8RDA3+ / XP3200+ PC reageert niet meer, FF op display

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-08 03:30
Hey.....

Ik heb sinds gister avond een heel vreemd probleem namelijk zoals de titel al zegt; mijn pc is dood?.

Specs:

EPOX 83da3+ (revision 3 of c?) (laatse bios) update
AMD Athlon XP 3200+
1024 mb ddr 400 mb ram (corsair value select)
Ati Radeon 9800 XT (9800 pro flashed omdat het een xt pcb was) heb dit al 2 maanden en een andere videokaart werkt ook niet
WD 160GB schijf

Het probleem:

Het probleem begon op dinsdag avond. Ik zat op me pc van alles te doen (filmpie downloaden etc) toen opeens me pc vastliep. Na 2 minuten te hebben gewacht besloot ik op de reset knop te drukken. Het beeld bleef zwart (monitor reageert niet). Verder checkt mn pc alleen mn hdd en mn dvd speler maar komt er niet zon "piepje". Ik heb al een geforce 2 eringedaan maar dat helpt niet. Me pc wilt niks meer doen behalve aan staan. Toen de pc vastliep was allees normale tempraturen en niet extreem heet.

weet iemand WAT dit kan zijn?

Bedankt alvast....! want deze pc is om te O-)

Whoohoo

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Voeding mischien?
of het moederbord of de prossecor lijkt me.

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Uhm, was die geforce 2 een pci kaart?

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Deze ook even doornemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Al bios reset gedaan?

Krijg je meteen al de melding 'FF' op je D-LED en deze melding blijft hangen? Dan is er iets mis met de CPU óf moederbord.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
kun je bij de instellingen van je BIOS komen?

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Mogelijk probleem: proc maakt gedeeltelijk contact, heb ik ook een keer gehad. Dan zit ie niet helemaal lekker in z'n socket, en komt ie niet door z'n eigen init heen. :D

Check het maar ff, suc6.

@Simball, PS (Power Supply) zelf is onwaarschijnlijk, CD etc doen het nog. Je kan wel ff de connectoren checken die op je mobo zitten. Het kan bijvoorbeeld best zijn dat je PS geen 5V meer uitpoept, alleen maar 12V. Dan is er OF een zekering door, of een van de trafos doorgefikt. Voeding vervangen doet dan wonderen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door pelleke op 03-11-2004 18:23 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alles eruit en alles in, neem eens die FAQ door, want daar staan dit soort problemen in.
Werkt het dan nog niet, kan je dan een topic openen.

Dus alles loshalen en dan alles er 1 voor 1 weer indoen.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Whoohoo
ja ik heb al een bios reset gedaan :( en hij blijft op FF staan.... ik zal die troubleshooter even doornemen.. maar wel vreemd dat het dan aan me moederbord of cpu zou moeten liggen want ik heb nog nooit dat overgeclockt :(

• Whoohoo
nee kan niet in bios komen, beeld blijft zwart

[ Voor 9% gewijzigd door Whoohoo op 03-11-2004 18:24 ]

Verwijderd

check ook even je geheugen. heb net soortgelijk geval gehad. pc gaf geen piep maar herkende geheugen ook niet. ander geheugen erin gedaan en start nu wel goed op

• Whoohoo
kan dus niet... deze pc heeft 133 geheugen en mn mobo gaat vanaf 200

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Zal je AMDtje maar eens nakijken...mischien beetje warm geworden? CPU koeler draait nog?

Default blanke hetero

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

FF op het display, dus óf mobo óf CPU dood.

• Wat voor voeding heb je :?
Misschien dat een aantal spanningspieken jouw mobo of CPU om zeep hebben geholpen.

• Als een fan uitvalt dan zou als het goed is de overheating protection in moeten schakelen en die na verloop van tijd jouw PC zal uitzetten.
Check overigens de CPU op bruine plekken bij de core. De onderkant van de CPU wordt ook snel bruin bij overhitting.

