[xp] login script tijdens inloggen met Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 09:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Situatie:
PC standaard ingelogd
Batch bestand om bepaalde programma's te killen en te starten

Het is de bedoeling dat dit batch bestand iedere keer wordt gedraaid als ik inlog met Remote Desktop. (een soort login script)

Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Ik heb Google en de search al gebruikt, maar kon geen antwoord vinden en op MSFN heb ik ook geen bevredigend antwoord gekregen :'(

Sometimes human's are...

Verwijderd

als jij bij de user het loginscript plaatst loopt dit ook als je inlogt via RDP.

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 14:22:
als jij bij de user het loginscript plaatst loopt dit ook als je inlogt via RDP.
Het mag dus alleen draaien als ik inlog via RDP en niet als ik gewoon inlog

Sometimes human's are...

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24
Je kan bij de opties van de remote desktop client toch een programma aangeven wat gestart moet worden bij inloggen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

monkel schreef op 03 november 2004 @ 15:13:
Je kan bij de opties van de remote desktop client toch een programma aangeven wat gestart moet worden bij inloggen?
ja dan start je alleen dat programma op...

Je kunt dit middels een login script doen dat je aan een gebruiker hangt die je speciaal voor het inloggen op RDP gebruikt.

Anders is het denk ik niet mogelijk.

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
mutsje schreef op 03 november 2004 @ 15:46:
[...]

ja dan start je alleen dat programma op...

Je kunt dit middels een login script doen dat je aan een gebruiker hangt die je speciaal voor het inloggen op RDP gebruikt.

Anders is het denk ik niet mogelijk.
En hoe doe je dat dan, ik weet wel hoe je een script aan een gebruiker hangt, maar hoe zorg je er voor dat die alleen tijdens het inloggen op RDP draait :?

Sometimes human's are...

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

monkel schreef op 03 november 2004 @ 15:13:
Als dit werkt moet je gewoon een batchfile of scriptfile kunnen starten.. toch? Dan zou het mogelijk moeten zijn het script te doen via een batchfile.

...Als het maar werkt

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Misschien bestaat er een programma dat controleert of je via RDP bent ingelogd en een environment variabele instelt? Dan kun je in je login script daarvan gebruik maken (if-constructie).

Anders kun je zo'n programma zelf schrijven, zie deze pagina.

[ Voor 36% gewijzigd door Stamgastje op 03-11-2004 18:05 ]

Verwijderd

mduijvendijk schreef op 03 november 2004 @ 16:27:
[...]

En hoe doe je dat dan, ik weet wel hoe je een script aan een gebruiker hangt, maar hoe zorg je er voor dat die alleen tijdens het inloggen op RDP draait :?
wat mutsje zegt is dus een gebruiker aan te maken met een inlogscript en met die gebruiker nooit op de console in te loggen, alleen via rdp. en met de console user dus nooit via rdp.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien een proces loopt, die specific voor rdp sessie is. met een if statement in het script zou je dan je script verder kunnen uitvoeren of niet... (maar welk proces? :)).

ik ben het verder met mutsje eens dat je op xp verder geen onderscheid kan maken.
Pagina: 1