Toon posts:

[winME] bij opstarten verschijnt direct een inbelvenster.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van de computer komt er direct een inbelschermpje naar boven om in te bellen met zonnet. hoe krijg ik dit weg?

ik heb al gekeken bij alle instellingen van de inbelverbindingen, maar een optie: automatisch inbellen bij opstarten windows ben ik niet tegengekomen om uit te vinken.

ik heb op google al wat gezocht, maar geen site geeft mij een bruikbare oplossing.

Verwijderd

Heb je al aan spyware/adware gedacht?

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:59
Dit zou zeer goed aan spyware kunnen liggen kijk daarom voor een uitgebreidde uitleg op: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-04 23:25

_fool

Helemaal zo gek nog niet

a) Zoals boven gezegd wordt: draai ad-aware (te vinden op www.download.com etc)

b) Kijk eens met msconfig wat er bij startup allemaal gedraaid wordt. Als daar processen tussen staan die je niet kent: ff googlen, dan weet je vaak gelijk wat ze doen.

specs

• ungarmax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2021
een paar opties
-je hebt spyware op je computer die probeerd verbinding te maken met internet
-Je hebt een programma op je computer geinstalleerd die automatisch verbinding maakt met internet zodra windows opstart.

oplossingen:
1.) download spybot of adaware. download de updates en scan je computer. Verwijder de gevonden spyware en hopelijk is het klaar.
2.) kijk in je opstarten menu (start--> programma's--> opstarten of daar een programma in staat dat verbinding met internet zou kunnen maken
2b) kijk in je register in de "run" of daar iets bij staat wat je internet verbinding zou kunnen opstarten. (start-->uitvoeren-->typ: regedit. druk op search--> plaats een vinkje voor "hele teken reeks" en zoek naar het woord run. je krijgt nu (waarschijnlijk) een aantal register verwijzingen naar programmas. kijk of datgene wat er staat, ook daadwerkelijk is wat je wilt opstarten. zo niet, weggooien die zooi. ) (druk nogmaals een paar keer op F3 om ervoor te zorgen dat het hele register doorzocht wordt.)

P.S.
1.) maak voordat je in je register gaat klooien een backup van je register
2.) als je niet weet wat je doet, moet je er misschien maar iemand bij halen die wel weet wat hij doet. (je wilt per slot van rekening niet nog meer verklooien aan win ME >:) ;) )

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Agezien van alle mogelijke spyware;

Als je Norton antivirus hebt wil dit ook wel eens een oplossing zijn,
Eigenschappen van Internet Explorerer (internet opties) - Geavanceerd - Controleren of de uitgever een certificaat heeft ingetrokken UITvinken .

[ Voor 9% gewijzigd door wizzzzzz op 03-11-2004 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staat mcafee virusscanner op. versie 7 geloof ik.
ik zal de pc eerst eens behandelen met anti-spyware software...

bij msconfig staan geen rare draaiende processen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 15:59 ]

Pagina: 1