Network performance (10/100mbps)

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik heb wat vragen over netwerk performance.

Ik heb thuis een mini netwerk van 2 computers. Verbonden met een cross-cable. Mijn laptop(win98) heeft een 10mbps pcmcia kaart en mij desktop(win98/win2k) een 10/100mpbs kaart (beide van edimax).

De doorvoersnelheid ligt ongeveer op 375kb/s wat ik een beetje weing vind voor 10mbps. Ik gebruik momenteel alleen nog maar tcp/ip, maar ook andere protocollen leveren geen performance winst.

Weet iemand waar het probleem zou kunnen liggen. Is het de kabel of een van de netwerk kaarten?

Weet iemand of 100mpbs ook over een cross cable mogelijk is??

Graag wat tips,

Sorry als er al eerder een posting hierover is geweest, maar de search functie werkt nog steeds niet :(

Gr Waslijn

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Met 10 Mbit/s over een cross-cable moet je toch dichtbij de 1 Mbyte/s moeten kunnen komen, dus die 375 kbyte/s is inderdaad te laag. In een C't nummer van vorig jaar werden de netwerkprestaties van Win9x, WinNT en Linux vergeleken en daar kwam uit dat Win9x een weinig efficient TCP/IP stack heeft. Maar de snelheid lag toch hoger dan wat jij meet.

Is je kabel een officiele cat-5?

100 Mbit/s over een cross-cable is geen probleem.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• waslijn
Ja mijn kabel is cat5, maar zou het eraan kunnen liggen dat mijn pcmcia kaart mischien geen full duplex ondersteund ???

Gr Waslijn

Verwijderd

Cross cable op 100MB is dagelijks kost. Werkt perfect. Hoe heb je die snelheid gemeten. Dan kan even een steekproef voor je doen.

En als TCP/IP niet trager is als NetBEUI mag je ervan uitgaan dat TCP/IP niet de reden is.

• waslijn
Ik heb de snelheid gemeten door een 50mb bestand van de ene naar de andere pc te kopieren en dat duurde mij wat lang. En ik kwam gemiddeld op zo'n 375kb/s.

Gr Waslijn.

Verwijderd

Mijn ervaring is dat met tcp/ip je netwerk een stuk trager is dan met NetBEUI of IPX/SPX. Heb je TCP/IP helemaal verwijderd zodat hij ook niet meer onder 'bindingen' staat? Probeer toch die andere protocollen nog eens. Ik haal met een 10mbit coax netwerk (kabel van plm. 50 meter) gemiddeld 975kb/s (DUmeter).

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Ook in half-duplex mode zou het versturen van een grote file van de ene naar de andere machine een stuk vlotter moeten gaan. Daar ligt het dus ook niet aan....

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• waslijn
Ik ga nu even proberen tcp/ip te verwijderen en vervolgens te kijken of dat beter gaat.

Gr Waslijn

• waslijn
Netbui of ipx/spx is even traag, totaal geen verbetering :(

Gr Waslijn

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:15
Ik haald in combinatie met IPX en Netbui ongeveer 850k/s , gemeten met 500 meg aan shit.
Ik heb er wel een multi port repeater tussen maar dat moet geen fuck uitmaken.

• waslijn
Ik heb net Netbui nogmaals gebprobeerd. Ik haal nu een snelheid van 700kb/sec :) van mijn laptop naar de desktop pc. Omgekeerd blijft het huilen met 400kb/s :( Ik snap er geen f*ck meer van.

Iemand tips??

Verwijderd

Met een bagger trage Compaq laptop met W2K naar een NT4 server is de preformance steeds boven de 1MB/sec. Met een crosscable naar een Win98SE systeem iets trager maar nog steeds meer dan 1MB/sec. Als test een directory van 50MB aan ZIP's en BMP's. NIC's hebben een 100MB connectie. In de laptop zit een Xircom Creditcard NIC 10/100 en heeft zoals gezegd een connectie op 100MB.

• Digistorm
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmmm ik heb 2 10 mbit kaarten en gebruik thuis nog het prehistorische BNC maar met alleen TCP/IP haal ik toch makkelijk 750 k/s, soms zelfs nog sneller...
En als er iets collisions heeft... :) :) :)

Verwijderd

Met 10 Mbit netwerk (113 meter Cat 5) gemeten met Network Monitor onder W2k Advanced Server (1Gb precies aan data) = 1053Kb/sec

Met 100Mbit netwerk (53 meter Cat 5)
zelfde procedure = 11030 Kb/sec

Draai alleen TCP/IP en Network load balancing.

Jouw resultaten zijn dus dreadful laag. Ik gebruik nur 3Com adapters... ;)

Verwijderd

hier idem dito, 75 meter coax ( 10 Mbit ) met twee NE2000 kaarten van de mycom eraan en 2 3com 3c509 kaarten( ISA, half duplex ) erin, daar haal ik een relaxte 950 tot 1000 kbyte/s op

Verwijderd

Misschien een nieuw kabeltje ?
Mijn utp kabel miste 1 ader, toen liep ie ook aardig bagger.
ik haal hier zelfs met 100 meter coax nog +1000 kb per seconde.

Sander

Verwijderd

Het ligt gewoon aan de netwerkkaart in de laptop. Ik game elke week met een paar gasten over LAN. We gebruiken een 10/100mbit switch, maar niet iedereen heeft 100mbit.
Als het kan maken we een game server op een PC met 100mbit, maar soms kan het niet en dan is het maar 10mbit. Maar dat maakt niet zo veel uit in de pings van de spelers.
Behalve als de server een (snelle) laptop is. Dan zuigt de ping van iedereen en is dan gem 2X zo hoog.
Een even snelle computer met een 10mbit kaartje is dan een betere server.
Die pcmcia netwerkkaartjes zijn gewoon geen performance demons!

Verwijderd

Ligt meestal inderdaad aan het netwerk-kaartje.

Toen ik mijn goedkope 10Mb-kaartjes (had nog geen 300K/s :( ) verving door duurdere (3Com), verdrievoudigde mijn netwerk-performance bijna (700-800K/s :) ).

Toen ik er een 100Mb netwerkje van maakte, leverde dat nog eens ongeveer een factor 2.5 op. :) :)

Verwijderd

Neem 3com C905b-TX heel goed kaart levert ook beter prestaties op dan realtek gebaseerd chipet. Of als je echt snelheid wilt kan je ook natuurlijk 1000B-TX nemen glasvezel. Hahahah
Pagina: 1