Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adressen vanuit pc exporteren naar palmtop...?

Pagina: 1
Acties:

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Hallo eenieder!

Het is dan eindelijk zover, mijn eerste bericht op dit forum terwijl ik al jaren het forum lees. Mijn probleem is dat ik een PDA ofwel Palmtop moet uitzoeken voor m'n baas en er weinig vanaf weet. Ze wil hem simpelweg als adresboek gebruiken en wat andere simpele functies zijn nooit weg.
Het punt is alleen dat we hier een programma genaamd businessbase gebruiken om onder andere adressen in op te slaan. De enige exportfunctie die hierin zit houdt in dat je de adressen door tabs gescheiden in een .exp bestand krijgt. De adressen moeten echter natuurlijk in het palmtopje komen en het liefst ZONDER ze alle 10000 opnieuw in te voeren. En aangezien ik dat als stagaire waarschijnlijk moet gaan doen, prefereer ik een adnere oplossing :P
Dus mijn vraag is kan ik ofwel businessbase draaien op welke palmtop of whatever dan ook als er geen palmversie van het programma is, of is er een andere manier om deze gegevens over te zetten naar een of andere palmtop?
Help de AuGuRk uit de brand :)

Andrasman

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dat zal niet mee gaan vallen denk ik... Sowieso is mi het draaien van een Windows-applicatie op een Palmtop/PPC niet mogelijk, dus dat valt af. Het enige dat ik kan bedenken, is eens proberen om het .exp-bestand in bv Excel te openen en kijken of het bruikbaar is. Excel-bestanden kun je op een Palm lezen (moet je wel extra software voor aanschaffen dacht ik), en op een PPC kan het zonder extra software, omdat er in vrijwel alle gevallen Pocket Excel op geïnstalleerd is.

Nomen nescio

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Hoi,

je werkt sowieso via HotSync van Palm; die zorgt voor alle communicatie qua synchronisatie enzo. Het pakket Intellisync kan met heel veel andere pakketten communiceren, terwijl HotSync alleen Palm Desktop lust... en met geluk soms ook Oulook 2003. Misschien lukt het met Intellisync...

Anders zou ik kijken of je het zaakje tijdelijk kan importeren in Palm Desktop of in Outlook. Het is toch vooral even voor de eerste keer.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je kunt met de import functie van Palm desktop volgens mij wel tab seperated values aflezen, moet je wel ff aangeven welke kolom bij welke waarde hoort. 1x aangeven, rest gaat automatisch.

Daarnaast synct elke Palm met Outlook, dus je zou ook de data kunnen proberen te importeren in Outlook, en dan syncen.
Het pakket Intellisync kan met heel veel andere pakketten communiceren, terwijl HotSync alleen Palm Desktop lust... en met geluk soms ook Oulook 2003. Misschien lukt het met Intellisync...
Chapura Pocketmirror en Pumatech Intellisync zijn de bekendsten om o.a. met Outlook te syncen, maar Hotsync doet vanaf de Palm T|E, T3 etc. ook gewoon Outlook, Pocketmirror was daar niet meer bijgeleverd.

[ Voor 41% gewijzigd door Stereotomy op 03-11-2004 14:05 ]

Alors.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Stereotomy schreef op 03 november 2004 @ 14:04:

Chapura Pocketmirror en Pumatech Intellisync zijn de bekendsten om o.a. met Outlook te syncen, maar Hotsync doet vanaf de Palm T|E, T3 etc. ook gewoon Outlook, Pocketmirror was daar niet meer bijgeleverd.
Uit eigen ervaring met een Zire 31: Outlook 2003 synchroniseert niet lekker met (deze) Palm. Ik heb met de helpdesk aan de lijn gehangen, die verwezen me eerst door naar PocketMirror, maar uiteindelijk heb ik zelf gewoon gekozen voor Intellisync; die deed het namelijk wel gewoon goed. :)

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Weet je eigenlijk al of het een Palm wordt of een PPC? De reacties hier slaan alleen op apparaten met Palm-OS, ze gaan dus niet op wanneer het een PPC zou worden.

