Toon posts:

Not accessible-bericht kiest computer.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Situatie:

Router (WRTG54GS linksys) en drie computers:
Computer 1: Win2000 (ethernet)
Computer 2: Winxp (wireless)
Computer 3: Winxp (wireless)
Alledrie de computers hebben zonealarm, maar geeft geen problemen, xp heeft ingebouwde firewall uitstaat. Geust-account is bij alledrie de computers ingeschakeld. Netbios over TCP/IP ingeschakeld bij computer 1 en computer 2 en 3 staat op default (dan kiest ie volgens mij, als ik die verander naar Netbios verandert mijn probleem niet). Alledrie de computers hebben een andere computernaam. Computer 2 en 3 hebben al bestanden gedeeld, daar heeft het netwerk al gewerkt.

Het probleem:
(Zonder veranderingen door te brengen kwam het wel eens voor dat computer 2 OF drie ineens geen toegang kreeg tot de werkgroep, wat ik niet snapte.)

Het huidige probleem: computer 1 heb ik vandaag voor het eerst bij het netwerk willen betrekken en dat lukt, tot op zeker hoogte. Computer 1 komt in de werkgroep en ziet compter 2 (computer 3 stond aanvankelijk nog uit). Als computer 1 echter bestanden wil overbregen naar computer 2 dan is dat plots niet mogelijk, en daarom heb ik geprobeerd van compu 2 naar 1 bestanden over te zetteen, maar nu kon ik niet eens bestanden van computer twee kopieren naar de shared folder in de werkgroep.

Om te kijken aan welke computer het nu lag heb ik computer 3 ook aangesloten. Die kreeg echter geen toegang meer tot de werkgroep (wat nooit zo is geweest, zonder dat er wijzigingen zijn aangebracht op die computer). Toen heb ik computer 2 opnieuw opgestart en toen kon ik met 3 wel weer op het netwerk, maar toen met computer 2 niet meer!! Alsof je maar met 2 computers op het netwerk kan ofzo??

Na dit rare voorval kan ik ook niet meer met computer 1 op het netwerk, die zegt nu: not accessible: network path not found. Toen heb ik computer 2 uitgezet en computer 1 en 3 opnieuw opgestart. Computer 3 kwam nog steeds wel op het netwerk, maar computer 1 niet meer (dus dan ligt het misschien niet aan het feit dat er maar twee computers kunnen worden aangesloten ipv drie.).

Op die manier switched het hele 'geen toegang' gebeuren en krijg ik het niet voor elkaar om de drie computers tegelijk op dezelfde werkgroep aan te sluiten.

Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb gezocht op GOT en google, daar vond ik dingen als Netbios aan en guest account aan. Dat klopt allemaal. Ook heb ik via de FAQ via de beginnersguide van tweakers.net gekeken of ik iets fout had ingesteld, in die FAQ staat dat ik de computers handmatig IP's en subnetmaks moet toekennen... Het moet toch ook kunnen als TCP/IP op automatisch staat??? Dat heeft aanvankelijk namelijk ook gewoon geholpen en ik vrees dat als ik dat allemaal handmatig in ga stellen, dat de internetverbinding via de router ook problemen op gaat leveren.

Kan iemand mij uitsluitsel geven of heeft iemand nog nuttige tips?

Bvd

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Bij een probleem, dump dan altijd je ipconfig /all

Maar ik gok dat dit probleem(weet niet meer wat je probleem was na je verhaal 5 keer te hebben doorgelezen) mogelijk eenvoudig op te lossen is door onder XP de netwerk diskette aan te maken en deze uit te voeren op de andere computers.

[ Voor 9% gewijzigd door SSH op 03-11-2004 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die netwerk diskette kan niet door windows 2000 worden uitgevoerd

Het probleem is dat ik geen netwerk voor elkaar krijg met win2000 en twee keer winxp, hierboven staat de geschiedenis en specificaties, dat staat er gestructureerd en kloppend in.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje gewoon gewacht te hebben, kan ik met computer 2 ineens weer op het netwerk, gewoon tijd?????!

Het is me nu ook gelukt om tussen computer 1 (ethernet) en 2 (wireless) een bestand over en weer te zetten. Dus instellingen moeten gewoon goed zijn.

De derde computer kan nu echter niet op de werkgroep, maar computer 1 en 2 zien computer drie wel.

De melding computer 3: Not accessible, you might not have permissios to this network resource. Contact the admin ... for access permissions.

Network path not found.

Snapt iemand dit?

groet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu kan alles op alles, maar computer drie heeft nu een password nodig om in computer 1 te gaan, dat is het password waarmee hij inlogt en dan komt hij er ook op!

Alleen kunnen computer 1 en 2 niet in computer drie, heeft dat misschien te maken met het feit dat hij met een password computer 1 op moet? Want computer 2 kan er zonder wachtwoord op!