Creative Audigy 2 ZS Notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Leute !

Aangezien mijn laptop ook wil genieten van meer als 2d blikjes geluid, zat ik erover na te denken een Creative Audigy 2 ZS Notebook aan te schaffen.
Alleen nu weet ik nog niet waar deze verkrijgbaar is?
Iemand enig idee?

Wie niet weet wat het is, hier wat info:
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/8/0,1311,sz=1&i=83109,00.jpg
De heren van Creative hebben een nieuwe mobiele geluidskaart op de markt gebracht. Het gaat dit keer echter niet om een kastje dat aangesloten wordt op een USB-poort, maar om een heuse PC Card-versie van de Sound Blaster Audigy 2 ZS. Het kaartje kan vrijwel alles wat een gewone Audigy 2 ook kan. Zo kan 24bits-geluid met een sample rate van 96kHz op een 7.1-boxenset afgespeeld worden en voor stereo DVD Audio wordt zelfs een sample rate van 192kHz ondersteund. Ook het opnemen van geluid is geen enkel probleem. Dit gaat met maximaal 96 duizend samples van 24 bits per seconde. Naast deze analoge in- en output is de Audigy 2 ZS Notebook ook nog voorzien van aansluitmogelijkheden voor digitale SPDIF-apparatuur.

Op het kaartje bevinden zich twee 3,5mm jack-aansluitingen voor een stereokoptelefoon en een microfoon en een speciale aansluiting voor extra speakers. De koptelefoon- en microfoonaansluitingen worden ook gebruikt om digitale 5.1- of 7.1-apparatuur aan te sluiten. Voor analoog 7.1-geluid is een speciale kabel nodig, die naast de koptelefoonuitgang voor nog eens drie jack-aansluitingen zorgt. De Audigy 2 ZS Notebook beschikt verder over een ingebouwde Dolby Digital EX- en DTS-ES-decoder en kan dus prima gebruikt worden bij het kijken van films op dvd. Verder ondersteunt het kaartje alle EAX 4.0 Advanced HD-effecten en is dus naast het kijken van dvd's ook uitermate geschikt voor het spelen van spellen. In de Verenigde Staten zal het kaartje ongeveer 130 dollar gaan kosten

Introductie
Review

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het zijn wel voor een groot deel amerikaanse sites maar... http://froogle.google.com...igy+2+zs+pcmcia&scoring=p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Check de pricewatch:
pricewatch: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (Retail)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 02-02-2007 00:42 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En hoe wil je die in een notebook krijgen |:( |:(
Eerst lezen dan doen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Dat iss niet de mobile versie :) maar de normale :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op 03 november 2004 @ 18:36:
[...]

Eerst lezen dan doen.
Ik had niet gezien dat er een speciale notebook versie was. Dacht dat Zs al voor pcmcia versie stond. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 02-02-2007 00:41 ]

Verwijderd

fsfikke schreef op 03 november 2004 @ 18:36:
[...]

Eerst lezen dan doen.
Flink duwen >:)

Hij is hier te koop, alleen niet op voorraad dus ik zou ff bellen en vragen wat de levertijd is indien van toepassing :)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:50
Even een vraagje.
Is het mogelijk om op deze geluidskaart midibestanden "realtime" af te spelen?
Op de laptop nu, gaat het afspelen altijd een vierdeseconde later. (Nuy zit er zo een onboardgeval in).

Met midikeyboard zit er dan weer wel geen vertraging op.. 8)7

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:48

lonkhuijzen

100% ADH

Zou het met zoiets nou nog mogelijk zijn om de interne boxen te gebruiken?

Ik denk van niet maar het zou wel erg fijn zijn, wil namelijk niet altijd boxjes meenemen :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:50
Nee, het is niet meer mogelijk om de interne boxen te gebruiken.
Je kan natuurlijk wel je oude geluidskaart gebruiken voor onderweg.

Verwijderd

Ik vraag me af wat het volgende betekent, en ik quote van hun de creative site:

"Note: SPDIF output is not available during playback of protected digital audio contents authored with Microsoft DRM (Digital Rights Management) technology."