• Bad luck
Vrijwel alles kan zomaar stuk gaan

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Whoohoo
cpu koeler doet het nog ja.....

ik heb een chieftec voeding 360 watt zat bij me kast en ik ga nu me koeler eraf halen :(

• Whoohoo
tjongejongejonge.... dat ding zit muurvast en ik ben nogal n00b in koeler eraf halen :(

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Whoohoo schreef op 03 november 2004 @ 19:21:
tjongejongejonge.... dat ding zit muurvast en ik ben nogal n00b in koeler eraf halen :(
Waarschijnlijk koelpasta hard geworden...iets meer kracht :)

Default blanke hetero

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08 08:08
Maar ook weer niet teveel kracht, strax heb je een core in je handen :x

• Whoohoo
nee.. ik bedoel die klemmetjes :X

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je kunt jouw vorige bericht ook wijzigen, dan heb je maar één bericht i.pv. 2. Dat leest makkelijer.
Wijzigen kun je met de edit knop je zich rechtsboven elke post die jij gepost hebt bevindt.
Dit is dus die mooie edit knop :Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif :)

De koeler moet je er voorzichtig afhalen. Als je het een paar keer gedaan hebt is het een fluitje van een cent.

Hier :o kun je een aantal filmpjes zien van AMD.
Deze gaan over het installeren van een koeler en zijn zeker de moeite waard om te kijken. Zelfs als je een andere koeler met een ander mechanisme in bezit hebt.

Over CPU koelers gesproken, welke CPU koeler heb je :?

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 03-11-2004 19:30 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Killerhond schreef op 03 november 2004 @ 19:25:
Maar ook weer niet teveel kracht, strax heb je een core in je handen :x
Dan moet je wel heeeeeel lomp doen. Heb tientallen AMD's geplaatst met de meest exotische koelers maar nooit een core gebroken.

Default blanke hetero

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@EbAyzo
Als je het vaak doet is het een eitje. Maar als je totaal geen benul hebt van hoeveel zo'n ding kan hebben dan is het toch heel anders.

Een core kan nl. wel heel makkelijk stuk. Als je bv. de koeler schuin houd en dan drukt. Je bent al snel een stukje core kwijt.

Nu is dit voor de ervaren "AMD K7 koelblok installateur" logisch, maar als je geen idee hebt hoe zoiets moet ligt dat toch anders.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Thandor schreef op 03 november 2004 @ 19:36:
@EbAyzo
Als je het vaak doet is het een eitje. Maar als je totaal geen benul hebt van hoeveel zo'n ding kan hebben dan is het toch heel anders.

Een core kan nl. wel heel makkelijk stuk. Als je bv. de koeler schuin houd en dan drukt. Je bent al snel een stukje core kwijt.

Nu is dit voor de ervaren "AMD K7 koelblok installateur" logisch, maar als je geen idee hebt hoe zoiets moet ligt dat toch anders.
Shit je hebt me door...eigenlijk ben ik een koeler installateur bij een grote PC handel.

Nu wordt iedereen vast jaloers op mijn belangrijke en veelzijdige werk :+

Even serieus: Als je de koeler gewoon recht houdt kan er niets misgaan (behalve met je schroevendraaier een aantal laagjes van je mobo schrapen)

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 03-11-2004 19:38 ]

Default blanke hetero

• Whoohoo
die filmpjes kende ik al :) had ik al bekeken voordat ik me cpu ging installeren ;) maar ik heb maar aan 1 kant zon "gleuf" waar je een schroevendraaier in kan doen en moet je dan gewoon met je andere hande de koeler omhoog trekken omdat je anders de cpu teveel belast?

