PC start pas op na herhaaldelijk 220 kabel eruit/erin

Pagina: 1
Acties:

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Topicstarter
Ik heb een nieuwe AOpen HQ95 kast met AOpen 300W voeding gekocht.

Het probleem is nu dat ik herhaaldelijk de 220 stekker erin/uit moet doen om de PC bij het indrukken van de aan/uit knop op te laten starten.

Is de PC eenmaal opgestart, dan gaat vervolgens uitzetten en weer aanzetten zonder enig probleem, totdat ik de 220V stekker er weer eens uittrek, dan herhaalt zich hetzelfde ritueel van herhaaldelijk de 220V stekker erin/eruit moeten halen om de PC weer op te laten starten.

Op de voeding zelf zit geen aan/uit knop, dus vandaar de stekker erin/eruit.
Het mobo is een ASUS K8V DeLuxe met een AMD Athlon 64 3200+ met daarop een Samsung HD en ATI9200 graca.

Ik heb het geheel nu al 2 keer uit elkaar gehaald, maar nog steeds met hetzelfde resultaat. De leveranciers van de kast/voeding en mobo geven beide niet thuis als het gaat om mogelijke oorzaken (en dus oplossingen).

Verder zat het mobo voorheen in een andere kast/voeding en heeft altijd goed gedraaid. Helaas is die kast/voeding al weg en dus niet bruikbaar om te vergelijken.

Iemand enig idee wat ik nog kan testen/uitproberen??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Mars Warrior schreef op 03 november 2004 @ 15:32:
Ik heb een nieuwe AOpen HQ95 kast met AOpen 300W voeding gekocht.

Het probleem is nu dat ik herhaaldelijk de 220 stekker erin/uit moet doen om de PC bij het indrukken van de aan/uit knop op te laten starten.
Ik heb dit probleem al vaker gezien, maar niet bij een nieuwe voeding. Je hebt meestal te maken met een gare voeding. Misschien is het een optie om de kast even terug te brengen of de winkel bellen of je alleen de voeding kan omruilen.

Als dit soort kuren tevoorschijn komen staat de voeding meestal op hert punt om te begeven

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
het lijkt op iets van condesatoren die gaar zijn in je voeding ofzso, of een ander componentje wat niet lekker meer op spanning komt als de spanning eraf is geweest....

je weet het zeker als je even ergens een voeding kan regelen om te testen...

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb zoiets met mijn QTEC 400Wattertje.. Ik weet het, niet z'n beste voeding.

Mijn systeem wil nog wel eens in de 4 a 5 uur spontaan uitslaan... Moet dan echt de stekker er een seconde of 5 uithalen, dan er weer in doen om mijn systeem weer aan te krijgen...

Overigens een gloednieuwe voeding....

Kan zoiets nog oorzaken hebben buiten de voeding (ontbreken van aarde o.i.d.)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Topicstarter
Stormtrooper schreef op 03 november 2004 @ 15:42:
Kan zoiets nog oorzaken hebben buiten de voeding (ontbreken van aarde o.i.d.)
De 220 stekker zit niet in een geaard stopcontact, maar dat zat de vorige voeding ook niet, of kan het zijn dat deze AOpen voeding daar gevoelig voor is??

Gezien de reacties zal ik in ieder geval weer Gistron bellen (nemen al de hele dag de telefoon niet op...) om het probleem nogmaals voor te leggen.

Het testen met een andere voeding wordt moeilijk, maar het aansluiten op een geaard stopcontact is nog wel eenvoudig uit te proberen.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs