Toon posts:

Gigabit Network (1000Mbps)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nou op me stageplek, een revalidatiecentrum dat volgend jaar gaat renoveren.

Dan zijn ze van plan om ook alles opnieuw aanteleggen en sneller te maken..
me Stagebegeleider vroeg of ik zoveel mogelijk nuttige informatie over Gigabit netwerken kon zoeken.

Zoals Bekabeling,welke switches en kosten van al die dingen.
Zouden jullie me hier mee kunnen helpen.

Hier wat info over het bedrijf.

Netwerk Belasting:

- Aantal Computers:
+- 200 Computers

- Aantal e-mail accounts:
+- 250 E-mail accounts

- Aantal Printers:
+- 30 Printers

- Aantal camera's:
10 a 20 ( Komen misschien erbij voor betere beveiliging van het gebouw)

- Internetaansluiting:
ADSL

- Grootte Dataverkeer:
Best wel veel door applicaties waar de verschillende gebruikers moeten
inloggenen die veel van netwerk gebruik maken enz.

- Zware applicaties:
Ja, veel software die hier gebruikt wordt dagelijks, maakt gebruik van netwerkbronnen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je wat specifieker moet zijn over wat jouw probleem precies is. Alles wat jij moet weten kun je wel terug vinden in de search.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 15:07:
tagebegeleider vroeg of ik zoveel mogelijk nuttige informatie over Gigabit netwerken kon zoeken.
En wat heb je al gevonden? Dit is toch geen zoeken? Je kwakt je vraag gewoon hier neer!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bekabeling: Categorie 6 UTP (toekomst-proof)
Switches: kijk even door de pricewatch naar 10/100/1000 switches.

email heeft er niets mee te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Dan missen we nog gebruikers concentraties en een baseline van het huidige netwerk. Ik denk niet dat de huidige baseline gigabit tot de desktop kan verantwoorden.

Wat heb je zelf al gedaan om e.e.a. te onderzoeken.

Iedereen wil het snelste maar er zijn er maar een paar die het kunnen betalen en nog minder die het nodig hebben.

Een plan met als beargumentatie "best wel veel" ziet er niet echt onderbouwd uit dacht ik zo.

Met jouw inschatting kun jij niets en wij al helmaal niet, ga eens meten en inventariseren zou ik zeggen.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 15:15 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

Misschien handig om eerst te kijken hoeveel bandbreedte er uberhaupt geslurpt gaat worden. Gbit is misschien helemaal niet nodig.

Verwijderd

We zijn je slaafjes niet. Als hij jou iets vraagt is het niet de bedoeling dat je dat vervolgens even op een forum smijt om daarna je stagebegeleider eventjes een net overzicht in de handen te duwen.

Lees ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.