[ Voor 3% gewijzigd door Whoohoo op 03-11-2004 19:39 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Whoohoo schreef op 03 november 2004 @ 19:39:
die filmpjes kende ik al :) had ik al bekeken voordat ik me cpu ging installeren ;) maar ik heb maar aan 1 kant zon "gleuf" waar je een schroevendraaier in kan doen en moet je dan gewoon met je andere hande de koeler omhoog trekken omdat je anders de cpu teveel belast?
Nee..gewoon die klem naar beneden drukken en dat onder het lipje van de socket uitwippen..en dan kun je de koeler eraf halen :/
Whoohoo schreef op 03 november 2004 @ 19:41:
en de andere kant dan!?.....
Die kun je er gewoon vanaf "schuiven" als de ene kant los is.

Wat voor koeler heb je dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Ebayzo op 03-11-2004 19:42 ]

Default blanke hetero

• Whoohoo
en de andere kant dan!?.....

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De filmpjes bij AMD laten goed zien dat je de koeler recht moet houden.
Als je precies doet wat zij doen dan kan het bijna niet misgaan.

Zorg er wel voor dat je een schroevendraaier hebt die goed in de clipjes past. Sommige clipjes kun je langschieten als je een kleine schroevendraaier gebruikt.

• Whoohoo
ok.. ik probeer het nog wel een keer er kan toch niet nog meer misgaan nu :O

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je houdt gewoon met 1 hand het heatsink vast. Met de andere druk je de clip naar beneden en dan naar buiten. Hij komt dan los van z'n "pootje/uitsteeksel".
Dan kun je de andere kant er zo afschuiven en het heatsink eraf pakken. :)

• Whoohoo
nou ik heb er nu genoeg van...... ga morgen wel verder :'( en ik moet toch op de 1 of andere manier erachter zien te komen of het aan me cpu of mobo ligt :( bedankt voor de hulp in ieder geval! :)

Verwijderd

Edit , ik had alleen de laatste post van pagina 1 gelezen ....

Pagina 2stond er nog niet toen ik poste :o

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 20:01 ]

• Whoohoo
ok!!!!!! HET IS GELUKT!!!!

maar... er zijn geen omgebogen pinnetjes en geen bruine plekken!..
hier een foto.. (beetje onscherp maar goed :P)

Afbeeldingslocatie: http://img20.exs.cx/img20/3838/16055.jpg

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tip: Haal die kauwgom van je koeler af en doe er echte koelpasta tussen zoals Arctic Silver 5.

Wat betreft je probleem, het mobo lijkt met gewoon dood. Balen. :/

[ Voor 28% gewijzigd door PD2JK op 03-11-2004 20:32 ]

• Whoohoo
nou hij zit er weer op! en... prutz0r je hebt denk ik gelijk :( mobo dood..... wel jammer maar goed ik had hem toch gewonnen in een wedstrijd 8)7 en hij is pas een half jaar oud......

[ Voor 12% gewijzigd door Whoohoo op 03-11-2004 20:34 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Whoohoo schreef op 03 november 2004 @ 20:34:
nou hij zit er weer op! en... prutz0r je hebt denk ik gelijk :( mobo dood..... wel jammer maar goed ik had hem toch gewonnen in een wedstrijd 8)7 en hij is pas een half jaar oud......
Dan heb je misschien nog wel garantie :Y)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Trouwens, ik zie op de foto dat je het 2x2 polige ATX stekketje niet aangesloten hebt, dat had je toch wel voordat de koeler eraf ging halen? :+
Whoohoo schreef op 03 november 2004 @ 20:39:
je bedoelt dat witte ding voor de cpu koeler toch?..... ja natuurlijk :)
Nee, boven de ATX stekker hoort ook nog een klein stekkertje in het moederbord te zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.moddin.net/reviews/cactushead/UV%20blue%20PSU%20connector%20kit/uv%20blue%20psu%20connector%20kit%20020_thumb.gif

[ Voor 59% gewijzigd door PD2JK op 03-11-2004 20:45 ]

• Whoohoo
je bedoelt dat witte ding voor de cpu koeler toch?..... ja natuurlijk :)

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
1 Als je de aanknop van de computer indrukt gebeurt er dan helemaaal niets? Als dat zo is dan is misschien toch je voeding dood of aan het overlijden.

