Toon posts:

Conflict intel met 3com router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb in mijn laptop een ingebouwde draadloze module van Intel zitten, de Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection.
Deze wil ik aanmelden op mijn 3com wireless routertje, type OfficeConnect wireless Cable/DSL Gateway.

Dit lukt echter niet! Ik heb mijn laptop al in een andere omgeving getest, hier doet hij het wel. Aan de instellingen ligt het dus niet en ook de ingebouwde module is niet defect, anders had XP dat wel aangegeven.
Zouden deze 2 dan gewoon niet met elkaar overweg kunnen? Het zijn allebei geen kleine merken, ik zou het erg raar vinden als dat het hele probleem zou zijn.

Ik heb op de websites van beide fabrikanten gekeken of er iets te vinden was over dit probleem. Hier is dus bij allebei niks bekend.

Alvast bedankt voor jullie moeite!!!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kort samengevat: Je hebt iets en het werkt niet.

Snap je dat mensen hier niks mee kunnen? Het zou wel handig zijn als je verteld hoe je je router en lapper hebt ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
dat was nog niet eens mijn doel, het doel van mijn vraag was of dat toevallig iemand met diezelfde producten ook een conflict daarmee heeft. Wat boeit het jou hoe mijn laptop en router staan ingesteld? Zoals ik al eerder aangaf, in andere testomgevingen doen ze het wel, dus daar ligt het niet aan.

De vraag goed lezen, noemen ze dat ook wel eens... En als je het niet weet, ook niks zeggen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 13:18 ]

• chemo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-04 10:13
Misschien interessant om te weten,

ik heb zelf een 2200BG adapter die verbind met een WAP van 3com, het volgende interessante probleem deed zich voor. Ik had keurig WEP/WPA encryptie ingesteld en had een wachtwoord wat 8 karakters lang is. Mijn 3com wap kan dit namelijk gewoon aan. Echter kwam ik tot de ontdekking dat bij de Intel 2200BG er alleen voor preshared key kan worden gekozen van 5 of 13 karakters lang. Ik heb vervolgens mijn wachtwoord in de 3com wap gewijzigd naar 13 karakters en rira rolade het werkt.