Las net nog even over je startpost, je zegt dat ze door tabs gescheiden worden in een export-bestand? Dan zou je ze volgens mij wel moeten kunnen importeren in Excel, zoals ik al riep. Voor de volledigheid: in Excel - Data - Gegevens Importeren.

Oh ja: Welkom, n00b!! :+

[ Voor 23% gewijzigd door Bra-Jo op 03-11-2004 14:15 ]

Nomen nescio

• Andrasman
Dank je Mr. Brabo _/-\o_
En de rest voor de info natuurlijk!
Het is me gelukt de gegevens op de juiste manier in excell te krijgen in kolommen. Maar het is dus zo dat er in elk geval wel een programma is of ik nu een palm OS of een windows gebaseerd pocketpc OS ga draaien? Of denken jullie dat een pocketpc in dit geval het handigst is in mijn geval? Ik weet dus inderdaad nog niet of het een palm of pocket of symbian blaat ding wordt bij de weg. Tips? :)
Oja dat synchen is als ik het goed begrijp simpelweg het up to date brengen van bijvoorbeeld een adressenbestand van de pc naar de laptop, toch?

Andrasman

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Winkelhaak2002 schreef op 03 november 2004 @ 14:10:
[...]

Uit eigen ervaring met een Zire 31: Outlook 2003 synchroniseert niet lekker met (deze) Palm. Ik heb met de helpdesk aan de lijn gehangen, die verwezen me eerst door naar PocketMirror, maar uiteindelijk heb ik zelf gewoon gekozen voor Intellisync; die deed het namelijk wel gewoon goed. :)
Op de Palmclub.nl lopen er zat mensen rond waarbij alles wel goed gaat met Outlook 2003, dus ik denk dat het een individueel gevalletje is.

Alors.

• Andrasman
Hmmmmm.. als ik met dat businessbase van de adressen een door tabs gescheiden bestand maak en dan importeer met outlook (de optie waarbij je een 'ander' adresboek dan een wab bestand, namelijk degene die een door komma's gescheiden bestand wil importeren), krijg ik dat ie alles in 1 kolom wil zetten. Er is geen werkende optie bij businessbase om een door komma's gescheiden bestand te maken. Probleempje zeg maar? :? Ben ik nu fukt?

Andrasman

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Invoeren in excel, uitvoeren in excel als csv's. Klaar.

Alors.

• Andrasman
Aha! soms is het zo simpel :) Thanx, ik heb alle gegevens kunnen importeren met outlook op de goede manier.
Denk trouwens dat een Zire wel een redelijke keuze is, en dan wel de versie 21. Basis dus. Goeie ervaringen/slechte ervaringen iemand? Behalve dan dat ie bij jou niet goed wilde synchen, winkelhaak.

Andrasman

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

De nada hoor.
Palm en PPC, die keus is voor ieder om zelf te maken, de een heeft de voorkeur voor Palm, de ander voor PPC. Welke je neemt is afhankelijk van wat je er mee wil doen: camera, geluid, routeplanning, enz. Wanneer je baas 'm vooral wil gebruiken voor die adressen, ben je op zich vrij snel klaar, dan is die Zire die je riep prima. De 21 is wel niet de snelste, en heeft niet zo veel geheugen. Wat me wel verstandig lijkt, is er een te nemen waarvan het geheugen uitgebreid kan worden dmv SD- of CF-kaartjes, weet niet of die 21 dat kan. Succes met je keuze!

Nomen nescio

• Andrasman
Dank je!
Ik ben inmiddels toch voor de sony clié tj35 gegaan. Het ding is in een magazijnuitverkoop voor 165 euri te halen, toch een stuk goedkoper dan alle andere shops waar ik heb gekeken. Deze heeft ook uitbreidingsmogelijkheden zoals je zegt, de zire 21 niet. Dus toch maar gekozen voor iets wat meer toekomst heeft. Bedankt gasten, toch fijn dat dit soort forums bestaan :)

Andrasman

Pagina: 1