Toon posts:

XP mediacenter op laptop (medion 41300)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil ik soms iets raars ?? :?

Ik heb mediacenter geinstalleerd op mijn laptop. Er zit een avermedia 2.0 usb kaart in welke in een behuizing is gebouwd die je in de lade van de dvd brander doet. Nu bel ik me een breuk met diverse leveranciers om een oplossing voor mijn laptop. Overal krijg ik nada niet njet. Het liefst heb ik iets externs omdat ik de kaart dan eventueel altijd ook nog aan een pc kan hangen. Maar zelf pcmcia kaartjes is al een groot probleem.
Wie heeft er al iets gevonden ???
Ik wil dit op mijn laptop omdat dat ding toch altijd beneden staat en niet buiten de deur komt. Ik dacht 1 en 1 is weer mooi 2 ;)

grtz

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 16:05 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Wat wil je dan precies? want dat word uit je verhaal/topic titel niet echt duidelijk.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik krijg de melding dat de kaart niet of niet goed is geinstalleerd maar die word niet ondersteund door mediacenter. Nu kan ik begrijpen dat mijn kaart niet ondersteund word maar wat ik niet begrijp is dat er niks is qua extern of pcmcia, dat vind ik erg raar.
Kort maar krachtig ,ik wil mediacenter draaien op mijn laptop.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 16:38 ]

• Shuriken

Shuriken

Als je een ondersteunde TV kaart bedoelt, is er de Hauppauge WinTV PVR USB2

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Of zoek je dit? Je moet inderdaad even een duidelijke probleemomschrijving geven, want die is er nu echt niet.

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Mediacenter op die laptop heb je helemaal NIETS aan. Apparaten die niet worden ondersteund, tja, dan is het ineens Windows XP, en niet veel meer....

Verwijderd

Topicstarter
Neophyte schreef op 03 november 2004 @ 16:47:
Of zoek je dit? Je moet inderdaad even een duidelijke probleemomschrijving geven, want die is er nu echt niet.
Die word toch niet ondersteund door media center ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:48:
Mediacenter op die laptop heb je helemaal NIETS aan. Apparaten die niet worden ondersteund, tja, dan is het ineens Windows XP, en niet veel meer....
Wat is dit nu weer voor bullshit

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op 03 november 2004 @ 16:42:
Als je een ondersteunde TV kaart bedoelt, is er de Hauppauge WinTV PVR USB2
Nou ik heb met die firma gebeld en kreeg te horen dat zij geen kaarten hebben voor in of aan een laptop. In Amerika is er 1 maar die is voor het netwerk daar en werkt niet hier.

Verwijderd

Topicstarter
Neophyte schreef op 03 november 2004 @ 16:47:
Ik snap niet echt goed wat hier moeilijk aan is eigenlijk. Het gaat erom dat ik een medion laptop heb waar standaard een avermedia usb2.0 tv kaart in zit en die word niet ondersteund door mediacenter...dus wat nu ??
Ik vindt het gewoon raar dat dit niet gaat werken op een laptop maar alleen op een pc gewoon om het feit dat er geen pcmcia kaarten zijn of iets externs.

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:00
Kan mediaCenter niet alleen worden geintstalleerd op specifiek sYstemen? Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat het systeem aan bepaalde hardware eisen moet voldoen om te kunnen draaien, vandaar dat medaicenter ook alleen maar in combinatie met systemen wordt verkocht...

Maar als het mogelijk is om dat te omzeilen....

Draait het overigens op je laptop?

offtopic:
Kan je in het vervolg de Edit knop gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Folkert op 04-11-2004 08:47 ]

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 08:38:
[...]
Ik snap niet echt goed wat hier moeilijk aan is eigenlijk. Het gaat erom dat ik een medion laptop heb waar standaard een avermedia usb2.0 tv kaart in zit en die word niet ondersteund door mediacenter...dus wat nu ??
Ik vindt het gewoon raar dat dit niet gaat werken op een laptop maar alleen op een pc gewoon om het feit dat er geen pcmcia kaarten zijn of iets externs.
Misschien moet je je eigen topicstart maar eens teruglezen:
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:04:
Ik heb mediacenter geinstalleerd op mijn laptop. Er zit een avermedia 2.0 usb kaart in welke in een behuizing is gebouwd die je in de lade van de dvd brander doet. Nu bel ik me een breuk met diverse leveranciers om een oplossing voor mijn laptop.
Waar staat hier het "probleem"??? NU heb je inderdaad aangegeven dat het probleem is dat de kaart niet ondersteund wordt. Ik weet overigens niet of je ze los kan kopen, maar bij die laatste laptop van Medion die bij de aldi verkocht werd zat een pcmcia-tv-kaart. Geen idee of die met XP mediacenter gaat werken, maar er zat software bij waar je hetzelfde mee kon als XP media center (mooie xp-look menu's, tv-kijken, opnemen, radio, afbeeldingen, etc)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 08:34:
[...]

Wat is dit nu weer voor bullshit
Installeer het maar en see for yourself.

