mijn internet verbinding (via een draadloze router) valt steeds weg. geen idee waarom, moet hem steeds handmatig herstellen en als dat gebeurt is valt hij weer weg na een minuutje. iemand enig idee wat dit kan zijn?
Of je internet vebinding is niet goed.
Of je het is iets met de dhcp van je provider.
Of je zou eens moeten kijken naar nieuwe firmware van je router.
@ Neophyte: Dat kan natuurlijk ook.
Of je het is iets met de dhcp van je provider.
Of je zou eens moeten kijken naar nieuwe firmware van je router.
@ Neophyte: Dat kan natuurlijk ook.
[ Voor 13% gewijzigd door megaleo op 03-11-2004 17:04 ]
Of.. of...of.... je schrijft een duidelijke startpost, met welke hardware er is, wat je al geprobeerd hebt etc etc. Dit is geen helderziende forum hoor.
Senri no michi mo ippo kara
je hebt gelijk, sorry. welke hardware info heb je nodig dan? ik heb nooit geen problemen gehad met mn router, maar nadat mijn pc een tijd weggeweest is en nu alles weer er terug op aangesloten is valt die verbinding steeds weg.
de router is voor 2 pc's (die van mij en voor mn pa), bij hem werkt internet gewoon goed en valt nooit weg. ik zal screenshotjes maken van de meldingen die ik krijg...
heb een amd athlon 1700+ , gewoon 512 mb ram. net nieuwe voeding en moederbord maar daar kan het niet aan liggen denk ik
1e melding:

als ik erop klik krijg ik dit venster:

en dan maakt hij verbinding, en krijg ik deze melding:

en dan werkt internet gewoon weer goed, maar deze verbinding blijft maar een halve minuut staan en dan valt hij weer weg. en dat dus voor altijd! gisteravond stopte het bericht na 30 keer ofzow, en toen bleef internet heel de tijd werken. totdat ik hem opnieuw opstarten en begon het hele zootje weer overnieuw. zit nu allang over die 30 keer heen. het wordt zwaar irritant
de router is voor 2 pc's (die van mij en voor mn pa), bij hem werkt internet gewoon goed en valt nooit weg. ik zal screenshotjes maken van de meldingen die ik krijg...
heb een amd athlon 1700+ , gewoon 512 mb ram. net nieuwe voeding en moederbord maar daar kan het niet aan liggen denk ik
1e melding:

als ik erop klik krijg ik dit venster:

en dan maakt hij verbinding, en krijg ik deze melding:

