Toon posts:

[apache] error documenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben wat aan het experimenteren met error documenten in een .htaccess document. Dit lukt allemaal goed, maar ik heb 1 vraagje:

Kun je ook (ipv iedere fout apart) 1 regel maken waarmee je alle fouten afvangt?

Dus ipv

ErrorDocument 400
ErrorDocument 401
enz...

1 regel voor alle fouten?

Ik heb al een tijdje gezocht maar ik kon het zo niet vinden,

alvast bedankt voor de reacties!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft meer te maken met de configuratie van apache

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 20:42
Volgens mij is dit niet mogelijk, want je hebt bijvoorbeeld ook error 200. Deze ontstaat wanneer een pagina op een correcte manier word opgevraagd.
Dus als jij alle errors naar jou errorpagina.html zou laten verwijzen, dan zul je nooit meer je orginele pagina tezien krijgen. ;)

Of je ranges van errors in een keer kunt definiëren weet ik niet zeker. Ik heb het nog nooit gedaan, heb je al in de Apache documentatie gekeken of daar wat te vinden is?

Denk er overgens wel om dat IE wat eigenwijs is met de door je server gegenereerde errors:
Microsoft Internet Explorer (MSIE) will by default ignore server-generated error messages when they are "too small" and substitute its own "friendly" error messages. The size threshold varies depending on the type of error, but in general, if you make your error document greater than 512 bytes, then MSIE will show the server-generated error rather than masking it. More information is available in Microsoft Knowledge Base article Q294807.

[ Voor 57% gewijzigd door Mac_Cain13 op 03-11-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar heb ik gekeken.

Daar wordt ook niets vermeld van een range of alle codes. Maar je hebt gelijk, de 200 moet natuurlijk onveranderd blijven...

Dan maar wat regeltjes extra maken