Hallo,
ik heb een P-IV PC en een P-III laptop, die een paar maanden goed hebben gewerkt als netwerkje (ADSL-USB in de PC, dan via onboard-netwerkkaart kabel naar de onboard-netwerkkaart van de laptop).
Op die manier kon ik op de laptop internetten en bestanden delen via 'Gedeelde documenten'.
Maar omdat beide computers laatst wel erg langzaam werden, besloot ik ze te formatten. Op de PC staat nu Win-XP met SP2, op de laptop staat Win 2005 MCE (ik heb hier ook Win-XP op gehad, maar met hetzelfde probleem)
Nu wil ik weet internet op de laptop, maar ik krijg een tekstballonnetje:
Deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. U heeft mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Klik voor meer informatie op dit bericht.
Daar klik ik op, krijg ik een schermpje om de details te bekijken:
Fysiek adres: 00-90-96-29-BB-50
IP-adres: 169-254-126-103
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway: niets
DNS-Server: niets
WINS-Server: niets
En een knopje met 'Herstellen', klik:
'Bezig met het IP-adres vernieuwen'
even later...
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Het IP-Adres vernieuwen.
Neem contact op met de beheerder van dit netwerk (ik dus
)
Ik heb hier ook gekeken, maar ben er niets wijzer van geworden:
FAQ Network Troubleshooting/
Ik heb Norton 2005, ZoneAlarm en de firewall van Windows allemaal uitgeschakeld.
Ik denk dat ik iets kleins vergeten ben, want bij 2 schone systemen werkt het netwerk meestal wel meteen...
Alvast bedankt voor alle reacties!
ik heb een P-IV PC en een P-III laptop, die een paar maanden goed hebben gewerkt als netwerkje (ADSL-USB in de PC, dan via onboard-netwerkkaart kabel naar de onboard-netwerkkaart van de laptop).
Op die manier kon ik op de laptop internetten en bestanden delen via 'Gedeelde documenten'.
Maar omdat beide computers laatst wel erg langzaam werden, besloot ik ze te formatten. Op de PC staat nu Win-XP met SP2, op de laptop staat Win 2005 MCE (ik heb hier ook Win-XP op gehad, maar met hetzelfde probleem)
Nu wil ik weet internet op de laptop, maar ik krijg een tekstballonnetje:
Deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. U heeft mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Klik voor meer informatie op dit bericht.
Daar klik ik op, krijg ik een schermpje om de details te bekijken:
Fysiek adres: 00-90-96-29-BB-50
IP-adres: 169-254-126-103
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway: niets
DNS-Server: niets
WINS-Server: niets
En een knopje met 'Herstellen', klik:
'Bezig met het IP-adres vernieuwen'
even later...
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Het IP-Adres vernieuwen.
Neem contact op met de beheerder van dit netwerk (ik dus
Ik heb hier ook gekeken, maar ben er niets wijzer van geworden:
FAQ Network Troubleshooting/
Ik heb Norton 2005, ZoneAlarm en de firewall van Windows allemaal uitgeschakeld.
Ik denk dat ik iets kleins vergeten ben, want bij 2 schone systemen werkt het netwerk meestal wel meteen...
Alvast bedankt voor alle reacties!