[Monitor]Philips Brilliance 109 beeldkuren

Pagina: 1
Acties:

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 18:59

TRG

Technotium99-m

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik op mijn nieuwe werkplek de beschikking over een Philips Brilliance 109 monitor (Dat model met ronde vormen en speakers in de zijkant en aan powerknop op de bovenkant).

Bij het aansluiten van de monitor bleek het beeld te met snelle frequentie aan de randen steeds 1cm op en neer te springen, soms heftig, dan weer even niet.
Ik heb een tijdje rondgezocht naar de oorzaak maar kon niets vinden.
Helaas was het alternatief een 15" Brilliance.

Nu vroeg ik een mederwerker naar dit probleem, en die gaf te kennen dat een goede ram op de powerknop het probleem moest verhelpen. Bij nader onderzoek blijkt dat wanneer je met de powerknop wiebelt het beeld gek begint te doen. Als je hem in de "verkeerde stand" laat zitten blijft het probleem aanhouden, als je hem goed zet verdwijnt het.

Wat gezoek hier op GOT bracht me bij deze topic. Zover als ik de beschrijving lees is dit precies hetzelfde probleem, alleen is het topic voor de TS onopgelost.

Waarom open ik nu hiervoor een topic?

Ik ben zelf niet bekend met het ontwerp van een monitor, maar ik vermoed dat een soort van los contact in de powerknop een storing in het spanningscircuit veroorzaakt welke logischerwijs invloed heeft op de emissie van de elektronen die tegen je beeldbuis schieten, dit neem ik aan omdat de emissie van elektronen erg gevoelig is.

Nou weet ik nog ergens bij iemand een defecte Brilliance 15" te staan, en het 19" en 15" model hebben dezelfde afmetingen powerknop.

Is het nu verantwoord deze knoppen om te wisselen?
Krijg je zon beeldscherm behuizing makkelijk los en óók weer makkelijk in elkaar? (het zijn niet mijn spullen dus vandaar)
Kan ik maar beter deze reparatie uitbesteden en er met mijn klauwen vanaf blijven?

Je zou zeggen: zorg dat ie gewoon in de goede stand blijft staan, maar soms valt ie terug en die periodieke irritatie is niet aan mij besteed.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Waarom laat je de monitor niet vervangen door het bedrijf waar je werkt, laat hun maar voor een andere zorgen die het wel goed doet. Zeg dat je je werk niet goed kunt doen omdat de monitor kuren heeft.

Als de monitor nog geen jaar oud is, lijkt het me gewoon een kwestie van garantie.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 18:59

TRG

Technotium99-m

Topicstarter
Hmz, helaas niet mogelijk.

Ik loop in het bedrijf mijn afstudeerstage, en het betreft een zeer wetenschappelijke omgeving met MRI scanners.
Dat komt er iig op neer dat er onzettend veel ouwe rommel en apparatuur staat en ik was al blij dat er een 19" tussenstond (schat dat ie zon 4/5 jaar oud is).

Ze doen daar simpelweg gewoon niet aan nieuwe apparatuur want ze steken liever geld in onderzoek.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.