[xp] [2000] ik kan windows niet meer installeren

Pagina: 1
Acties:

• Ferguson755
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 14:20
Ik draai al geruime tijd met het volgende systeem:
550mhz athlon 512kb cache
512mb sdram
geforce4mx440
msi-6167 moederbord
netwerk en geluidskaart
Seagate Useries5 st340823a

Dit systeem draaide al een hele tijd stabiel op windows xp sp2

Omdat een kennis van mij een crach heeft gehad met windows 98 en al zijn data kwijt was heb ik hem aangeboden zijn data terug te vinden ( zijn harde schijf is een maxtor TNT5 917410U4 ) Ik gooide de harde schijf in mijn systeem en startte PCinspector Filerecovery op, vond de partitie waar alle data op stond en sloeg deze op op mijn eigen harde schijf.

Halverwege startte de computer uit zichzelf opnieuw op ( zelfde effect als reset-knop) en deed weer normaal. Ook bij mijn tweede poging hield de pc ermee op.

Ik heb toen de harde schijf eruit gehaald, maar windows crachte toen bij elke toepassing die ik startte. Ik heb systeemherstel geprobeert, ik heb een andere harde schijf erin gezet maar windows xp wil niet meer installeren.

De ene keer wil hij niet alle bestanden kopieren van de cd, soms installeert hij alles maar loopt hij tijdens de configuratie helemaal vast en in het uitzonderlijke geval dat hij helemaal installeert wil hij niet booten. (loopt de pc vast in het boot-scherm)

Andere harde schijven werken ook niet meer in deze PC. Weet iemand een oplossing?

wopwopwop

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Da's knap lullig...

Blijkbaar loopt je pc niet stabiel. Typisch geval van hardwareslijtage. Controleer ff in je BIOS de temperatuur van je processor en je MoBo. Laat anders je PC 3 uur staan en probeer opnieuw. Kijken of het dan beter gaat. :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer eens een andere IDEkabel. Kan duiden op een brakke IDE kabel

• Ferguson755
Het systeem heeft een goede ariflow , de temperaturen zijn behoorlijk laag en ik gebruik round IDE kabels van nog geen half jaar oud, dus ik denk niet dat het daaraan ligt

wopwopwop

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:37

Guldan

Thee-Nerd

Kan misschien liggen aan je voeding of je geheugen. Misschien ook wel een brakke kabel. Ik zou eerst je voeiding ff vervangen en daarna je geheugen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Ferguson755
Voeding is een gloednieuwe (3 weken oud) p4 voeding en kabel? welke kabel?
stroomkabel is ook nieuw.

Overigens wil windows 98 wel draaien op de pc (helaas wel met artefacts)

wopwopwop

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Als je Win98 aan de praat heb kan je toch ff een stevige HDD en RAM-diag ertegenaan gooien? Dat wil ook nog wel eens een probleem zijn. (BTW: De BIOS RAM test is niet altijd heel betrouwbaar. :))
Pagina: 1