Ik heb een meer op meer relatie,
dus
1.product --------2.product_order-------------3.order
nu is het uitlezen van de waarden geen problemen maar nu wil ik een eis toevoegen, ik wil bv alle producten zien die meer dan 50x besteld zijn.. dit moet uiteraard met count en moet de tabellen waarschijnlijk nog LEFT JOINEN(?), maar wat ik ook probeer, ik krijg altyd een error over dat x geen deel maakt van statistische functie.. wat doe ik verkeerd, wie geeft een tip hoe het wel moet het wel? aangzien ik op internet alleen maar join voorbeelden zie van 2 tabellen en niet met een tussentabel. Met mijn handen in mijn haar ...
dus
1.product --------2.product_order-------------3.order
nu is het uitlezen van de waarden geen problemen maar nu wil ik een eis toevoegen, ik wil bv alle producten zien die meer dan 50x besteld zijn.. dit moet uiteraard met count en moet de tabellen waarschijnlijk nog LEFT JOINEN(?), maar wat ik ook probeer, ik krijg altyd een error over dat x geen deel maakt van statistische functie.. wat doe ik verkeerd, wie geeft een tip hoe het wel moet het wel? aangzien ik op internet alleen maar join voorbeelden zie van 2 tabellen en niet met een tussentabel. Met mijn handen in mijn haar ...
code:
1
2
3
| SELECT Products.ProductName,Orders.OrderID FROM Products,Orders,OrderDetails WHERE Products.ProductID=OrderDetails.ProductID AND Orders.OrderID=OrderDetails.OrderID |
code:
1
2
3
4
| SELECT Products.ProductName,Orders.OrderID, COUNT(Orders.OrderID) AS AantalOrders FROM Products,Orders,OrderDetails WHERE Products.ProductID=OrderDetails.ProductID AND Orders.OrderID=OrderDetails.OrderID AND AantalOrders > 50 GROUP BY Products.ProductName |