwijderd

Bij mij hielp het de prestaties in de bios op normaal ipv optimaal te zetten, wel 10% langzamer maar tenminste stabiel. Asus A7V valt erg tegen!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 01 januari 2001 20:13 schreef EricD het volgende:
Vraagie tussendoor:

Er is een K7V slot A & K7V socket A plank?
:?

Asus K7V is slot A
Asus A7V is socket A
Op maandag 01 januari 2001 20:15 schreef jbv het volgende:
Bij mij hielp het de prestaties in de bios op normaal ipv optimaal te zetten, wel 10% langzamer maar tenminste stabiel. Asus A7V valt erg tegen!
Dit lijkt me sterk hoor! Waar baseer je dat op? :?

De A7V is een prachtbordje! :)

Whatever.

Verwijderd

Oh shit.. A7V altijd dat Atje over het hoofd gezien! wheheh.. waarom laten ze ook al die namen op elkaar lijken!!

thnx anyways

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb hier thuis 2 van a7v's 1 met een TB750(mijn pc) en 1 met een TB900 (pa's pc). Beide lopen ze superstabiel. :)
Voor mij niets anders meer dan a7v, echt waar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Eerst dat systeem met minimale hardware opbouwen (alleen proc+mobo+geheugen+video+harddisk). Zorg ervoor dat alles goed in elkaar steekt (check meteen je koeling). Alle settings zo conservatief mogelijk zetten, dus vooral _geen_ PC100 DIMM op 133MHz zetten met CAS2 setting :). Dan kale Windows installeren en alle benodigde drivertjes erop (te beginnen met de nieuwste VIA 4-in-1 drivers). Als dat niet werkt is er mogelijk wat hardware kapot. Wat er kapot is kun je eventueel afleiden aan het moment van de crash (bijv. crash tijdens hevige CPU belasting maar video en harddisk doen niks => instabiele proc).

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Bovendien kan een 300W voeding ook uitkomst bieden (mocht je die (nog) niet hebben).

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn A7V....

Het lag uiteindelijk aan mijn geheugen, dit was van het merk T.Y.1. Dit schijnt zeer gaar te zijn, vooral in combinatie met A7V..

Dus als je dit merk geheugen hebt ligt het waarschijnlijk daaraan...

Verwijderd

Topicstarter
oke, moet ik weer mijn geheugen uit de pc halen dan? kijken welk merk?

heb trouwens een asus V6800DDR deluxe videokaartje

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 01 januari 2001 18:42 schreef nljp het volgende:

win98SE
Had hetzelfde met mijn cofiguratie, is preceis het zelfde op TB na, 900MHz.

Je moet gewoon naar de site van Microsoft gaan, en daar je foutmelding op zoekne, ik had er 2, na gedaan te hebben wat er op de site stond draaide alles weer stabiel :)

moet wel zeggen dat ik helemaal geen fouten heb met W2K :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
oeps, kan je its duidelijker zijn? www.microsoft.com ofzo en dan????

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 11:11

Erikie

www.erikie.nl

Op maandag 01 januari 2001 18:42 schreef nljp het volgende:

win98SE
Ej, je kunt ook gewoon %a7v% in search intikken.. we hebben vorige maand en die maanden daarvoor al hele forum's over gehad!

ten 2e, wat voor video kaart heb je erin zitten? want die VIA chipset is niet echt relax.. Probeer detonator 7.17 en agp fix en de nieuwste via 4-1 driver.. ( www.viahardware.com ).

--da groenten :z

traktor scratch!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
First Aid bij crashende A7V's:

- BIOS 1.003 installeren;
- Via 4in1 4.25a installeren;
- 1e PCI slot (net onder AGP-slot)niet gebruiken;
- min. 300Watt voeding;
- A-merk PC133 SDRAM (Infineon, Kingston, Mushkin, etc.);
- Detonator 6.31 of 6.34 bij een nVidia chipset.

Volvo V70 D5 my2011

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 01 januari 2001 22:24 schreef FalconM het volgende:

- A-merk PC133 SDRAM (Infineon, Kingston, Mushkin, etc.);
- Detonator 6.31 of 6.34 bij een nVidia chipset.
Ehm...
- bios 1003... misschien wel het stabielst, maar zuigt zwaar in w2k... secundaire IDE kan niet worden gevonden (in win98 geen problemen)
- A-merk geheugen??? Ik had eerst alleen een 'merkloos' reepje XELO 128 MB 133 MHz cas 3-3-3 wat zonder problemen draait op cas 2-2-2. Na het toevoegen van Infineon 128 MB 133 MHz cas 3-3-3 alleen maar problemen.... (door de combinatie).... ik kan die twee verschillende reepjes alleen draaien als ik de handel op 100 MHz zet :(..... Geef mij nog maar zo'n goedkoop reepje XELO erbij...
- Detonator..... in w2k raad ik je directx 8 aan met nvidia 7.17

Greetz

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 01 januari 2001 22:11 schreef nljp het volgende:
oeps, kan je its duidelijker zijn? www.microsoft.com ofzo en dan????
Bij search moet je de code(of melding, kernell fout, of whatever) invullen en dan op GO.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 02 januari 2001 00:35 schreef wfvn het volgende:

[..]
Ehm...
- bios 1003... misschien wel het stabielst, maar zuigt zwaar in w2k... secundaire IDE kan niet worden gevonden (in win98 geen problemen)
Dit heb ik persoonlijk ondervonden, en dat was echt klote :(, maar nu alles geflashed is naar 1004D ziet ie alles gelukkig :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Mr_Chiel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2019
Op maandag 01 januari 2001 22:24 schreef FalconM het volgende:

Dit was voor mij waar tot 1.005A uitkwam...
Met 1.004 in combo met w2000 ging het heel vaak mis. Met Uptime zie ik dat sinds 8-12-2000 (de dag dat 1.005A uitkwam) ik mijn pc 6x gereboot heb, ik 0 keer mijn kamer in het blauwe licht van de monitor heb gezien en de gemiddelde uptime 3.97 dagen is geweest...