• JEV
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:04:
welke in een behuizing is gebouwd die je in de lade van de dvd brander doet.
Wat bedoel je hier in vredes naam mee.
Geef eens een link naar dit product.
Jij moet volgens mij nl. een hele vreemde dvd brander hebben als jij iets in die lade kunt krijgen. Daar passen volgens mij nl. alleen maar cd's en dvd's in.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 10:24

marco899

Know's what he wants.

Ik heb even de laptop opgezocht en zie een andere beperking, dan de tv kaart, waarom mce niet zal werken. MCE heeft een videokaart nodig met 128Mb en de laptop heeft slechts 64Mb. De voorgestelde wintv usb zou moeten werken onder MCE, maar zoals ik al zeg, je hebt 128MB videogeheugen nodig.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Shuriken

Shuriken

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 08:35:
[...]

Nou ik heb met die firma gebeld en kreeg te horen dat zij geen kaarten hebben voor in of aan een laptop. In Amerika is er 1 maar die is voor het netwerk daar en werkt niet hier.
De WINTV PVR USB2 is een extern kastje wat je op je USB poort aansluit. Dus ik zie niet in waarom dat niet op een laptop zou kunnen werken.....

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen ofzo, maar in het artikel in een computer magazine, staat dat Windows Media Center alleen wordt geleverd bij een nieuwe pc, MET een tv kaart, dat ze niet los te verkrijgen zijn want microsoft heeft niet alle tv kaarten ondersteund in WMC

Heb je hem wel Legaal???

Zoja, pech gehad :+

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 12:25:
Ik wil niet lullig doen ofzo, maar in het artikel in een computer magazine, staat dat Windows Media Center alleen wordt geleverd bij een nieuwe pc, MET een tv kaart, dat ze niet los te verkrijgen zijn want microsoft heeft niet alle tv kaarten ondersteund in WMC

Heb je hem wel Legaal???

Dus jij geloofd ook alles wat in de krant staat? XPMCE is door microsoft idd bedoeld als niet los te verkrijgen os. Echter meerdere winkels verkopen de software icm een stukje hardware, daarnaast heb ik op verschillende beurzen al gezien, dat de software los is te verkrijgen. Kortom het draagt weer niet zoveel bij aan het oplossen van het probleem met de laptop.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je hier in vredes naam mee.
Geef eens een link naar dit product.
Jij moet volgens mij nl. een hele vreemde dvd brander hebben als jij iets in die lade kunt krijgen. Daar passen volgens mij nl. alleen maar cd's en dvd's in.[/quote]

Het is een usb2.0 tv kaart die is in een soort van behuizing gepropt zodat je hem in het "slot" van de dvd brander kan stoppen. Dus brander eruit en tv kaart erin.

Verwijderd

Je tv tuner wordt dus gewoon niet ondersteund. jammer maar helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 09:11:
[...]

Installeer het maar en see for yourself.
Nou jij komt met het de opmerking "wat heb je daar nu weer aan" en dat probleem zie ik heel anders en heb ik ook hierboven uitgelegt. Laptopje bij de tv en dus geen grote kast bij de tv enz.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56
kijk eens op de ms site daar staat vast wel welke usb tv kaarten ondersteund worden. en anders kan je ms vast wel een email sturen.

begin je volgende topic wel wat duidelijker jij weet waar je het over hebt maar wij niet :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 12:25:

Heb je hem wel Legaal???

Je kan hem gewoon los kopen hoor...is het "duidelijke OEM verhaal".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:12:
Je tv tuner wordt dus gewoon niet ondersteund. jammer maar helaas.
Ja dat klopt en dat wist ik al.

Maar de braag is :

Weet iemand of er mogelijkheden zijn om het op het op de Medion MD41300 aan de gang te krijgen op wat voor manier dan ook ?

Verwijderd

Topicstarter
begin je volgende topic wel wat duidelijker jij weet waar je het over hebt maar wij niet :)[/quote]

Ja klopt ik ben meestal in gedachten al weer een stap verder .

Verwijderd

Topicstarter
Net ook contact gehad met MS en daar word gezegd dat mediacenter alleen bij een pc geleverd mag worden. Nu weet ik wel beter maar ja dat word weer het welbekende ja/nee verhaal maar het verhaal van MS is dat er vanuit MS totaal GEEN ondersteuning is voor mediacenter en dat vandaar ook ervoor gekozen is om maar een bepaald aantal hardware leveranciers te benaderen en zij moeten dan ondersteuning bieden....mooie afschuifmethode dus.

