Toon posts:

Scart switchbox wil maar geen rgb doorgeven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt, ik heb een philips lcd tv (32pf9986) met 3 scart ingangen, 2 hiervan ondersteunen rgb. Op 1 van die 2 ingangen wil ik middels een scart switchbox mijn consoles etc aansluiten. Nu heb ik al meerdere verschillende switches geprobeerd maar de tv blijft melden dat het signaal cvbs ipv rgv is.

Ik heb de verschillende consoles direct op de tv aangesloten gehad en dan meld deze keurig dat het een rgb signaal betreft. Ik heb de scartkabel die strax tussen de tv en de switch komt getest door mijn dvd speler er op aan te sluiten en ook dan zie ik netjes rgb staan, die kabel is dus goed lijkt me. De swith die ik op dit moment test ondersteund volgens de handleiding/specs netjes rgb op 3 van de 4 ingangen maar op elk van de ingangen krijg ik er niet meer dan cvbs uit ipv rgb.

Omdat ik nu al een aantal verschillende switches heb geprobeerd heb ik het idee dat ik wellicht wat over het hoofd zie al heb ik geen flauw idee wat.

Iemand suggesties of zaken die ik kan uitproberen?

Verwijderd

Topicstarter
Net even op mijn oude philips breedbeeld zitten testen en hier exact hetzelfde gedrag als op de lcd, direct aangesloten meld de tv netjes rgb, via de switch is het cvbs.

Wat me wel opvalt is dat ik vrijwel geen verschil in beeldkwaliteit kan ontdekken iets wat je eigenlijk toch wel zou verwachten? Wellicht dat de switch toch iets met het signaal doet waardoor de tv het signaal niet meer goed herkend..

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien dat je switch alleen CVBS en audio swicht en niet RGB?
een TV pakt dan vanzelf CVBS en vind het verder prima.

Check dat ff in de handleiding van de switch ofzo.

Geen of weinig verschil in beeldkwaliteit is raar, CBVS is toch zeker een stuk minder dan RGB. Let vooral eens op scherpe randen met een hoog contrast.
(rood op blauw of blauw op wit). Echt wel dat je daar grove verschillen gaat zien tussen CVBS en RGB.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Degene die er nu aanhangt is de sv1600 van oneforall

The One For All SCART TV Selector enables you to enjoy your DVD, satellite and set-top box channels, VCR and even your game console at the flick of a switch through your TV. With such a growing number of devices, this SCART TV Selector offers the perfect solution to enjoying whatever entertainment medium takes your fancy.

-Switches AV sources, such as DVD, SAT, VCR, set-top box and game console, connected to a TV
-RGB pass-through for digital picture quality

Volgens de lijst van features moet hij dus rgb gewoon doorgeven en in de handleiding komen ze daar ook speciaal op terug, welke ingangen het wel en niet doorgeven etc....

De kwaliteit van het beeld is gelijk aan die van mijn rgb signaal heel vreemd, het signaal zou veel beroerder moeten zijn dan dat het is.

De tv schakelt ook netjes naar de externe bron en pakt de juist beeldbreedte, dat zou met alleen maar met het juiste signaal moeten kunnen dacht ik.