Toon posts:

Geheugen soms wel en soms niet kapot? HELP!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vat er nix mere van. ik heb afgelopen vrijdag 2 nieuwe reepjes mem gescoord (Micro Q, 128MB, PC133). Als ik beiden reepjes in mijn computer (Gigabyte 7IX, Athlon 600, laatste bios) duw dan is dat ding zo instabiel (met WinME) als maar zijn kan.
Pak ik maar 1 dimmetje van die 2 (welke maakt niet uit) dan loopt het systeem normaal. :?
Nu heb ik een programma, Memtest-86 v2.2 (dat is een linux programma, boot van diskette, start het programma en begint meteen met testen, dus geen "storende elementen" in het geheugen geladen) en dat heb ik mijn geheugen laten testen.
Resultaten:
1 DIMM erin: geen problemen
1 DIMM erin (maar dan de andere): geen problemen
2 DIMMs erin: errors, aantal is willekeurig en soms reset mijn compu onder het testen

Normaal zou je zeggen dat je DIMMs kapot zijn, echter dat weet ik nog niet zo zeker aangezien ze apart geweldig werken (nix op aan te merken, egg niet).
Iemand een idee wat er met mijn systeem aan de hand is?? Ik verdenk zelf het mobo.... :)

Ohja, nog happy new year iedereen :7

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
misschien let op "misschien" weet ik het, waarschijnlijk heb je bij het afzonderlijk testen van de dimm's alleen dimm-slot 1 gebruikt misschien is er iets mis met het 2e dimm-slot (probeer hem is schoon te maken met kontactspray of een beetje alcohol)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm daar zeg je me iets. Alhoewel volgens het BIOS het geheugen OK is zou dat kunnen aangezien de DIMM slots voor de fans van mijn CPU zitten....

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

tja, die reepjes kunnen dus duidelijk niet samen werken...

raar natuurlijk, want het zijn dus 2 dezelfde?

terug naar de winkel is de enige optie dan zou ik zeggen, laat het daar testen en concludeer dan wat je verder gaat ondernemen..

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 van die DIMMS in mijn pa's computer geprobeerd (Asus K7M, Athlon 700) en daar lopen ze naastelkaar prima en volgens de geheugen test is alles ok...

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Oh, tjsa, dan moet het aan je slots ofzo liggen..

Don't You stare there, Operate!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 01 januari 2001 19:18 schreef seppie het volgende:
Oh, tjsa, dan moet het aan je slots ofzo liggen..
Ja, dan is je moederbord gaar.

Hoveel sloten heb je dan nog vrij, want dan probeer je toch een ander combinatie:

DIMM | VRIJ | DIMM

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 DIMM slot vrij ja, maar een DIMM die in dat slot ziet pakt hij gewoonweg niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 DIMM op DIMMslot 1 zitten en 1 DIMM op DIMMslot 3 zitten. Of het goed is? Euh nou soms boot hij niet, soms wel.
Memtest: soms geen errors tijdens de test, soms een reboot onder het testen...

Tja wat moet je hiermee? :?

Verwijderd

ga s een beetje in de bios kloten, misschien kan je het dan wel goed laten werken.
En als daarnaa niets het meerdoet, kan je gelijk een nieuw mobo halen :)
Pagina: 1