Ik ga toch door met mijn speurtocht

Verwijderd

Topicstarter
De WINTV PVR USB2 is een extern kastje wat je op je USB poort aansluit. Dus ik zie niet in waarom dat niet op een laptop zou kunnen werken.....[/quote]

Ja die had ik ook al gezien, dus ik bellen met hauppaugge (als ik het goed schrijf) en daar het mooie laptop verhaal neergelegd en kreeg daar zo'n chagerijnige klooio aan de lijn die waarschijnlijk hetzelfde verhaal moet vertellen "meneer er staat een aankondiging op de site dat het kastje vanaf mid december te verkrijgen is maar dat moet u met een korreltje zout nemen "

Wat is dat nu weer voor verhaal als je http://www.hauppauge.tv/ bezoekt staat ie mooi aangemeld maar ja of ie komt ?????? 8)7

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

offtopic:
Heb je het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje al eens opgemerkt?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 14:26:
De WINTV PVR USB2 is een extern kastje wat je op je USB poort aansluit. Dus ik zie niet in waarom dat niet op een laptop zou kunnen werken.....
Ja die had ik ook al gezien, dus ik bellen met hauppaugge (als ik het goed schrijf) en daar het mooie laptop verhaal neergelegd en kreeg daar zo'n chagerijnige klooio aan de lijn die waarschijnlijk hetzelfde verhaal moet vertellen "meneer er staat een aankondiging op de site dat het kastje vanaf mid december te verkrijgen is maar dat moet u met een korreltje zout nemen "

Wat is dat nu weer voor verhaal als je http://www.hauppauge.tv/ bezoekt staat ie mooi aangemeld maar ja of ie komt ?????? 8)7[/quote]
Volgens Salland hebben ze hem met een dag of 5 op voorraad.

• JEV
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:10:
Het is een usb2.0 tv kaart die is in een soort van behuizing gepropt zodat je hem in het "slot" van de dvd brander kan stoppen. Dus brander eruit en tv kaart erin.
Ok. Geef eens een link naar dit apparaat. Ik denk nl. dat in dit forum topic nu een beetje langs mekaar heen wordt gepraat.
Ik weet nl. niet over wat voor een laptop hier wordt gepraat en over wat voor een hardware.

Want op de manier die jij beschrijft moet je dus 2 dingen installeren zowel hardwarematig als softwarematig.

Ten eerste:
De behuizing waar dit ding in zit die geinstalleerd wordt in je laptop.

Ten tweede:
De usb 2.0 tv kaart in de behuizing.

[ Voor 15% gewijzigd door JEV op 04-11-2004 19:54 . Reden: Extra vraag. ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn topics duidelijkheid liet te wensen over maar ik heb toch wel al hier diverse keer aangegeven dat het om een medion md41300 gaat met een avermedia usb2.0 tv kaart die in een behuizing is gebouwd die je in het "slot " van de dvd writer doet.

Dit is de link nieuws: ALDI Medion MD 41300 notebook getest

Ik merk dat er bijna nergens echt duidelijkheid gegeven kan worden over het vrij installeren van Media Center en al helemaal niet op een laptop. Ik hoor van resellers waar ik contact mee heb dat zij zelf veel geld en tijd kwijt zijn aan het aan de praat krijgen van mediacenter. Het schijnt dat je nogal moet spelen met de hardware om de juiste config te krijgen,

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:31
Volgens mij is die duidelijkheid voor zover als mogelijk al aangegeven hier, jij leest er misschien overheen maar het staat er wel.

Vraag 1, werkt de bij de laptop geleverde tuner met mce ?
Antwoord 1, Nee

Vraag 2, Welke tuner werkt wel icm mce en een laptop
Antwoord 2, hauppauge pvr usb2 ( en voor nog meer duidelijkheid : officieel werkt enkel de pvr usb2 mce.. deze is nog niet uit en daar wees de hauppauge man op... officieus werkt de pvr usb2 die al tijden te koop is ook gewoon)

Vraag 3, Werkt de rest van mijn laptop met mce?
Antwoord 3, Dat kan niemand hier garanderen.. ten eerste weten wij de specs van je laptop niet (en denk nou niet dat iemand dat gaat opzoek naar aanleiding van het typenummer dat je geeft, dat is aan jou). ten tweede werkt het officieel natuurlijk nooit als je laptop niet als mce laptop is verkocht... dus zekerheid kan niemand je hier zo geven.

Duidelijk toch ?

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik veel aan aan zo'n antwoord . En bovenstaand zie je een link naar de tweakerstest van deze laptop en ja als mensen te lui zijn om op dat linkje te klikken dan so be it.

Kijk het punt is dat ik een discussie wil loskrijgen over hoe zoiets aan de gang te krijgen en dan als uitdaging natuurlijk op een laptop. Jij zegt dat de usb2.0 kaart al zou moeten werken maar waar baseer je dat op dan? Dat het niet eenvoudig is snap ik wel anders draaide het al volledig bij mij. Kijk 9 van de 10 leveranciers weten het zelf niet helemaal zeker dus val je terug opHet punt is dat je het los kan kopen maar je kan het niet overal op installeren en het lijkt erop zeker niet op een laptop of we moeten de nieuwe usb kaart afwachten. Maar dit is toch wazig en zeker een uitdaging.

Is er uberhaupt iemand die dit aan de gang heeft gekregen op een laptop ?
Ik heb me tot nu toe op avermedia en hauppauge geconcentreerd maar ik neem aan dat er bij de tweakers nog wel meer merken verborgen zitten. Of is er iets vergelijkbaars wat wel direct werkt ?

Multimedia op linux misschien ;)
Pagina: 1