2 Stop eens je harde schijf in een andere computer en kijk of hij het doet.

3 Controleer werkgeheugen, haal er afwisselend wat werkgeheugen plankjes uit en kijk wat er gebeurt bij booten. Er kan 1 plankje kapot zijn.

4 Is het niets van het vorige dan is het je waarschijnlijk je processor of je mobo.

Succes.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Whoohoo
prutz0r die kabel heb ik nog nooit gezien? zometeen even kijken...

ja me pc gaat wel aan maar doet verder niks... en geheugen is het denk ik niet hoor heb ze al afgewisseld

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Het stekkertje dat Prutz0r bedoelt is voor extra stroomtoevoer. Uit het vierkante stekkertje komt nl. 12V.

Bijna alle Pentium IV's hebben dit om stabiliteit te verhogen. Sommige AMD moederborden (zoals die van jouw) hebben hem ook.

Bij sommige mensen draait de PC ook zonder dat stekkertje, toch is het wel aan te raden om hem te gebruiken. Dat komt nl .de stabiliteit ten goede en kun je bv. beter oc'en :)

• Whoohoo
nou het heeft niet geholpen :)

• Whoohoo
maar weet ik nu zeker dat het me mobo is?... want ik wil wel zo snel mogelijk weer gaan computeren :P

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 17:21
Als je bios met checken al voorbij je HD komt en DVD dan blijft je Video nog over...

Stel je ondesteuning onder je mobo is niet goed of hij ligt te diep in de kast dan komt je AGP kaart niet ver genoeg om de dubbele contacten goed aan te sluiten en dus ook je Geforce niet...

Dus als je koeler toch al los ligt haal dan je mobo ook maar los en test hem op een vlakke ondergrond..

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je kunt natuurlijk proberen om je PC zo kaal mogelijk te maken. Alles eruit trekken wat overbodig is.

Je houd uiteindelijk dus alleen VGA, RAM, MOBO, CPU & Koeling over. Als hij dan niet boot kun je een andere VGA kaart proberen. Een ander Dimmetje of een andere CPU.
Als al dat niet werkt dan is jouw mobo gaar.

Als de CPU in een andere PC ook niet werkt dan is de CPU ook gaar.

P.s. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif Niet vergeten hé :P. Kun je je vorige bericht wijzigen zodat je niet 2 keer achter elkaar hoeft te posten. Dat leest prettiger :)

• Whoohoo
ja dat is lekker... ik heb geen andere pc om in te testen..... en ik zou niet zien waarom me videokaart het niet zou doen... dan krijg ik wel een andere error.....

leuk weetje: (of niet) het lampje van me HDD gaat 1 keer branden (0.5 sec) en gaat dan weer uit... het lampje van de power doet het ook niet meer.....

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Loop voor de zekerheid alle kabels eens na, controleer of ze goed vastzitten en of er schade is.

*edit*
Wat denk je zelf? Schade aan de kabels natuurlijk. Ik heb zelf een keer gehad dat m'n pc niet wilde booten omdat de kabel naar de hd beschadigd was. Dus het is best de moeite waard om de kabels te controleren, problemen hoeven niet altijd in de apparaten zelf te liggen.

*edit 2*
"de floppy doet het volgens mij ook". Controleer goed of alle apparaten het doen. Het kan ook een hardware conflict zijn. Staan je jumpers goed?

[ Voor 78% gewijzigd door PhoenixT op 03-11-2004 21:49 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Whoohoo
schade zoals?..... me cpu ziet er normaal uit, videokaart doet het (koeler :P), hdd, dvd, floppy volgens mij ook, en wireless kaartje weet ik niet zeker

*edit*

raden jullie nog in het algemeen een mobo aan of.....?

