saphire 9800 Pro >monitor na boot blank

Pagina: 1
Acties:

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 12:20
Ik heb gezocht en gevonden EN geprobeert wat de diverse topics erover berichten.
Het probleem:

Ik heb sinds kort na installeren van omega drivers en er weer af het fenomeen dat indien de PC opstart het opstart-scherm mooi te zien is .
Als dan het scherm moet overspringen op de desktop zie ik nada njente ..nop! :(

Indien ik de monitor uit en weer aanzet heb ik beeld maar dan natuurlijk op 60 Hz.

Ik heb inmiddels (zoals ik in het begin zei ) al diverse tips en truuks gevolgd zoals:

Uninstall drivers ..reboot ...eropnieuw op..
uninstall drivers ...detonator destroyer ...reboot...vga mode....veilige mode...drivers eropnieuw op en af en op etc etc etc ..hardware verwijderen ..register cleanen... :z

Kortom: Alles behalve XP eropnieuw opzetten.

Het ligt NIET aan de monitor of de kaart want in veilige mode gaat alles zoals het hoort.

Voor ik de pijp aan Maarten geef en dus XP eropnieuw opknikker wil ik toch graag jullie hulp inroepen om te kijken of er iemand met het gouden ei is of beter heeft kunnen zoeken dan ik gedaan heb _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook!! ik heb deze kaar t net gekocht en al heel veel uitgeprobeerd.

ZELFS OPNIEUW XP erop gezet.

de drivers instaleren nu wel goed, en de voeding heb ik speciaal voor deze kaart van een 250wat naar een 420 wat voeding opgewaardeerd!!

Hulp is gevraagd en gewenst!!!

Verwijderd

Ik heb het nu opgelost!

In de bios heb ik de
VGA apature size verhoogd naar 256 mb terwijl de kaart 128 is!!
en
VGA IRQ op disable gezet

de kaart werkt nu perfect!!

Succes

• scorpio
Nope :X
Helpt hier niet.
Maar ik heb dit probleem nog nooit gehad , altijd (kaart al geruime tijd in bezit) goed gewerkt en pas na geklooi met omega en originele drivers erop/eraf begonnen.

'K denk dat er niets anders opzit als XP er opnieuw opzetten, dan zou het weer normaal moeten werken.
Mooier was iemand die een oplossing wist , 'k sta open voor suggesties , scheelt formateren van de partitie en tijd natuurlijk, en geeft inzicht in dit soort problemen.

Anyone? B)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 08:11
Heb je dit ook in Safemode? Het ligt aan je refreshrate als ik mij niet vergis. Ik heb BTW ook maar een clean install uitgevoerd. Ik werd goed gek, maar ik ben best handig. Kreeg het echt neit meer aan de praat.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• scorpio
YEAH MAN ..voor elkaar!!! 8)

Vraag me niet hoe , doe je toch dus zal ik vertellen wat ik net gedaan heb.. (8>

Ik had dit NIET in safe mode dus wat het bios ermee te maken heeft :? maar toch heb ik in de bios zitten klooien naar aanleiding van gblas z'n suggesties...cache verhoogd naar 256 (kan geen kwaad en heb k zo gelaten) heeft niet geholpen.
Nu heb ik o.a. pnp op yes gezet en video memory cache mode op UC gezet (stond op de betere USWC , mits kaart dit ondersteund is dit een snellere uncacheble speculative write combining).

Pc gereset en verd^*&^&* alst niet waar is , twas ok..
Nu heb ik ,om zeker te gaan diezelfde video cache mode weer terug gezet op de snellere uswc en ....gaat nog steeds goed :?

Nu zat er tussen alle testen en probeersels in wel een duidelijk verschil of je de pc reset of helemaal uitdoen en weer aan ...dus heb ik nu al een paar keer de pc uitgezet als ik hem nu weer opstart en daarna (zoals ik in praktijk vaak doe) de monitor , start ie weer zoals vanouds op MET beeld en blijft dit zo tot ik in m'n omgeving zit ;)

Perfecto dus en het mooiste vindt ik natuurlijk dat 'k er uit gekomen ben zonder opnieuw install van XP , is zo gepiept maar alles draait goed dus zo laten is beter.

Suc6 en bedankt voor de reactie's

[ Voor 8% gewijzigd door scorpio op 04-11-2004 16:20 ]

Verwijderd

oke misschien ben ik er te lang uit, maar de detonator destroyer gebruiken op een ATI driver?

Bovendien heb ik in geen tijden last gehad van een driver die zich niet goed liet uninstallen. Ik neem aan dat je de "oude" omega-drivers en std ati-drivers geprobeerd hebt er opnieuw op te zetten.

ik heb trouwens pas met vrijwel hetzelfde probleem bij de hoorns gehad, een "normaal" systeem met een Ati 9600 pro. Nieuwe install na probs met de oude xp-install, alles super werken, toen de detonators erop gegooit(Nvidia !!!!!)=>

vreemd de driver installed keurig, reboot dan, en ik zit weer in 60hz 800x600. tot ik naar 3 keer eracht kwam dat het misschien handig was om er catalyst drivers op te gooien |:( |:( |:(

Maar na reboot=> binnen 2 min zwart scherm, eerste verdachte: driver, alle uninstallers en cleaners geprobeerd, ati en omega driver's oud en nieuw. Allemaal hetzelfde resultaat. Uiteindelijk nieuwe install, nu wel direct de Ati drivers => zwart scherm.

Andere videokaart erin => perfect werken (GF2 Mx)
de Ati 9600Pro in mijn eigen machine => perfect werken.

Volgende verdachte: voeding => nieuwe voeding => zwart scherm na install ati-drivers. Helemaal gek werd ik.

Uiteindelijk met mazzel erachter gekomen dat de Fan van de koeler op de threshold van de fan beveiling draaide (2500 toeren, daaronder knal het bios de bak uit), en zodra de Ati drivers geinstalleerd werden ging de videokaart een paar watt meer verbruiken => voltage zakt 0.01v in => fan onder de 2500 toeren => beveiliging.

mobo: asus a7v600 en Whisper Rock IV.

kortom zet eens alle beveiligingen in je bios uit en/of gooi er een nieuw bios in kan nooit kwaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 16:23 ]

Pagina: 1