Wat wil dat nou zeggen?

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Dat je geen WMV/WMA met beveiliging kan afspelen als je gebruik maakt van de SPDIF output (dit waarschijnelijk om het mooi digitaal ergens anders op te laten nemen ;))

Verwijderd

Ok dat heeft geen belang dus.

Ik vraag me echter wel het volgende af:
stel ik kijk op mijn laptop een dvd in 5.1 (met dvd-speler van laptop), en via de optical out van de pcmcia-audigy-kaart ga ik naar mijn home cinema-set (LG dvd-speler + boxen) voor het geluid..
Is er kans op latency in het geluid dan? (dus geluid dat met vertraging op het beeld volgt)

Reden waarom ik dit vraag is omdat ik een keer elektrische gitaar heb gespeeld via een effectenpedaal naar de line-in van de home-theatre set, en daar zat enorme latency op. Toen ik een snaar speelde kwam het geluid een seconde later..
Dit zou ik niet willen meemaken uiteraard met die audigy..

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Ik denk niet dat het zover zal komen?
Maar ik heb er zelf nog nooit van gehoord van zoiets, maarja, je komt er maar op 1 manier achter ;)

Kopen, en testen, niet goed, lekker ruilen! >:)

Verwijderd

Ja, daar doe ik het om 8)7 liever dus ff checke op voorhand .. :7

Ook wat betreft die optical in/out...is dat met de toslink-kabel? want je kan daar blijkbaar ook een headphone inprikken en ik heb nog nooit zo'n aansluiting gezien. Wil ik ook wel ff weten vooraleer ik em niet kan aansluiten op m'n dvd-receiver...

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

* schop na een jaar >:) *
Nee, het is niet meer mogelijk om de interne boxen te gebruiken.
Niet waar, ik heb hem in mijn Dell M170 (XPS met 7800GTX) en daar gaat het WEL via je notebook speakers als je dat wilt.

Er zit een aparte util bij die je heus vraagt of je het geluid door je notebook speakers wilt routen!

Het verschil is zelfs op die kleine speakertjes dag en nacht, helemaal als je EAX gebruikt.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:40
*schop nog een jaar later...*

ik ben ook van plan om zon Audigy 2 ZS notebook aan te schaffen omdat ik een Logitech Z-5500 op mn laptop wil aansluiten.

Belast zon kaart je processor veel? Ik weet dat externe geluidskaarten iets meer belastend zijn. Maar wat voor load zal dat ongeveer zijn?

Ik mag hopen dat het geen/weinig verschil uitmaakt als ik bijv Half-Life 2 speel. Om even een voorbeeld te noemen :P

Specs cpu:

AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 Ghz

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Ik had hem, maar niks van gemerkt. Ze zijn toch juist "ontlastend" ? omdat ze je interne geluidschip overnemen?

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:40
Hij zit er al in.

Ik merk er inderdaad niets van gelukkig :)

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:54
schop, weer bijna een jaar later. Heb al een laptop met een optische uitgang, gebruik deze nu altijd met een samplerate van 96khz/24bit. Ik las dat dit pcmcia kaartje ook 192khz/24bit af kan spelen, speelt hij dit dan ook af wanneer je een mp3 aanhebt? Want mijn huidige laptopkaart (creative HD) gaat niet hoger dan 96khz. En krijg ik ook daadwerkelijk beter geluid, want is optisch niet gewoon 1 op 1, dat er zegmaar niks omgezet hoeft te worden maar er direct mp3 in mijn receiver geprikt wordt? Of maakt die betere geluidskaart ook nog weer een beter optisch signaal. Mijn receiver ondersteund in ieder geval 192Khz, er staat op de voorkant 192KHZ 24bit D/A converter.

grt!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Een mp3 draait meestal op 44.1kHz en 16 bit, upsamplen naar 96khz/24bit of 192khz maakt dan geen bal uit, en kan in sommige gevallen zelfs slechter gaan klinken.

Ik gebruik 'm zelf voor djsets, en dan laat ik hem gewoon op 96khz staan, is goed zat :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1