Toon posts:

WMP10 werkt niet met SUS op SBS2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Specs:
Ik zit hier met een aantal "Small Business Server 2003"-netwerken met XP prof clients. We updaten alle clients (natuurlijk) via de server met SUS (Software Update Services).

Het probleem:
De windows Mediaplayer 10 update wil niet over de SUS verspreid worden. Heeft iemand een manier waarop dit wel kan? (ik heb niet zo'n zin om op alle 150 workstations langs te gaan :P).
Is er misschien iets van een script of EEN manier om toch WMP10 op de clients te krijgen.

Bijvoorbaat dank! _/-\o_

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ehh wat wil je met Windows Mediasplayer 10 op een bedrijfsnetwerk :? En alleen de vereiste updates worden via SUS verspreid de optionele niet bij mijn weten en WMP10 is geen verplcichte update :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Nee... het is zeker geen belangrijke update en het is ook zeker niet rampzalig als het echt niet werkt, maar sommige klanten binnen ons netwerk maken af en toe gebruik van. Bovendien is het gewoon een programma wat bij een windows licentie hoort dus als het op het netwerk geinstalleerd kan worden... waarom niet?
Als het een groot probleem wordt wat veel geld gaat kosten dan wordt het een ander verhaal.

Maar misschien had iemand een oplossing hiervoor. Is toch de moeite waard om het te vragen... :)

Verwijderd

Gaat prima hier, zij het niet met SUS, maar via de policy...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry... ik ben even weggeweest. Ik zie nu het antwoord pas. Misschien een vervelende vraag, maar hoe draai je een update over de policy?
Ik heb zoiets nog nooit gedaan op die manier.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
NIEMAND??? :'(

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Wat Be-Falcon waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat je WMP10 redistributable moet downloaden, hier een MSI van bakken en deze mbv. een Group Policy verspreiden over de pc's. Dit is dezelfde manier als bij installeren van normale apps.
Pagina: 1