Toon posts:

[iMac] Firmware upgrade OS9.x - OS X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer nu al de hele middag die mac van ons te updaten met nieuwe firmware omdat ik OS-X wil installeren. Maar het lukt voor geen meter. Heb een cdtje gefikt met de laatste firmware (iMac_FWUpdate_4.1.9.smi.bin) het is een blauwe slot loaded mac (schijnt ook uit te maken).

Nu start ik dat ding dus op met de programming knop ingedrukt totdat hij een toon geeft dan laat ik hem los, dan begint de powerknop te knipper en daarna begint hij gewoon gezellig os 9.2 te booten. 8)7

Kan iemand mij aub uitleggen hoe dit werkt en moet ik ben al niet echt een mac fan, en hierdoor word het er niet beter op. :)

Ik heb al veel handleidingen gelezen maar kom er echt niet uit, en ben toch niet helemaal achterlijk }:O hoop ik……

iig alvast bedankt voor reactie's

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Ik heb je titel even aangepast.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
ah thanks, hoop dat het nu duidelijker is!!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Wat geeft hij voor melding als MacOS is geboot? Of zegt hij helemaal niks? Heb je wel de goede taal gekozen?

kleurbleur.nl

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je hebt er weinig aan, maar ik heb een collega die dat thuis ook probeert met zijn iMac. Anders kan ie 10.3 niet installeren. Ben benieuwd of er wat zinnigs uit draadje komt, is er wellicht nog weer iemand geholpen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Probeer je firmware prompt te krijgen omdat je denkt dat die dan automatisch de firmware van de cd laad? Kan je lang wachten...

Je moet eerst Mac OS 9.2.2 installeren, in 9.2 moet je het firmware.dmg/.sit bestand openen, wat een programma is, en dan updated dat programma je firmware, daarna kan je gewoon Mac OS X installeren. Op de cd van Mac OS X staat de firmware trouwens ook, maar dit kan je alleen in 9.2 installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door naaa op 03-11-2004 19:30 . Reden: 'p' en 't' vergeten :) en je hebt 9.2 er al op staan :) ]

• Sage
antonie schreef op 03 november 2004 @ 19:26:
Probeer je firmware prompt te krijgen omdat je denkt dat die dan automatisch de firmware van de cd laad? Kan je lang wachten...

Je moet eerst Mac OS 9.2.2 installeren, in 9.2 moet je het firmware.dmg/.sit bestand openen, wat een programma is, en dan updated dat programma je firmware, daarna kan je gewoon Mac OS X installeren. Op de cd van Mac OS X staat de firmware trouwens ook, maar dit kan je alleen in 9.2 installeren.
Ehm, dat had de TS best wel door hoor. ;)

Hij geeft al aan dat hij de toon hoort die je moet krijgen. Het enigste probleem is dat je eigenlijk gelijk daarna een scherm moet krijgen met een klein laadbalkje onder in waarin je het proces ziet verlopen. Als je dit niet krijgt is er of een probleem waarschijnlijk. Als de computer daarna gestart wordt krijg je een bericht of de firmware update goed of niet goed is verlopen. Vaak krijg je daarbij een ook een foutmelding.

Vaak als dit gebeurt is het probleem dat je een verkeerde taal hebt gekozen bij de firmware download.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft al aan dat hij de toon hoort die je moet krijgen. Het enigste probleem is dat je eigenlijk gelijk daarna een scherm moet krijgen met een klein laadbalkje onder in waarin je het proces ziet verlopen.

Vaak als dit gebeurt is het probleem dat je een verkeerde taal hebt gekozen bij de firmware download.
Zoals ik al zei weet ik vrij weinig van maccies zie net dat het een .bin bestand is wat ik op die cd heb gezet (wel de goeie taal) niet bij mezelf nagedacht dat dat misschien wel is een image kon zijn. |:(

Maar dan komt er een andere vraag boven kan ik dat bestand met de pc branden (dus ff een cue bestand aanmaken) of moet dit met de mac in dat geval hoe doe je dat?

ik ga nu eerst even zoeken of ik de firmware van de osx cd af kan halen. Maar zou graag nog wat antwoorden willen over hoe de bin bestanden te fikken.

Bedankt voor de reacties

• Sage
.bin is bij de Mac een compressie formaat. Dus gewoon van de cd slepen naar de desktop, dan dubbel klikken er op en lezen wat er staat. Klaar.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja daar staat dat hij hem niet kan openen omdat hij er geen programma voor heeft, suggesties??

• Sage
Ja zoeken naar een programma om het te openen.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dank je!!

voor de gene die het willen weten stuffit expander.

http://service.sympatico....ory_id=202&content_id=639

En om het geheel af te ronden hijs nu geupdate (firmware) en we gaan nu over tot het installeren van OS X ben benieuwd.

IIg bedankt

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 15:24 ]

Pagina: 1