en dan werkt internet gewoon weer goed, maar deze verbinding blijft maar een halve minuut staan en dan valt hij weer weg. en dat dus voor altijd! gisteravond stopte het bericht na 30 keer ofzow, en toen bleef internet heel de tijd werken. totdat ik hem opnieuw opstarten en begon het hele zootje weer overnieuw. zit nu allang over die 30 keer heen. het wordt zwaar irritant
[ Voor 42% gewijzigd door Thrilled op 03-11-2004 17:12 ]
Meldingen zijn een begin ja, screenshot is niet echt nodig, als je gewoon zegt wat er staat. (edit:deze meldingen alleen niet echt)
Kej we gaan toch maar even gokken dan
Heb je het toevallig nadat je sp2 hebt geinstalleerd?
[ Voor 10% gewijzigd door Neophyte op 03-11-2004 17:11 ]
Die pc van je pa is die ook draadloos "aangeslote" of met draad?
Heb je bij jou pc je netwerkkaart al eens opnieuw geinstalleerd? Of andere drivers geprobeerd?
Heb je bij jou pc je netwerkkaart al eens opnieuw geinstalleerd? Of andere drivers geprobeerd?
[ Voor 5% gewijzigd door megaleo op 03-11-2004 17:18 ]
sp2 is naar mijn weten niet geinstalleerd , in mijn configuratiescherm--> software lijst staat sp1...Neophyte schreef op 03 november 2004 @ 17:10:
Meldingen zijn een begin ja, screenshot is niet echt nodig, als je gewoon zegt wat er staat. (edit:deze meldingen alleen niet echt)
megaleo schreef:
Die pc van je pc is die ook draadloos "aangeslote" of met draad?
ik neem aan dat je bedoeld: die pc van je pa is die ook....
ja die is ook draadloos, en mijn netwerk kaart is er gister uitgeweest, en toen heeft een kennis (it-er) volgens mij de drivers erop gezet, maar dat kan ik niet zeggen...
Dan lijkt het erop of je probleem bij jou pc zit. Kan dus heel goed je netwerkkaart zijn.
Al eens gecontroleerd op spyware/ virussen?
ben nu spybot aant runnen...megaleo schreef op 03 november 2004 @ 17:19:
Dan lijkt het erop of je probleem bij jou pc zit. Kan dus heel goed je netwerkkaart zijn.
niks belangrijks gevonden
[ Voor 11% gewijzigd door Thrilled op 03-11-2004 17:31 ]
kan niemand mij dan helpen?
het is echt niet leuk meer, het gaat maar niet weg , mijn netwerk kaart heeft altijd goed gewerkt, en virussen kan ik niet ontdekken. ik heb de instellingen vergeleken van mn pa zn pc (die trouwens niet draadloos zit) met mijne en over service pack 2, moet die geinstalleerd zijn of juist niet?
Het is niet de bedoeling dat je je topic na enkel uren weer "omhoog schopt". Daarnaast hoort dit in Network Troubleshooting, niet in Internet & Telefonie.
Ook heb ik even de titel iets duidelijker gemaakt.
Anyway, we hebben nog steeds meer info nodig. Welk merk Accesspoint, welk merk Client kaartje(s)?
Anyway, we hebben nog steeds meer info nodig. Welk merk Accesspoint, welk merk Client kaartje(s)?
[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 03-11-2004 19:53 ]
Ehh..... nu zeg je weer, tenminste daar lijkt het op, dat je pa z'n pc wel met een draadje is aangesloten. Toch?Thrilled schreef op 03 november 2004 @ 19:20:
kan niemand mij dan helpen?het is echt niet leuk meer, het gaat maar niet weg , mijn netwerk kaart heeft altijd goed gewerkt, en virussen kan ik niet ontdekken. ik heb de instellingen vergeleken van mn pa zn pc (die trouwens niet draadloos zit) met mijne en over service pack 2, moet die geinstalleerd zijn of juist niet?
Als dat zo is moet je de instellingen van je wireles op je router nog ff checke.
zoals ik al zei, ik heb er niet zoveel verstand vanXandrios schreef op 03 november 2004 @ 19:52:
Het is niet de bedoeling dat je je topic na enkel uren weer "omhoog schopt". Daarnaast hoort dit in Network Troubleshooting, niet in Internet & Telefonie.
Erm , het merk en typenummer van de accesspoint? Dus dat kastje met de antenne's? probeer eens door het vinkje IEEE 802.11x inschakelen uit te zetten. Bij een linksys wil dat vaak veel problemen oplossen
Raku
ok, heb ik nu uitgezet, even kijken of het werkt..Simulated Zero schreef op 03 november 2004 @ 20:18:
Erm , het merk en typenummer van de accesspoint? Dus dat kastje met de antenne's? probeer eens door het vinkje IEEE 802.11x inschakelen uit te zetten. Bij een linksys wil dat vaak veel problemen oplossen
edit//
voorlopig doet ie het weer
2e edit//
nou ja, hij draait nou al bijna 3 uur zonder ene keer van internet te gaan. dus hartelijk bedankt voor deze gouden tip!!!
[ Voor 26% gewijzigd door Thrilled op 03-11-2004 22:46 ]
Er zijn toch wel helderzienden op dit forum, je zag in je glazenbol zeker dat hij een linksys had?Simulated Zero schreef op 03 november 2004 @ 20:18:
Pagina: 1