[ Voor 19% gewijzigd door Whoohoo op 03-11-2004 21:43 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is jou al eerder gesuggereerd. In feite zou je hieraan meer dan genoeg hebben om je probleem te troubleshooten :)

edit:
En welke mobo je het beste kunt nemen staat in de PMG FAQ uitgelegd B)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 03-11-2004 21:46 ]

• Whoohoo
BalusC schreef op 03 november 2004 @ 21:45:
Titel verfatsoenlijkt.

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is jou al eerder gesuggereerd. In feite zou je hieraan meer dan genoeg hebben om je probleem te troubleshooten :)

edit:
En welke mobo je het beste kunt nemen staat in de PMG FAQ uitgelegd B)
ok.. doe er dan maar een slotje op! _/-\o_ in iedergeval bedankt voor de hulp! :)

Verwijderd

Ik neem aan dat je ook voor een seconde of 10 je power connector eraf heb gehad ? Gebeurt ook wel eens dat het bord even stroomloos gestaan moet hebben. En je bios ? Heb je deze al gereset ? Haal de batterij er anders even uit en maak even sluiting tussen de 2 contacten van de batterijhouder. Er zou trouwens ook een jumper moeten zitten om deze klus te klaren. Zal wel in je boekje staan

• Whoohoo
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:52:
Ik neem aan dat je ook voor een seconde of 10 je power connector eraf heb gehad ? Gebeurt ook wel eens dat het bord even stroomloos gestaan moet hebben. En je bios ? Heb je deze al gereset ? Haal de batterij er anders even uit en maak even sluiting tussen de 2 contacten van de batterijhouder. Er zou trouwens ook een jumper moeten zitten om deze klus te klaren. Zal wel in je boekje staan
ehhh van dat eerste weet ik het niet zeker maar ik heb wel me bios gereset door middel van een jumper :)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

BIOS reset:

• computer spanningsloos maken
• batterij eruit/jumper verzetten (d.m.v. batterij is het altijd goed)
• 10sec wachten
• batterij erin en/of jumper terugzetten
• booten?

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Heb exacte zelf probleem als jij. Heb zelf een Epox 6 pro moederbord met sempron2500 en m'n systeem heeft nooit gelopen. Heb 'm net teruggestuurd en kreeg elke keer FF melding. Heb echt alles losgehaald maar kreeg zelfde error terug. Je mobo is gewoon 100% stuk. Zoek maar eens op google naar die FF melding. Komt vaker voor bij Epox.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Tony_Montana schreef op 03 november 2004 @ 22:21:
Heb exacte zelf probleem als jij. Heb zelf een Epox 6 pro moederbord met sempron2500 en m'n systeem heeft nooit gelopen. Heb 'm net teruggestuurd en kreeg elke keer FF melding. Heb echt alles losgehaald maar kreeg zelfde error terug. Je mobo is gewoon 100% stuk. Zoek maar eens op google naar die FF melding. Komt vaker voor bij Epox.
Sterker nog, komt alleen maar voor bij EPoX want die hebben een display dat FF weergeeft als het totaal fout of juist goed is :).

Ik zeg dit even, niet dat iemand straks denkt dat je geen EPoX moet kopen omdat die op FF kunnen springen omdat ze stuk zijn. Een ander merk kan ook stuk gaan, alleen springt die niet op FF omdat die dat niet kan want andere merken hebben geen display dat FF weergeeft ;).

Het display idee wat EPoX al een geruime tijd op de moederborden heeft zitten is nl. ideaal. Je kunt veel makkelijker zien waar het probleem zo ongv. ligt :)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Thandor schreef op 03 november 2004 @ 22:25:
[...]

Sterker nog, komt alleen maar voor bij EPoX want die hebben een display dat FF weergeeft als het totaal fout of juist goed is :).

Ik zeg dit even, niet dat iemand straks denkt dat je geen EPoX moet kopen omdat die op FF kunnen springen omdat ze stuk zijn. Een ander merk kan ook stuk gaan, alleen springt die niet op FF omdat die dat niet kan want andere merken hebben geen display dat FF weergeeft ;).

