Veel onbekend inet verkeer na verse os install

Pagina: 1
Acties:

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 12:48
Hallo allemaal,
Ik heb sinds dit weekend een verse OS installatie gedaan nadat ik naar een lan party was geweest en ik het zekere voor het onzekere wou nemen dat ik geen rommel erop zou hebben.
Windows xp pro erop gezet en alle drivers ed er weer op gedaan nog niks an de hand.
Nu me adsl usb modem erop en me zonnet verbinding opgezet (welke trouwens al een tijdje raar doet en traag is maar dit probleem heeft zon al erkend) alles goed en wel aar toen begon het.
Internet explorer is na een 10 min draaien bizar traag en me pc lijkt regelmatig te willen gaan hangen dus ik ga op onderzoek.

Alle hardware functioneerd naar behoren en vind geen vreemde proggies of spyware en virussen.
Nu zie ik in mijn taakbeheer dat er een 2 processen tussen staan die mijn volledige processor laten draaien en ik meer up als downstream heb staan (wat bij mij altijd andersom is met mijn inet gebruik)
Als ik deze 2 taken met de hand beeindig dan draait alles weer vlot en is me cpu gebruik gedaalt naar gemiddeld 15% ipv 95 a 100%.
Als ik netstat doe dan komt er een oneindige lijst met poorten en namen en ip's die ik echt niet zelf draai. Normaal heb ik er rond de 3.

Heb ik nou toch een soort van spyware op me pc of mischien toch een virus ofzo? Ik heb ad aware al 10 keer gedraait en gebruik een gloednieuwe symantec virusscanner.
Er is als ik verbonden ben met inet vrijwel altijd een up van 20 en een down van 15 kbit.
Snap er niks van, heb tot nu toe online enkel ff t.net gedraait en een vga driver van de nvidia website gehaalt verder nog helemaal niks.
Heb me OS nu nog een keer opnieuw erop gezet en het probleem lijkt er weer te zijn zodra ik online ben voor 10 min.

Iemand nog een suggestie???

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 16:59
Als je ons nou eerst eens verteld welke 2 processen het zijn.
Kan het geen automagische update van ms wezen?
Of staat je virusscanner verkeerd, zodat hij ook het network gaat scannen ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

De veiligste volgorde van herinstalleren is:

Formateren, XP installeren, XP firewall inschakelen, Virusscanner installeren, dan pas het net op en meteen je virusscanner updaten, daarna direct alle essentiële Windows updates halen, dan een fatsoenlijke firewall installeren en de XP firewall uitzetten. Als het goed is blijf je dan schoon.

ben je op internet geweest voordat je een firewall en virusscanner hebt geinstalleerd, dan heb je zeker kans op een worm/trojan.

• sjekneck
Ik kan ze niet direct geven want ik zit nu nog niet thuis achter mijn eigen pc om 17.00 post ik ze direct.

En ik heb deze volgorde aangehouden eerst dichtgemaakt toen pas een normale website bezocht. Dit is standaard want ik heb probeer me pc zo lang mogelijk schoon te houden.

ik draai de config nu al bijna 1.5 jaar en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Dit is trouwens me 3e reinstall sinds ik me adsl heb ververs hem meestal rond de 5 a 6 maanden om alles lekker vlot te houden.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
sjek schreef op 03 november 2004 @ 15:06:

En ik heb deze volgorde aangehouden eerst dichtgemaakt toen pas een normale website bezocht.
Bedoel je hier mee dat je pc al aan internet heeft gehangen tot je alles hebt dicht gezet. En dat je op het moment dat alles dicht zat pas bent gaan surfen op internet. Om besmet te raken hoef je niet te surfen. Alleen aan het inetnet hangen is al voldoende.

Dus daarom internet kabel LOS en pas aansluiten als SP2 en een virus scaner op je systeem staat.

Grutte Pier fansels

• sjekneck
Zo na een flinke avond klieren ben ik eruit, het was een trojan dat constant probeerde een verbinding op te zetten naar buiten. Nu werd dit geblokkeert maar daardoor kreeg ik constant freezes, en een cpu load van 100% constant.
Heb het virus uiteindlijk toch met de scanner gevonden en heb alle restjes goed kunnen verwijderen.
Heb dit nog nooit meegemaakt maar ben wel blij dat ik er vanaf ben.
Pagina: 1