[CSS] Firefox en een positioneringsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probleem
Op de volgende pagina 2.html met de volgende stylesheet 2.css gaan er 2 dingen niet zoals ik ze graag zou zien.

Er ontstaat in FireFox namelijk een witte "balk" boven het menu (#navlist_a in #menu_b) dit leek mij een simpel op te lossen padding/margin probleem, maar ik kan de oplossing niet vinden.
edit:
Opgelost met de volgende code:
ul
{
white-space : nowrap;
padding : 0;
margin : 0;
}

Het volgende probleem is het positioneren van de divs #content_a en #content_b, ik wil deze divs namelijk naast elkaar hebben. Ik heb het via een float/margin geprobeert, maar ik krijg ze niet netjes naast elkaar.

Zie ik misschien iets over het hoofd? :|

[ Voor 10% gewijzigd door RAJH op 03-11-2004 14:14 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

crisp

Devver

Pixelated

float:left zou moeten werken, tenzij ze te breed zijn om naast elkaar te passen (let op boxmodel verschillen)

Intentionally left blank

• RAJH
  • Niet online
crisp bedankt voor het zetje in de goede richting. Ik heb het nu opgelost door idd die floats aan te geven en onder de 2 divs het volgende:
<br style="clear: both;">

:)

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Een float:right; kan ook wel voor je rechterkolom. Heb je die clear ook niet nodig. Aangezien je toch een witte achtergrond hebt :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 09:45

Zoefff

❤ 

Ro schreef op 03 november 2004 @ 14:41:
crisp bedankt voor het zetje in de goede richting. Ik heb het nu opgelost door idd die floats aan te geven en onder de 2 divs het volgende:
<br style="clear: both;">

:)
Maar nu gaat er wel wat mis in IE. De div's content_a en content_b komen niet in content_box terecht, maar er onder...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Kun je ze niet relatief positioneren?

Verwijderd

Zoefff schreef op 03 november 2004 @ 17:51:
Maar nu gaat er wel wat mis in IE. De div's content_a en content_b komen niet in content_box terecht, maar er onder...
maak je ff een aparte class aan voor IE die je vooraf laat gaan door een komma, wordt genegeerd door alle ander browsers maar IE pakt die class dan well, liefst ook in een aparte stylesheet.

• RAJH
  • Niet online
Zoefff schreef op 03 november 2004 @ 17:51:
[...]

Vergeten te checken :o
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 17:56:
Kun je ze niet relatief positioneren?
Dan komen de divs bij mij scheef onder elkaar te staan als ik #content_b bijvoorbeeld:

#content_b
{
width : 300px;
padding : 10px;
margin : 0;
position : relative;
left : 400px;
}

meegeef.

/Edit

Uiteindelijk gefixed (in IE 6.0 iig :P) door de div met als id content_box weg te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door RAJH op 03-11-2004 20:09 ]

Pagina: 1