Het display idee wat EPoX al een geruime tijd op de moederborden heeft zitten is nl. ideaal. Je kunt veel makkelijker zien waar het probleem zo ongv. ligt :)
[pimpmode]
Ach mijn ASUS zegt het gewoon lekker via de speakertjes (8>
[/pimpmode]

Succes met de aanschaf van een nieuw moederbord :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 03-11-2004 23:08 ]

Default blanke hetero

• Whoohoo
nog even wat dingetjes:

Me LED lampjes of je hdd activiteit en je of je pc aanstaat doen het niet meer

Ik kan me pc niet meer aanzetten doormiddel van mn toetsenbord (ctrl + alt + delete werkt ook niet om te rebooten)

en als me mobo dood is hoe kan het dan dat mn fans nog wel draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door Whoohoo op 04-11-2004 15:43 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Whoohoo schreef op 04 november 2004 @ 15:39:
nog even wat dingetjes:

Me LED lampjes of je hdd activiteit en je of je pc aanstaat doen het niet meer

Ik kan me pc niet meer aanzetten doormiddel van mn toetsenbord (ctrl + alt + delete werkt ook niet om te rebooten)
Met het oude mobo :?

De keyboard powerup staat waarschijnlijk uit omdat je een bios clear gedaan hebt.
De hdd ledjes :?, hmm. Geen kabels losgetrokken :?

Jouw fans krijgen gewoon stroom dat via het moederbord uit de voeding komt. Als een aantal chips op jouw moederbord niet meer werken wil dat niet zeggen dat er geen stroomtoevoer naar de koelers is :)

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 04-11-2004 15:44 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

weet ook wat vaak wil helpen is..

je processor even out de mobo halen.. en er weer opnieuw instoppen.. dit zelfde ook met je geheugen en grafische kaart.. hiermee sluit je slecht contact uit..

dit en mijn kameraad hebben het al gehad met onze computers.. ding wou niet meer starten.. ff mem/graka/cpu eruit/erin.. voila beesie draait weer als tenvoren. En dit werd ook vaak aangekondigd met een KEIHARDE crash in windows.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Whoohoo
hmmm heb alles er al een keer uitgehaald... en alle kabels zijn goed aangesloten...... en ik heb zovaak bios clear gedaan, hoort gewoon te werken ;)

• swiffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
Had ik laatst ook.

ik dacht dat het moederbod was overleden.

ik heb toen alles van het moederbord gehaald inc proc en toen alles er weer aangesloten.

en het werkt weer (beter dan ooit) heel vreemd

succes

• Whoohoo
ok dit klopt vast niet!

ik heb me pc 30 sec aangehad en het koelblokje van me south bridge voelt nu al heel warm aan terwijl hij al weer 5 min uitstaat (ben alles er aan het uithalen) me cpu koeler etc zijn niet warm?

[ Voor 4% gewijzigd door Whoohoo op 04-11-2004 16:36 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je southbridge wordt heet, dat klopt wel. Ik heb dit bord ook gehad namelijk en bij mij werd ie ook heet, maar wel stabiel.

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 04-11-2004 16:54 ]

• Whoohoo
hmm nou ja... ik heb alles eruitgehaald en weer aangesloten.... :\ ik ga wel op zoek naar een nieuwe :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

