kernel 2.6.9 + matrox g450

Pagina: 1
Acties:

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 14:52
Ik probeer over te stappen van kernel 2.4.27 naar 2.6.9, echter krijg ik na het booten met de nieuwe kernel geen fatsoenlijk beeld. tijdens het booten springt het beeld oppeens over en heb ik mooie gekleurde strepen over het scherm. in eerste instantie dacht ik dat het aan de fb dev van matrox lag, dus deze uit m'n config gehaald, dat maakte dus niets uit. daarna opnieuw compileren en alles wat ik er nieuw bij in had staan er ook maar uitgehaald. Ook dit hield niets uit. de enige rare grap die ik in vergelijking met voorheen heb uitgehaald was het meecompileren van devfs. het kandus zijn dat mijn /dev fs nu vernaggeld is. Ik vermoed eigenlijk ook dat het hier aan ligt iemand enig id of dit de oorzaak kan zijn?

terug gaan naar 2.6.8,helpt ook niet

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

wanneer tijdens het booten? tijdens het laden van de kernel of erna? en wat heb je dan wel meegecompileerd aan grafische zut? vesafb, VGA, console on framebuffer, enz.

devfs zou er niet zoveel mee te maken moeten hebben.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

je zou kunnen proberen de standaard svga framebuffer drivers te gebruiken ipv die van matrox zelf :)

Hoi

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 14:52
Het wazige beeld ontstaat tijdens het booten ongeveer op het moement dat normaliter het fb logo (tux) verschijnt. Het idiote is dat ik alle fb devices in de kernel uit heb staan. Ik heb voor de aardigheid ook even een schone installatie gedaan op een andere schijf (ook al met kernel 2.4.27) zonder devfs mee te compileren. Ook dit resulteerd in het zelfde verschijnsel. Ik zal morgen nog eens proberen te compileren zonder de optie video-mode-selection. mischien dat het hiermee te maken heeft.

Nog even voor de duidelijkheid:
Ik krijg vertikale gestippelde strepen in verschillende kleuren over het scherm. Dit gebeurd ongeveer op het moment dat normaliter het fb tux logo verschijnt.

Er heeft op deze machine met een andere schijf wel 2.6.9 gedraaid. Dit wel zonder tussenstap van kernel 2.4.27. eerst debian r3.0 geinstalleerd, distupgrade, kernel 2.6.9 geinstalleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Candymirror op 04-11-2004 08:21 ]