Toon posts:

[PS2] Soms Zwart-Wit beeld met NTSC spellen, wel RGB Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb een vreemd probleem.
Ik heb pas een playstation 2 gekocht met slide-card en swap discs, zodat ik backups / import spelen kan afspelen. Als ik een import spel (NTSC) wil afspelen, dan geeft mijn TV (Philips 25pt5302) zwart-wit beeld. Dit was logisch, want ik had geen RGB kabel maar het standaard flutkabeltje wat Sony bij de PS2 levert. Ik dus naar de winkel en een RGB kabel halen. Ik dus een NTSC spel proberen die op een cd was gebrand. Om hem op te starten heb ik eerst swap-magic 3.0 erin gedaan, daarna geswapt met CDLoader 7Beta en toen het spel opgestart. En ja hoor: Jeej, kleurtjes! Nu probeer ik dus hetzelfde met een DVD, en: Neeeeej geen kleurtjes. Als ik na de swap disc zelfs de DVDLoader v7 erin stop, dan zit daar ook een optie om het beeld naar NTSC over te schakelen, dan wordt het beeld ook zwart wit. Ik vind het maar vreemd.

Dit is de configuratie:
Televisie: Philips 25pt5302
PS2: SCPH-50004
Media: Slidecard + Swap Magic 2.0 (DVD) en Swap Magic 3.0 (CD)

Ik heb mijn antwoord niet in de search kunnen vinden.
Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 19:58
Gelieve niet je vraag in meerdere subfora te plaatsen ;) Met een TR (dat handje), kun je een topicmove aanvragen :)

[edit]
Ik heb je verder replies hieronder verwijdert. Het is niet nodig hier verder op te reageren :) Wacht geduldig de replies af, en onthoud dat je pas na 24 uur (liefst wat langer) je topic een zetje omhoog mag geven :)

[ Voor 86% gewijzigd door Crash op 03-11-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

hoe heb je die rgb kabel aangesloten ? aan de rgb poorten aan je televisie?
of heb je een rgb naar scart kabel ?

misschien een ntsc naar pal converter???
die dingen zullen er niet voor niets zijn ;)

http://www.chipzone.com/palntsc.cfm

[ Voor 37% gewijzigd door BitByter op 03-11-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabel met aan de ene kant een scart aansluiting en aan de andere kant een aansluiting voor de PS2, Gamecube en XBox. Alleen die van de PS2 heb ik aangesloten. Ik heb beide scart-aansluitingen op mijn t.v. uitgeprobeerd zonder een goed resultaat. Het rare vind ik dus dat ntsc cd's wel werken en DVD's niet. Zo'n PAL->NTSC converter zijn vrij prijzig volgens mij, volgens mij is het ook anders op te lossen... Daarvoor graag jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je probleem niet optreed bij CD's ligt het niet aan je hardware/bekabeling, check eens waar het precies fout gaat bij het initialiseren van de bootDVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik de "import backup DVD" erin doe, nadat ik de boot-dvd (swapmagic 2.0) heb geladen, dan gaat het fout. Ik heb nog een andere boot-dvd, maar omdat deze gebrand is, kan ik hem pas inladen, nadat ik de eerste boot-dvd (swapmagic) er in heb gedaan. Hier is een optie om de dvd-loader in ntsc weer te laten geven. Ik activeer dat door op het rondje te drukken op de joypad. als ik dat doe springt het beeld direct naar zwart-wit.

Ook heb ik tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem gelezen, dat je als je zwart wit beeld krijgt je t.v. wel gewoon ntsc aankan, maar dat het aan de kabel licht. Zodra het beeld gaat rollen (2 tot 3 beelden door elkaar heen) kan de t.v. het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat de TV omschakeld naar composiet ipv RGB modes voor de SCART poort door het her-initialiseren van de PS2. Check eens of er spanning op pin 8 en 16 (SCART) of pin 10 (PS2) staat.

euss: 'Playstation PSX/PSone/PS2 AV connector'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK gebruik ook swap magic met de slide card en ik heb sinds kort ook zo'n RGB scart kabel gekocht. Maar wat ik me afvraag is waarom je nog met een dvd_loader zit te werken. Of begrijp ik het verkeerd. Bij mij draait hij moeiteloos de spellen af.
Gewoon de cd of dvd versie van de swap disc erin.
Wachten totdat je krijgt "Insert Disc" .
Dan maak je met de slide card de cd-tray open.
Gebrande backup cd/dvd erin
Dan duw je de cd-tray dicht
Maak je hem weer vast via de slide card (precies andersom als het openmaken)
dan duw je op X of op het vierkantje en hij speelt ze gewoon in kleur af.
NTSC of PAL het maakt niet uit, als je tv het in iedergeval aankan. :)
Pagina: 1