hoe van PXE booten

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Hallo,

Ik heb zo'n 15 pc's, zonder floppy of cd-rom, die allemaal van dezelfde ghost image moeten worden voorzien. Dit zou moeten kunnen met multicast server van ghost en een pxe boot. Hoe ik multicast server in moet stellen is niet zo moeilijk, daar ben ik al uit, maar het pxe verhaal wil niet helemaal.

Wat ik doe: ik connect de server en de client met elkaar dmv een netwerkkabel. Ik start op de server ghost multicast server. Start de client en zeg dat deze vanaf het netwerk met pxe moet booten. De client start, gaat zoeken naar DHCP, maar geeft na +/- een minuut: PXE-e53: no boot file name recieved from pxe. Wat doe ik fout/zie ik over het hoofd?

Server: p4 2.6, Windows XP professional, ghost corporate 7.5, 512mb ram, 3com on board netwerkkaart.
Client: Celeron 700, win98(op de meeste), 3com onboard netwerkkaart met mogelijkheid om via pxe te booten, 64mb ram

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik denk dat je een stapje over slaat. Zelf ben ik niet zo bekend met Ghost Multicast. Maar je zult toch eerst een of andere boot image op een TFTP/Bootp server moeten gooien voordat je met ghost aan de slag kan (of natuurlijk van diskette booten, maar dat kan in dit geval niet)

Er is nog een redelijk informatief topic te vinden over booten over LAN :

booten via LAN

Succes ermee.

... MMORPG Addict.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
dankje, had ik ook al even gekeken, maar de link naar de dhcp server is dood :'( iemand een goede?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12

DataGhost

iPL dev

je dhcp server werkt al als het goed is, pas nadat ie een ip adres heeft gaat ie naar de boot image zoeken dacht ik

edit: ik lees niet goed... dat topic heb ik zelf ook al eens gezien, gewoon googlen naar die dhcp server lijkt me...
alhoewel ik het toen nie taan de praat heb gekregen maar dat kan zijn omdat ik een dvd image wilde overpompen :P

[ Voor 51% gewijzigd door DataGhost op 03-11-2004 18:12 ]