ik heb precies hetzelfde gehad als jij ,de comp sloeg vast en boote niet/nooit meer op...
Conclusie dood bord.. ,De 2e al btw en allebij op dezelfde manier overleden.
Zo gaan die epoxjes allemaal dood..
Eentje van een kameraad van mij is ook al op zo'n manier overleden.
dus zoek maar niet verder en haal dat mobo uit je case en koop nooit geen epox meer.
Zo ben je van je probleem af !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Whoohoo
Speedy-J schreef op 04 november 2004 @ 17:14:
ik heb precies hetzelfde gehad als jij ,de comp sloeg vast en boote niet/nooit meer op...
Conclusie dood bord.. ,De 2e al btw en allebij op dezelfde manier overleden.
Zo gaan die epoxjes allemaal dood..
Eentje van een kameraad van mij is ook al op zo'n manier overleden.
dus zoek maar niet verder en haal dat mobo uit je case en koop nooit geen epox meer.
Zo ben je van je probleem af !
heb hem gewonnen met een wedstrijd (pczone). Ben nu aan het kijken voor een nieuwe maar is een beetje een moeilijke keuze :(

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik heb ook epox en heb vorig jaar net hetzelfde meegemaakt...

misschien moet je eens kijken of je geen opgeblazen of lekkende elco's hebt...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Whoohoo
wat is (een) elco? ( google vond allemaal rommel 8)7 )

oh ja die ronde dingen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Whoohoo op 04-11-2004 17:46 ]

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 09:42
Alles gelezen hebbend denk ik dat je voeding nog oke is, en dat het geheugen plots kapot is lijkt me ook iets te toevallig. Misschien een memtest draaien als je zover kunt komen.

Als het moederbord dood is dan zou er mijns inziens helemaal niets meer gebeuren dus ook geen ledjes etc. Waar mijn voorkeur naar uit gaat is de CPU :/

Door wat voor reden dan ook kan een CPU te heet worden, terwijl dit misschien eerder wel meeviel. In dat geval freezet meestal het beeld of krijg je blue screens on desktop. Check dus de CPU mocht je dat nog niet hebben gedaan. En probeer anders het bios te resetten. Middels de jumpers (zie manual) of anders door de batterij van het cmos er even 10 sec uit te halen.

Edit: ik lees meestal te snel, vergeet dat van de batterij en het bios maar want dat had je al geprobeerd zei je 8)7 . Mocht het mobo echt dood zijn neem dan een ASUS A7N8X....probleemloos :*)

[ Voor 13% gewijzigd door objectief2 op 04-11-2004 17:31 ]

• Whoohoo
de batterij heb ik nog niet gedaan alleen de jumper

*EDIT*

batterij helpt ook niet

als me cpu kapot is krijg ik dan nog wel beeld?

[ Voor 49% gewijzigd door Whoohoo op 04-11-2004 18:10 ]

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

objectief2 schreef op 04 november 2004 @ 17:28:
Alles gelezen hebbend denk ik dat je voeding nog oke is, en dat het geheugen plots kapot is lijkt me ook iets te toevallig. Misschien een memtest draaien als je zover kunt komen.

Als het moederbord dood is dan zou er mijns inziens helemaal niets meer gebeuren dus ook geen ledjes etc. Waar mijn voorkeur naar uit gaat is de CPU :/

Door wat voor reden dan ook kan een CPU te heet worden, terwijl dit misschien eerder wel meeviel. In dat geval freezet meestal het beeld of krijg je blue screens on desktop. Check dus de CPU mocht je dat nog niet hebben gedaan. En probeer anders het bios te resetten. Middels de jumpers (zie manual) of anders door de batterij van het cmos er even 10 sec uit te halen.

Edit: ik lees meestal te snel, vergeet dat van de batterij en het bios maar want dat had je al geprobeerd zei je 8)7 . Mocht het mobo echt dood zijn neem dan een ASUS A7N8X....probleemloos :*)
Asus moederborden gaan ook dood hoor |:(

En je ziet meestal nog wel lichtjes en hebt ook nog disk activitieit e.d. als het moederbord dood is. TS kan beter naar een mooi vervangend bordje zoeken :)

Ik heb ook een A7N8X-E deluxe hoor...dus niks tegen asus

Default blanke hetero

• Whoohoo
alleen het display op me mobo doet het en het lampje van me hdd flikkert 1 keer aan