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 01:32 schreef Mr_Chiel het volgende:

[..]
Dit was voor mij waar tot 1.005A uitkwam...
Ligt er maar aan welke hardware je hebt.
Combinatie van een SCSI bootdisk en UDMA100disk als tweede schijf is onmogelijk aan de praat te krijgen met BIOS 1.005a. (?)

[..]
Ehm...
- A-merk geheugen??? Ik had eerst alleen een 'merkloos' reepje XELO 128 MB 133 MHz cas 3-3-3 wat zonder problemen draait op cas 2-2-2. Na het toevoegen van Infineon 128 MB 133 MHz cas 3-3-3 alleen maar problemen.... (door de combinatie).... ik kan die twee verschillende reepjes alleen draaien als ik de handel op 100 MHz zet :(..... Geef mij nog maar zo'n goedkoop reepje XELO erbij...
- Detonator..... in w2k raad ik je directx 8 aan met nvidia 7.17

Greetz
- Dat eerste geldt bij mij niet in W2K: primary en secondary-contr. worden wel gezien
- Dat noname geheugen wel goed kan zijn ontken ik niet. Ik denk wel dat de kans om in één keer goed geheugen voor de A7V te hebben groter is bij de A-merken dan bij nonames (die vaak, niet altijd dus, 8ns zijn bij PC133, wat dus al niet goed is).
Verder werkt mijn Kingston reepje(met Infineon chips erop) wel goed.
- zou kunnen... (iig werken 6.31 en 6.34 stabiel)

Al m'n "First Aid" tips zijn trouwens puur op eigen ervaring gebaseerd, elke andere hardware combinatie met de A7V kan dus ook andere problemen met zich mee brengen.

Volvo V70 D5 my2011

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 12:03 schreef FalconM het volgende:

Ligt er maar aan welke hardware je hebt.
Combinatie van een SCSI bootdisk en UDMA100disk als tweede schijf is onmogelijk aan de praat te krijgen met BIOS 1.005a. (?)
Hiero een Atlas 10K op een 19160 als boot en een maxtor U-100 op een A7V met 1005A en gewoon werken, dus het zal bij jouw toch iets anders zijn.

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
[off-topic]

Heb hier ook zo'n reepje Xelo wat inderdaad zeer lekker op 2-2-2 loopt :) (helaas werkt m'n Apacer reepje niet mee :( ), maar kun jij van die Xelo de SPD uitlezen? Bij deze gaat dat niet en ik vroeg me af of die dingen ueberhaupt wel een SPD hebben...

[/off-topic]

Verwijderd

Ik heb maar een ding te zeggen over A7V...

kijk bij www.asus.com.tw trefwoord a7v,
Kut volgends hun eigen omschrijving....

Ik was zo'n dodo die er een gekocht heeft, ik dacht "ach, asus , altijd een goed merk geweest." - niet meer dus. Na veel ellende(ik had er A-merk spullen inzitten, alle nieuwste updates, enz) heb ik vandaag besloten maar een nieuw moederbord te kopen |niet asus|...

Ik snap niet dat er sommige mensen kunnen zeggen dat het een prima bordje is, ik heb werkelijk in mijn hele leven nog nooit zo'n wanproduct gezien...!!!

Verwijderd

Ik heb ook een A7V. En inderdaad, vloekte ik dat ding in den beginne ook straight into hell. Maar na 300.000 bios flashes, waarvan 299.999 upgrade en 1 downgrade (versie 1004D bleek niet te deugen), een heleboel aangepaste bios-instellingen en vier verschillende besturingssystemen looptie nu eindelijk lekker en heb ik geen klagen meer over dit plankje. Zelfs USB loopt lekker :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:20 schreef DaRKaNGLe het volgende:
Ik heb maar een ding te zeggen over A7V...

kijk bij www.asus.com.tw trefwoord a7v,
Kut volgends hun eigen omschrijving....

Ik was zo'n dodo die er een gekocht heeft, ik dacht "ach, asus , altijd een goed merk geweest." - niet meer dus. Na veel ellende(ik had er A-merk spullen inzitten, alle nieuwste updates, enz) heb ik vandaag besloten maar een nieuw moederbord te kopen |niet asus|...

Ik snap niet dat er sommige mensen kunnen zeggen dat het een prima bordje is, ik heb werkelijk in mijn hele leven nog nooit zo'n wanproduct gezien...!!!
De asus A7V is een fantastische plank, veel stabieler dan de intel BX+celeron 333 van mijn vader.
edit:
typo

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze topic is meer dan een half jaar oud, en er staan nuttigere topics open waar je je reactie kunt geven...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.