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Het in de grond stampen van een merk zoals EPoX heeft geen zin, het zijn goede borden. Elk merk heeft dingen dat stuk gaat/kan gaan.
Mijn EPoX 8RDA draait perfect. ASRock K7S8X Rev 3.0 ook. ASRock K7S8XE Rev 3.0 is met RMA, was ergens doorgebrand. ECS K7S6A draait ook prima. :)

Laatst op tweakers.net. Een kerel beweerd dat een AMD Koeler slecht is omdat er stof in zat 8)7
Gepost door Aidix - woensdag 3 november 2004 - 20:34 Score: 0 (Overbodig)
Ik heb vandaag mijn 1 jaar oude amd boxed cooler bij het grof vuil gegooid omdat deze was 'dichtgeslibt' met stof (koelribben zitten te dicht op elkaar). De CPU werd te heet en kreeg vastlopers. Schandalig! Het zal je je CPU maar kosten.

Gepost door Thandor - woensdag 3 november 2004 - 20:41 Score: 3 (Behulpzaam)
Dan zijn Diamond, Creative, Intel, AMD, XFX, Club3D, Sapphire, Antec, Codegen en alle andere producten met koelers ter wereld ook schandalig want ze lopen vol met stof |:(

Gepost door mjtdevries - donderdag 4 november 2004 - 09:17 Score: 0 (Off-topic)
En het is niet bij je opgekomen om 'm gewoon even schoon te maken, ipv een nieuwe te kopen?

Gepost door Firestorm666 - donderdag 4 november 2004 - 12:24 Score: 1
tja, als je bij je pc zit te roken, mss nog eventueel een houtkacheltje in de buurt.........trouwens, als uw cooler al na 1 jaar helemaal dichtgeslibt is door het stof...........zeer snel hoor, en dat heeft niks te maken met koelribben te dicht op elkeer, je pc staat in een ongezonde omgeving eerder, zoals Thandor al zei, dan is volgens u elke koeler slecht
De posts zeggen genoeg lijkt mij :) . Elk merk heeft ups and downs. Sommige dingen á la Q-Tec 420W zijn gewoon slecht, dat wil echter niet zeggen dat een Q-Tec 550W ook slecht is want daar hoor je veel betere verhalen over. Ze zijn dan wel niet superkrachtig, goedkoop zijn ze wel :)

Ondanks dat is een merkvoeding toch wel beter, zijn ook stiller en betrouwbaarder :). Maar ook een stuk duurder.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:16

DaWaN

'r you wicked ??

Hier ook op exact dezelfde manier zo'n plank dood gegaan :/

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Whoohoo
ik heb nog 1 vraag...

In de manual staat dat FF betekent:

Problem

1.BIOS chip inserted
incorrectly
2. Incorrect BIOS update
version
3. Mainboard problem
4 . Add-on card inserted
incorrectly.

Solution

1. Reinsert the BIOS
chip
2. Download the correct
BIOS version update
from the manufacture r's
Web site.
3. Replace mainboard
4. Remove and replace the
add-on card

Wat bedoelen ze met add-on card? en valt mijn processor ook onder 3?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

add-on card is bijvoorbeeld een TV-kaart of netwerkkaart die je er bijzet.

En je cpu valt ook onder 3, zonder dat ding doet ie ook niets, gaat ie niet eens aan als het goed is. :)

• Whoohoo
ja maar als je cpu kapot zou zijn zou je pc dus eigenlijk al niet eens aan kunnen gaan?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Whoohoo schreef op 06 november 2004 @ 20:06:
ja maar als je cpu kapot zou zijn zou je pc dus eigenlijk al niet eens aan kunnen gaan?
Meestal gaat de pc dan gewoon aan, omdat niet alle contacten in een cpu kapot zijn. Dus het moederbord denkt dan gewoon dat deze een goede cpu heeft.

• Whoohoo
aha ok thnx :) ik heb al een hele lange email naar epox gestuurd :)
Pagina: 1